Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] problem ABS


84 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 listopada 2010 - 18:56

luip napisał:

i podziekowania wielkie dla kolegi XM usterka znaleziona tylko i wyłącznie dzieki jego życzliwości i pomocy
Małe OT(proszę nie rozwijać :P ) -jest taka opcja, ostatnio coś mniej popularna, dzięki której możesz bardziej "trwale" podziękować koledze. Wciskasz odpowiedni przycisk i zostaje jako świadectwo, że człowiek Ci pomógł :zeby:
Regulamin coś podpowie, reszta jest w opcjach postów.



#22 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2010 - 01:57

jutro go rozbiore zobacze co w nim piszczy tylko kupie tago imbusa bo juz mi szkoda tej srubki tak meczyc tym wkretakiem:)))
w sumie dzis sie pokusiłem rozebrac ten komp ogladałem go pukalem wszystko zalane jakas klejaca mazia 2 układy scalone i chyba jakies z diodami dolutowane ale organoleptycznie wyglada idealnie nie widac zadnego przepalenia ani przegrzania obawiam sie tego raczej domowym sposoben sie nieda zrobic

#23 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2010 - 10:50

Luip, znalazłem zdjęcia bebechów komputera ABS. Może ktoś będzie chciał obejrzeć. Żeby było jasne, jest to mój własny komputer, a nie ten co Ci go sprzedałem. Z resztą widać, że ten na fotkach ma inny numer seryjny (zgadzają się tylko numery części).
Ten co go masz, to kupiłem go dużo później. Początkowo nie wiedziałem, że liczy się to czy czujnik indukuje napięcie, a nie sama oporność. - Miałem zwalony czujnik i błądziłem chwytając się wtedy wszystkiego więc nawet zajrzałem do swojego komputerka. W końcu kupiłem nowy (ten co go masz), ale że nic się nie zmieniło, to z powrotem wsadziłem ten mój - rozbierany. Teraz jest wszystko ok - winne były tylko czujniki.

005 545 21 32 - Mercedes
0 265 101 018 085 - Bosch
z Mercedesa 190D z 1989 r., z samym ABS
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Heh, takie były rozwiązania 20 lat temu - wszystko w montażu przewlekanym, chyba tylko w jednej hybrydzie trochę SMD (nie widać na fotkach, bo pionowo stoi). Pewnie dziś ta sama moc obliczeniowa miałaby wielkość małego kalkulatora :) . Piękna sprawa.

#24 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2010 - 19:29

dzis tak sobie jezdze i patrze przy tym odpalaniu i nawet mi to migotanie kontrolki sie podoba raz migocze jak sie właczy zapłon a drugi raz jak sie zapali:)))
ciekawie to wyglada i nadal zapomniałem kupic imbusa:)))

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2010 - 21:03

Z ABSem lepiej nie żartować - ja bym wolał go całkiem odłączyć jeśli miałbym jakiekolwiek podejrzenia (np. że może coś wręcz zaszkodzić).
Tak przy okazji, to się zastanawiam, czy od jeżdżenia z zepsutym przekaźnikiem z pompy, to czy znowu moduł komputera nie padnie? Nie mam ich już więcej na sprzedaż za 2 dychy :) .
A do świąt jeszcze kawałek, likwiduj tą choinkę! ;P

#26 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2010 - 23:22

oo kolego w twoim jest o wiele mniej tej mazi zabezpieczajacej niz u mnie komp poszedł do chłopaka który sie zajmuje elektronka samochodowa sam powiedział ze pierszy raz sie spotkal z tym ze to nawaliło prawdopodobnie zostanie rozebrany na kawałki nigdy juz nie bedzie działał ale dowiemy sie przynajmniej co...
co w tym padło, moze to tylko jakis mały duperelek z którym w przyszłosci sobie ktos poradzi bez wymiany całego cos jak u ciebie z kierunkami
niestety sam sie przekonalem ze pomiary tego dziadostwa nie sa proste a ta maz nie bardzo da sie zmyc ja sam temu nie podołam zbyt skomplikowane jak na moja głowe i te niewiadomo jak działajace uklady scalone ale jak tylko poznam odpowiedz dam znac
a choinke likwiduje ty wiesz ze zaden dziad mi niechce sprzedac samego przekaznika na alegro
czyzbym kupował cała pompe dla jednego przekaznika cena o dziwo ta sama co za zdzierstwo:(

#27 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2010 - 16:26

Myślę, że takiego sterownika, to raczej nikt nie naprawi. Scalaki, które tam są, to nie jest nic standardowego - myślałem, że znajdę ich noty katalogowe, a tymczasem internet o nich milczy. Jedynie przy jednym oznaczeniu znalazłem wpis na niemieckim forum, że taki procek siedział w sterowniku silnika jakiegoś BMW - ale bez żadnych konkretów. Czyli po prostu BOSCH kupował od SIEMENS-a wyspecjalizowane układy na zamówienie. Jeśli schematy sterowników i noty tych scalaków nie wyszły poza autoryzowane serwisy, to pewnie ciężko żeby cokolwiek z tym zrobić. Ale na szczęście 20-letnia elektronika tanieje i zamiast naprawiać, to można kupić :) .

#28 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2010 - 19:28

zrobione przekaźnik podmieniony wszystko działa jak należy dobrze ze go nie rozbierałem to dało sie podminic od 124 na handel i co smieszne w niej tez zaczeło tak fajnie mogotac:))

#29 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2010 - 19:52

No nie... Ja bym tak nie zrobił, bo sam nie chciałbym się naciąć na coś zrobione "na handel" czy "na sztukę". Ale Twój wybór.
Aby patrzeć jak pojawi się nowa osoba na forum i zacznie "kupiłem W124 i mi kontrolka ABS dziwnie miga". Gorzej jak nie będzie tego świadoma, w zimie rozjedzie/potłucze kogoś i się będzie dziwić "a przecież miałem ABS"... :/

#30 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2010 - 19:00

:drive: jak sie taka osoba pojawi to juz bedziemy wiedziec co powiedziec i jak mu pomóc a potłuc nie potłucze bo abs działa czy dobry ten przekaznik czy zły sprawdzałem zadnej ruznicy w hamowaniu niema a juz nie wspomne kolego jaki ty sam nabyłes kisiel pod maska niestety takie juz sa uzywane samochody a doprowadzenie ich do pozadku spoczywa na nowym wlascicielu








Podobne tematy Zwiń