Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dziwne strzelanie z okolic prawego przedniego koła


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 września 2010 - 14:11

Witam, problem jest taki, że przy silniejszym hamowaniu (gdy auto przechyla sie do przodu) lub przy szybkiej jeździe np. po trelince z prawego przedniego koła wydobywają się dziwne dźwięki, można by powiedzieć coś w stylu pęknięcia. Zaglądałem tam ale nic podejrzanego nie widać. Co by to mogło być? Wahacze całe, sprężyna nie pęknięta. Dodam jeszcze, że tarczę mam chyba w tym kole krzywą bo jak hamuję to czuć takie niejednolite hamowanie a gdy kręcę samą tarczą bez koła to w pewnym momencie stawia ona opór. Proszę o rade :)



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 14:31

A wsporniki stabilizatora, te blachy do których mocowany jet stabilizator masz całe?

#3 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 września 2010 - 17:23

Blaszki wyglądają na całe, dołączam zdjęcia, może na nich coś znajdziecie... Martwi mnie też to obtarcie na błotniku. Strach hamować mocniej przy takim zjawisku... :jem:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika

#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 17:59

stachu22 napisał:

Martwi mnie też to obtarcie na błotniku
Czy to spowodowała trąca opona?

#5 Offline   petressi


  • Postów: 62
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 05 września 2010 - 18:13

porównaj położenie koła w błotniku z prawej i lewej strony. Takie obtarcie miałem w swojej :jem: . Położenie koła da się wyregulować na mimośrodach przy wahaczach. Te dźwięki to może być odgłos krótkotrwałego otarcia opony o błotnik.

#6 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 września 2010 - 18:32

Po oględzinach stwierdzam, że otarcie jest spowodowane przez trącą oponę ale na postoju jak kręcę kierownicą to jest tam jakiś 1 cm luzu. Oczywiście różnica pomiędzy lewym a prawym kołem jest kolosalna. Pamiętam kiedyś jak jeszcze jeździł nim mój ojciec to to prawe koło się urwało. Nie pamiętam co wtedy poszło, wydaje mi się, że ten duży dolny wahacz bo kielichy wyglądają na oryginalne, koło wtedy wleciało w błotnik. Możesz mi powiedzieć gdzie są te śruby do regulacji?

#7 Offline   petressi


  • Postów: 62
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 05 września 2010 - 18:42

Mocowane wahacza do podłużnicy, na tych śrubach można regulować, dobrze jest zrobić to w warsztacie gdzie ustawią zbieżność i geometrię.








Podobne tematy Zwiń