Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Płyn chłodniczy - jaki wybrać?



42 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 17 listopada 2008 - 19:15

szukalem, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie! chodzi mi o to, czy miedzy wymianami plynu chlodniczego moga wystepowac jakiekolwiek ubytki plynu? jesli tak to jakie, tzn. ile? i co ile nalezy wymieniac plyn chlodniczy?



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 listopada 2008 - 19:42

patrykL napisał:

chodzi mi o to, czy miedzy wymianami plynu chlodniczego moga wystepowac jakiekolwiek ubytki plynu? jesli tak to jakie, tzn. ile? i co ile nalezy wymieniac plyn chlodniczy?

W szczelnym układzie ubytki nie występują, co najwyżej ilości śladowe (parowanie)
Wymiana płynu zależy od wielu czynników, np czy dolewaliśmy wody z powodu ubytków, jeżeli zakupiliśmy auto i nie wiemy co tak właściwie krązy w układzie lub po prostu dbamy o auto i nie zapominamy o wymianie chłodziwa. Aby się upewnić czy płyn w zimie nie zamarznie przy okazji rozpierniczając nam blok, należy sprawdzić jego temperaturę krzepnięcia
Co do wymiany płynu to rożne firmy rożnie to widzą, najczęściej zalecają wymianę co 5 lat lub około 120-150kkm przebiegu w nowych autach, myślę że w starszych co 3-4 jest wskazana.

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 listopada 2008 - 08:22

w książce od MB jest napisane co 3 lata mieszanina wody destylowanej z koncentratem do układów chłodzenia :czerwona:

#4 Offline   helixwroclaw2005


  • Postów: 1 161
  • Na forum od: 19 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław Krzyki jeszcze
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2008 - 09:49

melfio1 napisał:

w książce od MB jest napisane co 3 lata mieszanina wody destylowanej z koncentratem do układów chłodzenia :)
Kolega Szop zamieścił instrukcję obsługi PL (za co mu chwała :) )
Rzeczywiście tak można wyczytać w instrukcji na temat płynu chłodniczego jak napisałeś ale tak było ok. 20 lat temu.
Dla mnie to co napisał Rob jest Święte :czerwona:

Osobiście na płynie chłodniczym jeżdżę dwa pełne sezony i tak zacząłem od zwykłego od "Dynagel-u), potem borygo, eko-borygo a od kilku dni orlenowskie Petrygo (kupione 2x5lx22,90=45,80 we wrocławskim auchanie)

A tak na marginesie ilości płynu z instrukcji:
200D - ok. 8,5l
250D,300D - ok. 9l
250D Turbo, 300D Turbo, 300D Turbo Matic - ok. 10l[/b]

#5 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2008 - 17:28

Ja właśnie przed chwilą zakupiłem koncentrat niemieckiej produkcji 1,5 litra w cenie 26 zł podobno bardzo dobry w połączeniu z wodą destylowaną na cały układ daje temperature zamarzania -36 czyli jest ok. A Rob bardzo dobrze opisał sprawę wymiany :czerwona:

#6 Offline   pavlus


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 lip 2010
  • Miejscowość: Lubin
  • Drugi Mercedes:W115 wanna-have
  • Inne auto:Peugeot 307

Napisano 03 września 2010 - 21:34

Witam,

Mam pytanie donosnie plynu chlodniczego, stary wlasciciel zostawil zbiornik "pod czujnik", mysle ze w zimie po kilku tysiacach ktore jeszcze zrobie, moze mi ubyc plynu na tyle ze zaswieci sie kontrolka. Cche zrobic dolewke do maxa, tylko nie wiem jaki byl uzyty stary plyn chlodniczy - a jakiegos gowna nie chce wlewac i wymieszac.

Plyn chlodniczy jest zielony wiec to na pewno nie woda ani borygo :) Orginalny mercedesa? Czy jakis inny specyfik o tym samym kolorze, prosze o wsparcie.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 września 2010 - 21:39

jezeli orginalny był :) to powinien być koncentrant w sunie można zmieszać nić sie nie stanie ,ale jak już mieszać to tym samym kolorem ;)

#8 Offline   pavlus


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 lip 2010
  • Miejscowość: Lubin
  • Drugi Mercedes:W115 wanna-have
  • Inne auto:Peugeot 307

Napisano 03 września 2010 - 21:58

melfio1 napisał:

jezeli orginalny był :) to powinien być koncentrant w sunie można zmieszać nić sie nie stanie ,ale jak już mieszać to tym samym kolorem ;)

Gdzie to dostane oprocz ASO i jaka cena? :)

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 04 września 2010 - 06:02

Zlej ten płyn i zalej świeży np. cooler. Po co sobie samemu tworzyć problemy :)

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 04 września 2010 - 07:21

Otóż to. Ostatecznie można zrobić mu pomiar "do ilu się stopni utrzyma". Po kolorze to bym się nie bawił w zgadywanki -montując chłodzenia komputerowe oparte na cieczy dobierałem często płyn kolorem pod potrzeby klienta(o ile wybrał płyn samochodowy, a nie dedykowany do Water Cooling). Na rynku jest kilka kolorów, bo teraz firm produkujących te płyny jest nieco więcej niż "Jarek z bazy boryga przyniósł 100 litrów" :) . Zresztą rynek obecnie to nie tylko Polska.








Podobne tematy Zwiń