Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 swap na M104 lub M111 + kompresor.


69 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 05 grudnia 2018 - 16:26

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 04 grudnia 2018 - 14:25 napisał

Dawca silnika (i wiązki) miał ABS czy ASR?
Jak miał ASR to raczej wątpię, że tą "odcinkę" da się "zdeaktywować" przy pomocy ori sterowników.
ASR to rozbudowany system i podłączenie samego sterownika ASR nie wiele pomoże, większość błędów powstałych w tym układzie powoduje automatyczne ograniczenie osiągów pojazdu, który takowy układ posiada.

Witam.
Dawca mial chyba ASR. Moge dokladnie sprawdzic po VIN. Wtedy bede dzialal dalej. Musi byc mozliwosc jakiegos oszukania tego sygnalu. Bede nad tym pracowal i dam znac. Pozdrawaiam.



#62 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 05 grudnia 2018 - 17:04

Wyświetl postUżytkownik ZOlw dnia 05 grudnia 2018 - 16:26 napisał

Musi byc mozliwosc jakiegos oszukania tego sygnalu
Kwestia wygenerowania sygnału VSS to jedno zagadnienie ale drugie - bodaj ważniejsze - to brak modułu ARS lub moduł ASR niekompletny albo uszkodzony a to jest sygnalizowane wszystko po szynie CAN do ECU silnika i tutaj nie da się tego niczym oszukać.

#63 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 17 grudnia 2018 - 13:41

Wyobrazcie sobie, ze pojechalem do gazownika, doradzic sie czy problem z odcieciem obrotow nie zniknie po zamontowaniu gazu. Facet kazal mi otworzyc maske, i zdjal przewod z czujnika zamontowanego pod plastikowa zaslonka z przodu silnika. Czujnik przypuszczalnie mierzy jakies obroty, bo jest zamontowany z przodu jednego z walkow. Teraz auto wkreca sie duzo wyzej, Poniewaz nie dziala mi obrotomierz, nie jestem w stanie powiedziec, do jakich obrotow, ale roznica jest znaczna. Przypuszczam ze to juz jest maksimum z jakim ten silnik moze sie o obracac :-) . Co wy na to? Moga byc jakies skutki uboczne? Do czego konkretnie sluzy ten czujnik? Czyzby rozwiazanie problemu bylo takie proste?

Użytkownik ZOlw edytował ten post 17 grudnia 2018 - 13:45


#64 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 17 grudnia 2018 - 18:07

Dołączona grafika

#65 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 19 grudnia 2018 - 09:49

To co widzę na fotce to odłączona wtyczka od zaworu wariatora zmiennych faz rozrządu, a to z odcięciem obrotów przy 4 tys. (w związku z brakiem sygnału VSS) nic wspólnego nie ma.
Żeby nie było, że jestem na nie.... wiem jak to jest bo sam robiłem swap silnika 2.8 a dawcą był W140 i podobnie jak Ty: "błądziłem w czeluściach" elektryki silnika. Dzisiaj wiem, że miałem "więcej szczęścia niż rozumu" (wiedzy) bo w moim dawcy nie było immo (w zasadzie było ale taka "pierwsza wersja" gdzie immo steruje tylko przekaźnikiem rozrusznika K38 a nie ECU silnika) mój dawca miał tempomat (a co za tym idzie dodatkowy sterownik przepustnicy) no i bodaj najważniejsze - o czym wiedziałem choćby z tego forum , że mój dawca nie może mieć ASR - no i nie miał.
Dużo czasu upłynęło do momentu kiedy udało mi się uporać z tą nieszczęsną odcinką obrotów przy 4tys. z zachowaniem pełnej sprawność ABS-u. Udało się to zrobić na sterowniku silnika z W140 sterowniku ABS-u pochodzącym z R129 (w obudowie z W140) czujnikach aBS-u montowanych w e-klasowych W124 tylnego z W202 (wraz z mostem) a po 2-ch latach nawet tempomatu również na sterowniku pochodzącym z R129 (na tym z W140 się nie dało).
Droga do celu była "długa wyboista i kręta."

Do sedna: wydaje mi się, że problemu z ASR-em możesz nie przeskoczyć, nawet jeśli do swojego auta zamontujesz cały układ ASR pochodzący z W124 (a były takowe) albo z W202 (z piastami kół, dyfrem, pompą ASR itd) dlatego sugeruję, że powinieneś rozważyć zastosowanie sterownika Stand Alone np. Megasquirt lub ECUMASTER EMU bo to co już wydałeś na elektryka wystarczyłoby na 3/4 ceny sterownika albo tańsze rozwiązanie, zostawić wiązkę z M111 2.2 ze sterownikiem silnika tym, który był w Twoim aucie + zastosować tzw. "świnię" czyli Piggy Back do sterowania sprzęgłem kompresora i korektą dawki paliwa (ewentualnie też wyprzedzeniem zapłonu) przy czym w tym drugim rozwiązaniu musisz wrócić do koła zamachowego jakie było w M111 2.2.

Użytkownik brajtas edytował ten post 19 grudnia 2018 - 09:57


#66 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 18 września 2019 - 10:31

Zolw, jak tam fura po czasie się sprawuje?

#67 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 26 września 2019 - 07:49

Czesc. Jest super. Nie ma porownania do poprzedniej wersji. Wstawilem gaz i smigam. Bylem juz kilka razy w UK i bez zarzutu. Jeszcze kilka rzeczy wymaga dopracowania, ale przyznam szczerza, ze rozpoczalem kolejny projekt Mercedes T1 "Kaczka" kamper i troche czasu brakuje zeby dopracowac szczegoly w 124. Pozdrawiam.

#68 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 26 września 2019 - 11:31

No to teraz jeszcze bardziej mnie zainteresowałeś. Jaki silnik będzie montowany? Mam dwa kampery, ten mniejszy mocno zmodzony + swap - Transit Westfalia Nugget :E

Użytkownik elspasoo edytował ten post 26 września 2019 - 11:32


#69 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 28 września 2019 - 12:19

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 26 września 2019 - 11:31 napisał

No to teraz jeszcze bardziej mnie zainteresowałeś. Jaki silnik będzie montowany? Mam dwa kampery, ten mniejszy mocno zmodzony + swap - Transit Westfalia Nugget :E
Tak szczerze mowiac, silnik pozostawiam ten sam. Jest OM617 300d. Wiec silnik idealny. Zmieniam tylko skrzynie na szybsza i moze most, jesli auto okaze sie jeszcze za wolne. To spory kamper, wiec predkosc 120km/h mi w zupelnosci wystarczy. Rozmyslalem wprawdzie nad 2,3 kompressor :mrgreen: , ale balem sie, ze skrzynia nie wytrzyma masy i oporow tego pojazdu. Poza tym prostota mi odpowiada. Maluje go z zewnatrz, przerabiam okna, montuje solary do ladowania baterii i ogrzewanie Planar. I robie od podstaw cale wnetrze. Jedynym klopotem jest masa, bo to 208 wiec max 2800kg moge miec i tu jest problem. Ale mam kilka pomyslow i moze sie zmieszcze. Podniesc DMC w Polsce podobno nie mozna wiec musze kombinowac tak jak jest. Widze, ze tez lubisz podroze. Moze kiedys gdzies razem w jakas trase? Podroze kamperem sa super i juz troszke poobjezdzalem, ale jeszcze wiele do zobaczenia. Pozdrawiam.

#70 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 15 października 2019 - 13:55

Kamperem jeżdżę już od 10 lat, głównie po Polsce i Europie południowej. Jak co pisz ,chętnie pomogę. Wyjazd gdzieś wspólnie,czemu nie. Zazwyczaj latam z ekipami wapniakow, mlodzi jakoś rzadko ujezdzaja kampery.Dla odmiany miło by było pogadać z kimś w moim wieku, kto nie narzeka na reumatyzm :E

Użytkownik elspasoo edytował ten post 15 października 2019 - 14:13









Podobne tematy Zwiń