Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] problem ABS


84 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adrian055


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 lut 2010
  • Miejscowość: Gorlice
  • Inne auto:Punto GT-Kompressor

Napisano 05 września 2010 - 14:34

Witam posaidam w124 300d, przeszukalem szukajka wszystkie tematy al nie znalalzlem odpowiadajacego mojemu problemowi , a mianowicie, chcialem zobaczyc i prawdzic kodem migajacej kontrolki co mam nie tak czy asd nei dziala i co padlo w absie, lecz gdy zwieram kabelki nic nie miga co mzoebyc nei tak ze nie chca mi kody "mrugac"? obstawiam ze asd mam sprawne po przekereceniu kluczyka swieci sie , a po odpaleniu gasnie, tak samo mam z absem lecz po przejechaniu kilku metrow wlancza sie na dobre, wiec chcialem auto zdiagnozowac i zobacyzc co padlo, pomozcie koeldzy, jesli ominalem jakis temat to wybaczcie,



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 15:06

Po pierwsze - nie napisałeś żadnego info o swoim autku.
Po drugie - jeśli kontrolka ABS zaświeca się po ruszeniu autka, oznacza to najczęściej, że nie dochodzą sygnały z któregoś czujnika przy kole.
A na ten temat na tym forum znajdziesz duuuuuużo...

#3 Offline   oldschool83


  • Postów: 5
  • Na forum od: 31 lip 2010
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E2.5D

Napisano 05 września 2010 - 15:24

Miałem to samo, po zapaleniu gasł a po kilku metrach zapalał się ABS na dobre. Tak jak pisze wojtek81 komputer nie otrzymuje sygnału z czujników i u mnie okazał się rąbnięty przewód. Wymieniłem i gra. Kolega jednak miał identyczny problem, czujniki nie pomogły, okazało się, że zębatki na piaście były pordzewiałe i brudne co chyba powodowało, że czujniki źle odczytywały i wyłączał się ABS. Wyczyściliśmy razem z czujnikami i grało. Pozdrawiam

#4 Offline   adrian055


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 lut 2010
  • Miejscowość: Gorlice
  • Inne auto:Punto GT-Kompressor

Napisano 05 września 2010 - 18:18

ok przegladne , a auto to mercedes 300d rok 89, a co z ta kontrolka od asd? dlaczego nie moge diagnozy zrobic?? wogole nie reaguje na zetkniecie 1 i 5 pinu

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2010 - 22:14

Jak nie reaguje to wyciagnij sterownik ASD (jest za akumulatorem) , podwiń pod nózke nr 2 sterownika jakiś cienki kabelek, wsadź z powrotem i na odpalonym silniku przeprowadź procedure odczytu błedów-podpięty kabelek zwierasz do "-" akumulatora tak jakbyś zwierał pin 5 z 1

#6 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2010 - 21:37

Podepnę się pod temat.

Mam taki problem że przy gwałtownym hamowaniu, wyłącza mi się radio i po chwili samoczynnie włącza, jako że temat dotyczy ABS, wiec dzisiaj miałem przygodę że podczas gwałtownego hamowania wyłączyło się radio, i zapaliła się kontrolka ABS i przestał działać, po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu, wszystko wróciło do normy. Ale fakt faktem coś zaczyna szwankować, tylko nie wiem od czego zacząć :? jakoś nie za bardzo bym chciał by mi taka sytuacja przytrafiła się gdybym naprawdę musiał się zatrzymać a tu mi się ABS wyłączy. :?

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 października 2010 - 18:48

na początek sprzwdź i dobrze oczyść klemy na aku

#8 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2010 - 18:56

Około dwóch tygodni temu wymieniłem akumulator, na starym też tak się działo, klemy mam ładne, zabezpieczone "smarem do połączeń elektrycznych"

#9 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 października 2010 - 19:02

To sprawdź kable, sprawdź masę przy aku, sprawdź bezpiecznik od ABSu itp.
Być może podczas hamowania, któryś kabelek ciągnięty siłą przeciążenia nie łapie styku i ABS przestaje działać.
Jaki to ma związek z radiem to szczerze mówiąc nie wiem, pewnie w radiu jest ta sama sytuacja, tylko czy tu chodzi o jeden kabelek który jakoś jest połączony i z radiem i z ABSem czy chodzi o kilka kabelków.
Musisz prześledzić kable,bezpieczniki, styki od ABSu, poczyść zaśniedziałe kable, popraw te, które trzymają się na włosku i jakoś dojdziesz do tego.
Ewentualnie, któryś czujnik ABSu jest uszkodzony, moze być tak że uszkodzony jest kabel i przy hamowaniu nie łączy.
Gdy jedziesz po sporych dziurach tak 20-30km/h i mocno telepie całą budą to kontrolka ABSu nie zapala się czasem?
Lub może przy przyśpieszaniu z pedałem w podłodze?

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2010 - 22:50

A rozrusznik dobrze kręci? - Może ładowania nie masz i wykańczasz drugi akumulator. ABS zużywa dużo prądu i automatycznie wyłącza się przy spadku napięcia poniżej jakiegoś progu. A jak ładowanie ok, to tak jak pisze przedmówca: sprawdzaj styki (np. masa silnika, masy za reflektorami, za licznikiem...).








Podobne tematy Zwiń