Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] M111 swap na M104 lub M111 + kompresor.


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 wrzesień 2010 - 20:30

Koledzy noszę się z zamiarem wstawienia mocniejszego motoru do mojej W124.
Teraz mam 2.2 150KM no i nie powiem nie robi to szału. Chciałbym wstawić silnik, który ma conajmniej 200KM no i pojawiają się pytania:
1,W moim aucie jest skrzynia manualna 5cio biegowa, czy ta skrzynia podejdzie pod silnik M104?? Chodzi mi o to, czy da się ją zamontować nie o przełożenia bo wiem, że są inne ale chyba dałoby się to zrekompensować mostem tylnim.
2, czy wiązka elektruczna jest taka sama? oczywiscie wiazka od wtryskow jest inna bo w M111 sa 4 a w M104 6 ale czy reszta wiązki jest taka sama czy musze wymieniac całą wiązkę??
3. Czy lepszym pomysłem byłoby podłączenie kompresora np. z C klasy 2.3 kompresor?? lub całego silnika 2.3 kompresor?

Wiem, że wiele osób napisze, że lepiej zmienić auto ale ja w moje auto włożyłem już b.dużo kasy i pracy i zrobiłem remont zawieszenia na gumach Lemfordera, remont blacharki, doposażyłem go i odrdzewiłem i nie chcę robić tego samego drugi raz w nowym aucie.

Szukałem podobnego tematu, ale kolega Zamo rozwalił wyszukiwarkę swoim tematem o CE560 i praktycznie tylko jego temat się pojawia w szukajce:P

#2 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2010 - 21:42

jakby co mam na zbyciu silnik 3.2 :czujnik:

#3 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 wrzesień 2010 - 21:55

miqolaj, Spoko pogadamy o tym na PW bo na forum nie wolno chyba :czujnik:
Co do przełożeń to troszkę policzyłem sobie i wysżło mi, że fabryczne 2.2 ma przełożenie sumaryczne na 1 biegu 14,37, moje po wymianie mostu ma 15,33 a fabryczne 3.2 ma 12,7.
Ale gdybym zrobił mix moja skrzynia i mój poprzedni most (który leży w garażu, przełożenie 3.27) to przełożenie sumaryczne na 1 biegu byłoby 12,78 czyli prawie idealnie takie jak w oryginale.
Ewentualnie dla lepszego przyspieszenia mógłbym pozostać przy moim obecnym moście 3,92 ale to chyba za duże przełożenie do silnika 3.2 bo wynosiłoby aż 15,32.

Czyli generalnie jakby dało się zamontować moją skrzynię do silnika M104 to mógłbym kupić sam silnik z osprzętem i sterownikiem i założyć mój stary most i byłoby dobrze.

Co myślicie o tym? Czy skrzynia od silnika 150KM da rade w silniku 200-220KM?? Nie rozleci się w ciągu miesiąca??

#4 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 27 listopad 2017 - 01:06

[W124 E220] M111 Wymiana silnika czy SWAP na M111 kompressor

Podepne sie pod stary temat. Mam problem. Silnik w mojej gwiazdce zaczal wydawac niepokojace odglosy. Przypuszczam ze to lancuch lub zawory. Przebieg zbliza sie do 500000km wiec ma juz prawo. Moj silnik to M111 skrzynia 4 biegowy automat. Moge tanio kupic calego dawce SLK 230 kompressor z 1998 roku z przebiegiem 140tys km lub CLK 230 kompressor z minimalnie wiekszym przebiegiem. Silniki w obu tych autach pracuja swietnie, ale pojazdy maja uszkodzone skrzynie biegow.
W zwiazku z tym mam pare pytan:
1. Czy moja skrzynia pasuje do silnika z kompressorem? (niestety nie wiem dokladnie jaki ma numer)
2. Czy skrzynia wytrzyma zwiekszona moc?
3. Czy musze ingerowac w elektronike i jaki jest stopien tej ingerencji? Czy wystarczy przelozyc sterownik?
Jesli ktos zna odpowiedzi na powyzsze pytania to prosilbym o pomoc, bo musze szybko podjac decyzje czy remontowac, ewentualnie wymienic moj silnik na taki sam, czy zamontowac silnik z kompressorem i przy okazji zwiekszyc moc, co byloby dla mnie rewelacja. Przeszukalem chyba wszystkie tematy dotyczace swapow, ale odpowiedzi na moje pytania nie znalazlem.

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2017 - 11:33

M104 jest roztrzaskany we wszystkie mozliwe kierunki, swap relatywnie prosty. Z m111 jest trudniej, bo najlatwiej dostepne sa polifty w202, oraz cls/slk, a to juz rozbudowany CAN, komunikacja miedzy roznymi sterownikami itp. Nie jest to niemozliwe, bo takie wozy jezdza, ale plug'n'play to nie jest.
Z mojego rozeznania w temacie - skrzynia pasuje manualna bankowo z m102 do m111, wiec automat z m111 powinien pasowac do innego m111. Sterowniki musisz miec komplet: silnik, zegary, stacyjka, skrzynia, przy czym jak zalozysz swoja skrzynie to nie wiem co z elektronika, jak na to zareaguje sterownik. Do tego wieksza czesc wiazki z auta dawcy, nie tylko silnika ale i kabinowej.

#6 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 27 listopad 2017 - 14:08

Dzieki za podpowiedz. Zdecydowalem sie na M111 z kompressorem. Wlasnie zakupilem dawce SLK wiec teraz musze z tym powalczyc. Na pewno bede mial jeszcze 1000 pytan :) .Wymontuje tez skrzynie, bo podobno problemem jest zalana elektryka po myciu auta, wiec mechanicznie skrzynia prawdopodobnie jest ok. Wymontuje wszystko co sie da. Dam znac jakim sukcesem zakonczyla sie cala operacja, ale dopiero w styczniu. Pozdrawiam.

#7 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2017 - 15:58

Tak z czystej ciekawosci - czemu slk a nie clk?
Jakiego rzedu to sa koszta, taki dawca? Pytam bo kiedys rozmawialem z typem, ktory twierdzil, ze taniej i latwiej jest kupic sam kompletny silnik i odpalic g9 na kompie typu standalone, koszta nizsze niz w przypadku zakupu dawcy, przekladki i potem odpalenia tego pod katem sterownikow itp.
I tak liczac to koszt kompletnego silnika to okolice 1500, okolice 1000 za sterownik, okolice 1500 za wystrojenie silnika, ale to duzo zalezy gdzie i u kogo, powiedzmy kwota laczna + 20% na wszelki wypadek. A jak to u ciebie wyglada?

#8 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 27 listopad 2017 - 19:04

Ja kupilem SLK w UK, bo wlasnie chwilowo mam tu kilka zlecen. Dalem dokladnie 501.99 funtow co przy obecnym kursie daje 2360 PLN. Wydaje mi sie, ze to bardzo dobra cena. Auto ma przebieg udokumetowany 144 tys kilometrow (90 tys mil). Wracam dostawczakiem, wiec bez problemu moge zabrac w zasadzie cale auto, po wykreceniu najchodliwszych rzeczy. Zdemontuje go sam, bo mam tu spory warsztat. W Polsce tez sam sprobuje to poskladac. Najbardziej niepokoi mnie elektronika, bo nie mam o niej pojecia, ale jest kilku dobrych elektrykow w okolicy, wiec mysle, ze ogarna temat. Zastanawialem sie nad CLK, ale nie bylem pewien co lepsze. Ogolnie motor i osprzet w SLK wygladaly (na zdjeciu) na bardziej podobne do mojego oryginalnego silnika. No i SLK jest niedaleko ode mnie, wiec wrzuce go na przyczepe i przywioze do warsztatu. Cenowo SLK czy CLK wychodza bardzo podobnie.

#9 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopad 2017 - 20:07

Rozumiem. No to nie pozostaje mi nic innego jak tylko kibicować. Chwal się postępami ;)

#10 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 27 listopad 2017 - 20:16

Nie omieszkam sie pochwalic :). Sprobuje udokumentowac cala operacje, moze komus sie kiedys przyda jako pomoc. Wierze ze sie uda. Jeszcze raz dzieki za odpowiedz, pomoglo mi to podjac decyzje. Pozdrawiam.

#11 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 02 styczeń 2018 - 17:11

Witam ponownie. :)

Mechanicznie temat ogarnalem. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Silnik z kompressorem juz zamontowany w moim W124 E220. Ale to dopiero polowa sukcesu. Teraz jeszcze trzeba znalezc elektro-magika :s
Przed zmiana

Dołączona grafika

Silniki obok siebie

Dołączona grafika

Z nowym silnikiem

Dołączona grafika

Najpowazniejsze zmiany:

1. Konwerter hydrokinetyczny z SLK nie pasowal do mojej skrzyni biegow. Byl dluzszy o 3 cm. Przykrecilem wiec wlasny do kola zamachowego i wszystko bez problemu pasowalo. Moja skrzynia mechanicznie pasowala do silnika z kompressorem. Mam nadzieje, ze jezdzic tez bedzie.
2. Najwieksza przerobka bylo zamontowanie chlodnicy powietrza. Wycialem boki rurek podtrzymujace dolny uchwyt chlodnicy i wspawalem nowe mocowanie z profila stalowego.

Dołączona grafika

Wycialem otwor w srodkowej czeci zderzaka

Dołączona grafika

Niestety, wyglada to nieciekawie, wiec bede musial zrobic jakas dyskretna maskownice, oczywiscie zlece to komus, kto sie na tym zna. Przeswit pomniejszyl sie o 0.5cm i trzeba tez bedzie uwazac na krawezniki. Zastanawialem sie poczatkowo nad przesunieciem wszystkich chlodnic blizej w kierunku silnika, ale takie rozwiazanie wydalo mi sie zbyt skomplikowane. Wprawdzie zapobiegloby to cieciu zderzaka, ale skomplikowaloby sytuacje pod maska (zmiana dlugosci wszystkich wezy mocowania chlodnic itp.)
3. Mocowania filtra powietrza zostaly zamocowane w inny sposob, ale obylo sie bez spawania. Dorobilem blaszki pod spody oryginalnych mocowan i przykrecilem do nadkola. Wyglada to dosyc estetycznie.
4. Przerobienie mocowania i zmiana miejsca dla zbiorniczka spryskiwaczy.
5. Dorobienie blaszki mocujacej rure od intercoolera.

Dołączona grafika

6. Przerobienie wezy od klimatyzacji. Zlecilem to firmie zajmujacej sie tym tematem.
7. Przerobienie wydechu. Wydech zostawilem ze starego M111 bez kompressora . Srednica rury w moim aucie byla mniejsza o 5mm od srednicy rury wydechowej od silnika z kompressorem. Jesli bedzie to problemem, wstawie kompletny wydech od nowego silnika, ale najpierw musze to sprawdzic.
8. Obnizylem mocowanie drazka stabilizacyjnego do podluznic o 1cm, poniewaz dotykal do niego alternator.
9. Lapy silnika pozostaly z mojego starego silnika. (SLK ma lapy obrocone w druga strone i nie pasuja).
10. Linka dochodzaca do skrzyni biegow od przepustnicy silnika zostala podpieta pod potencjometr. Wykonuje wiec swoja prace dokladnie tak jak poprzednio.

Cala operacja zajela 10 godzin z czego przez 3 godziny pracowaly trzy osoby.
Dam znac co dalej z tego wyniknie. W tej chwili jestem umowiony do elektryka na koniec stycznia.

#12 Offline   elspasoo


  • Postów: 40
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 02 styczeń 2018 - 17:35

Również będę się przyglądał. Z mojej strony, ten intercooler powinieneś schować , bez cięcia zderzaka. To powinno wyglądać jak sleeper.
Koledzy, ile relatywnie, niedużym kosztem można wyciągnąć z tego silnika?

Użytkownik elspasoo edytował ten post 02 styczeń 2018 - 17:45


#13 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 02 styczeń 2018 - 17:52

Jedyna mozliwoscia schowania intercoolera jest przesuniecie wszystkich chlodnic w kierunku silnika. Ale wedlug mnie to zbyt wiele pracy. Jak juz pisalem, musialbym skrocic wszystkie weze, przerobic dolne i gorne mocowania chlodnic, zmienic oslone wentylatora chlodnicy, bo po jej przemieszczeniu oryginalna juz sie nie zmiesci. Przesuniecie w gore nie wchodzi w gre, poniewaz musialbym wyciac cale wzmocnienie pod zderzakiem, a to z kolei znacznie oslabi konstrukcje pojazdu. Intercooler i tak juz obrocilem "do gory nogami", zeby nie wystawal jeszcze nizej. Moznaby zastosowac intercooler z innego pojazdu i o innym ksztalcie, ale z miejscem do jego zamocowania jest spory problem. Ta opcja jaka zastosowalem wydala mi sie najlepsza, z mozliwych, co nie oznacza, ze jest idealna. Brakuje tylko jakiegos dyskretnego maskowania, bo tez nie chcialbym, zeby moj samochod tak wygladal. :) jak juz je zrobie, to wrzuce fotke. Jesli calosc sie nie sprawdzi, to na pewno to przerobie, tym bardziej, ze mam jeszcze jeden zderzak przedni, wiec powrot do przeszlosci nie bedzie zbyt skomplikowany.

#14 Offline   elspasoo


  • Postów: 40
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 10 styczeń 2018 - 16:04

Dla odmiany ,co zazwyczaj ma tutaj miejsce, postaram się tobie pomóc - skoro zadałeś sobie trud tej relacji. Za co również jestem wdzięczny. Temat swapów nie jest mi obcy.
Może rozważ montaż jakiegoś dopasowanego wymiarem IC , za chłodnicami + mocowanie i customowe rury.
Nie powinno być problemu z odpaleniem tego silnika , bądź co bądź tam również jest oddzielny sterownik HFM, chyba nawet wtyczki podpasują :) Oczywiście trzeba sprawdzić ze schematem (w razie co do ECU HFM dla 2,2 gdzieś mam) ,ale moim zdaniem, spokojnie do ogarnięcia.
Tutaj znajdziesz informację https://carlabimmo.c...ewforum.php?f=4 jak zrobić bypass dla immo, ogarnia to lokalna firma z Carlabimmo z Gorzowa.
Chociaż moim zdaniem, można spróbować to zakodować przez SD na HHT, samodzielnie. Lub zwyczajnie ominąć dziada , gdzieś na mbworld był o tym temat.
Ciekawi mnie jak będzie się spisywał automat od 2,2. Czekam na wieści :)

Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 styczeń 2018 - 16:15


#15 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 10 styczeń 2018 - 20:01

Dziekuje za podtrzymywanie mnie na duchu, w chwilach najwiekszego zwatpienia :) . Po przemysleniu, stwierdzilem, ze przerobie intercooler, ale dopiero po uruchomieniu samochodu. Dopasuje cos, co nie bedzie widoczne z zewnatrz. Bylbym wdzieczny, za wszelkie porady lub pomysly dotyczace sfery elektryki i sterowania tym silnikiem i skrzynia biegow. Wszystko moze byc pomocne, kazdy schemat, rysunek itp. Elektryk z ktorym sie umowilem jest swietnym fachowcem, ale podjal sie zadania bardzo niechetnie, wiec boje sie, zeby nie zrezygnowal. Pozostali w mojej okolicy wprost odmowili, twierdzac, ze zbyt duzo pracy, zeby to uruchomic, aczkolwiek twierdza, ze nie jest to niemozliwe. Dzieki za porady jakie otrzymalem do tej pory. Dam znac z postepow pod koniec stycznia, bo wtedy zawoze auto do elektryka. :star:

#16 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 25 styczeń 2018 - 16:17

Dorzucam zdjecie przerobionego potencjometru i linki skrzyni biegow. W potencjometrze wywiercilem dwa otwory 3mm. Przykrecilem blaszke o dlugosci 50mm z zamocowana kulka do linki. Potencjometr zamontowalem do sciany grodziowej.

Dołączona grafika

W zwiazku z kontynuacja prac mam pytanie. W silniku M111 bez kompressora na kolektorze dolotowym mialem wyjscia na rurki plastikowe (dwie biale, purpurowa z czerwonym paskiem), zdjecie wylotow ponizej. Nie wiem dokladnie do czego one sa, ale na pewno czyms steruja. Jedna biala jest podlaczona do skrzyni biegow. Druga nie wiem gdzie.

Dołączona grafika

Wezyki do podlaczenia

Dołączona grafika

W nowym silniku z kompressorem takich wlotow nie ma. Gdzie sie przewiercic, zeby zamontowac te wezyki? Prosze o pomysly i podpowiedzi :) :star:

#17 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 30 styczeń 2018 - 21:37

Pytania nieaktualne. Znalazlem odpowiedz na forum. Wezyki podcisnienia ASB. Dorzucilem trojnik na kolektorze i wszystko dalo sie bez problemu podlaczyc. Jutro wyjazd do elektryka :star:

#18 Offline   elspasoo


  • Postów: 40
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 05 luty 2018 - 15:04

I jak tam ma froncie?

#19 Offline   ZOlw


  • Postów: 35
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 05 luty 2018 - 18:13

Czekam na wiesci od elektryka, ale raczej jeszcze sie za to nie zabral. Napisze od razu jak bede mial nowe wiadomosci. Powiedzial ze w najgorszym przypadku uruchomi silnik na komputerze typu "stand alone". Najbardziej martwil sie jak zareaguje skrzynia biegow i obejsciem immobilisera. Poczekamy - zobaczymy :smile2: :star:

#20 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 luty 2018 - 11:38

Jeśli spec będzie odpalał sprzęcior na standalone, to immo automatycznie przestaje być problemem. No i wracamy do tego, co mówiłem - sterowniki oryginalne są upierdliwe i komputer typu np. MicroECU (w opcji ekonomicznej) to najlepsze rozwiązanie. Z tym, że trzeba to stroić i to naprawdę solidnie.
Skrzynia - tego nie wiem. Wiem, że mechaniczna skrzynka 5 biegowa wytrzymuje seryjnego m111k, wytrzymuje też uturbionego m111k.

Co do zderzaka i mocowania IC - ja bym to zrobił inaczej, z użyciem rur i silikonów od FMIC. Rozwiązanie to pozwala zastosować jaki chcesz IC, i schować go gdzie chcesz - czy zaraz za grillem a przed chłodnicą, czy np. zaadaptowany z VW1.9tdi AFN z Passata B5 - schowany w nadkolu. Ale to tylko podpowiedzi.