Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 swap na M104 lub M111 + kompresor.


69 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 02 stycznia 2018 - 17:11

Witam ponownie. :)

Mechanicznie temat ogarnalem. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Silnik z kompressorem juz zamontowany w moim W124 E220. Ale to dopiero polowa sukcesu. Teraz jeszcze trzeba znalezc elektro-magika :s
Przed zmiana

Dołączona grafika

Silniki obok siebie

Dołączona grafika

Z nowym silnikiem

Dołączona grafika

Najpowazniejsze zmiany:

1. Konwerter hydrokinetyczny z SLK nie pasowal do mojej skrzyni biegow. Byl dluzszy o 3 cm. Przykrecilem wiec wlasny do kola zamachowego i wszystko bez problemu pasowalo. Moja skrzynia mechanicznie pasowala do silnika z kompressorem. Mam nadzieje, ze jezdzic tez bedzie.
2. Najwieksza przerobka bylo zamontowanie chlodnicy powietrza. Wycialem boki rurek podtrzymujace dolny uchwyt chlodnicy i wspawalem nowe mocowanie z profila stalowego.

Dołączona grafika

Wycialem otwor w srodkowej czeci zderzaka

Dołączona grafika

Niestety, wyglada to nieciekawie, wiec bede musial zrobic jakas dyskretna maskownice, oczywiscie zlece to komus, kto sie na tym zna. Przeswit pomniejszyl sie o 0.5cm i trzeba tez bedzie uwazac na krawezniki. Zastanawialem sie poczatkowo nad przesunieciem wszystkich chlodnic blizej w kierunku silnika, ale takie rozwiazanie wydalo mi sie zbyt skomplikowane. Wprawdzie zapobiegloby to cieciu zderzaka, ale skomplikowaloby sytuacje pod maska (zmiana dlugosci wszystkich wezy mocowania chlodnic itp.)
3. Mocowania filtra powietrza zostaly zamocowane w inny sposob, ale obylo sie bez spawania. Dorobilem blaszki pod spody oryginalnych mocowan i przykrecilem do nadkola. Wyglada to dosyc estetycznie.
4. Przerobienie mocowania i zmiana miejsca dla zbiorniczka spryskiwaczy.
5. Dorobienie blaszki mocujacej rure od intercoolera.

Dołączona grafika

6. Przerobienie wezy od klimatyzacji. Zlecilem to firmie zajmujacej sie tym tematem.
7. Przerobienie wydechu. Wydech zostawilem ze starego M111 bez kompressora . Srednica rury w moim aucie byla mniejsza o 5mm od srednicy rury wydechowej od silnika z kompressorem. Jesli bedzie to problemem, wstawie kompletny wydech od nowego silnika, ale najpierw musze to sprawdzic.
8. Obnizylem mocowanie drazka stabilizacyjnego do podluznic o 1cm, poniewaz dotykal do niego alternator.
9. Lapy silnika pozostaly z mojego starego silnika. (SLK ma lapy obrocone w druga strone i nie pasuja).
10. Linka dochodzaca do skrzyni biegow od przepustnicy silnika zostala podpieta pod potencjometr. Wykonuje wiec swoja prace dokladnie tak jak poprzednio.

Cala operacja zajela 10 godzin z czego przez 3 godziny pracowaly trzy osoby.
Dam znac co dalej z tego wyniknie. W tej chwili jestem umowiony do elektryka na koniec stycznia.



#12 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 02 stycznia 2018 - 17:35

Również będę się przyglądał. Z mojej strony, ten intercooler powinieneś schować , bez cięcia zderzaka. To powinno wyglądać jak sleeper.
Koledzy, ile relatywnie, niedużym kosztem można wyciągnąć z tego silnika?

Użytkownik elspasoo edytował ten post 02 stycznia 2018 - 17:45


#13 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 02 stycznia 2018 - 17:52

Jedyna mozliwoscia schowania intercoolera jest przesuniecie wszystkich chlodnic w kierunku silnika. Ale wedlug mnie to zbyt wiele pracy. Jak juz pisalem, musialbym skrocic wszystkie weze, przerobic dolne i gorne mocowania chlodnic, zmienic oslone wentylatora chlodnicy, bo po jej przemieszczeniu oryginalna juz sie nie zmiesci. Przesuniecie w gore nie wchodzi w gre, poniewaz musialbym wyciac cale wzmocnienie pod zderzakiem, a to z kolei znacznie oslabi konstrukcje pojazdu. Intercooler i tak juz obrocilem "do gory nogami", zeby nie wystawal jeszcze nizej. Moznaby zastosowac intercooler z innego pojazdu i o innym ksztalcie, ale z miejscem do jego zamocowania jest spory problem. Ta opcja jaka zastosowalem wydala mi sie najlepsza, z mozliwych, co nie oznacza, ze jest idealna. Brakuje tylko jakiegos dyskretnego maskowania, bo tez nie chcialbym, zeby moj samochod tak wygladal. :) jak juz je zrobie, to wrzuce fotke. Jesli calosc sie nie sprawdzi, to na pewno to przerobie, tym bardziej, ze mam jeszcze jeden zderzak przedni, wiec powrot do przeszlosci nie bedzie zbyt skomplikowany.

#14 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 10 stycznia 2018 - 16:04

Dla odmiany ,co zazwyczaj ma tutaj miejsce, postaram się tobie pomóc - skoro zadałeś sobie trud tej relacji. Za co również jestem wdzięczny. Temat swapów nie jest mi obcy.
Może rozważ montaż jakiegoś dopasowanego wymiarem IC , za chłodnicami + mocowanie i customowe rury.
Nie powinno być problemu z odpaleniem tego silnika , bądź co bądź tam również jest oddzielny sterownik HFM, chyba nawet wtyczki podpasują :) Oczywiście trzeba sprawdzić ze schematem (w razie co do ECU HFM dla 2,2 gdzieś mam) ,ale moim zdaniem, spokojnie do ogarnięcia.
Tutaj znajdziesz informację https://carlabimmo.c...ewforum.php?f=4 jak zrobić bypass dla immo, ogarnia to lokalna firma z Carlabimmo z Gorzowa.
Chociaż moim zdaniem, można spróbować to zakodować przez SD na HHT, samodzielnie. Lub zwyczajnie ominąć dziada , gdzieś na mbworld był o tym temat.
Ciekawi mnie jak będzie się spisywał automat od 2,2. Czekam na wieści :)

Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2018 - 16:15


#15 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 10 stycznia 2018 - 20:01

Dziekuje za podtrzymywanie mnie na duchu, w chwilach najwiekszego zwatpienia :) . Po przemysleniu, stwierdzilem, ze przerobie intercooler, ale dopiero po uruchomieniu samochodu. Dopasuje cos, co nie bedzie widoczne z zewnatrz. Bylbym wdzieczny, za wszelkie porady lub pomysly dotyczace sfery elektryki i sterowania tym silnikiem i skrzynia biegow. Wszystko moze byc pomocne, kazdy schemat, rysunek itp. Elektryk z ktorym sie umowilem jest swietnym fachowcem, ale podjal sie zadania bardzo niechetnie, wiec boje sie, zeby nie zrezygnowal. Pozostali w mojej okolicy wprost odmowili, twierdzac, ze zbyt duzo pracy, zeby to uruchomic, aczkolwiek twierdza, ze nie jest to niemozliwe. Dzieki za porady jakie otrzymalem do tej pory. Dam znac z postepow pod koniec stycznia, bo wtedy zawoze auto do elektryka. :star:

#16 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 25 stycznia 2018 - 16:17

Dorzucam zdjecie przerobionego potencjometru i linki skrzyni biegow. W potencjometrze wywiercilem dwa otwory 3mm. Przykrecilem blaszke o dlugosci 50mm z zamocowana kulka do linki. Potencjometr zamontowalem do sciany grodziowej.

Dołączona grafika

W zwiazku z kontynuacja prac mam pytanie. W silniku M111 bez kompressora na kolektorze dolotowym mialem wyjscia na rurki plastikowe (dwie biale, purpurowa z czerwonym paskiem), zdjecie wylotow ponizej. Nie wiem dokladnie do czego one sa, ale na pewno czyms steruja. Jedna biala jest podlaczona do skrzyni biegow. Druga nie wiem gdzie.

Dołączona grafika

Wezyki do podlaczenia

Dołączona grafika

W nowym silniku z kompressorem takich wlotow nie ma. Gdzie sie przewiercic, zeby zamontowac te wezyki? Prosze o pomysly i podpowiedzi :) :star:

#17 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 30 stycznia 2018 - 21:37

Pytania nieaktualne. Znalazlem odpowiedz na forum. Wezyki podcisnienia ASB. Dorzucilem trojnik na kolektorze i wszystko dalo sie bez problemu podlaczyc. Jutro wyjazd do elektryka :star:

#18 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 05 lutego 2018 - 15:04

I jak tam ma froncie?

#19 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 05 lutego 2018 - 18:13

Czekam na wiesci od elektryka, ale raczej jeszcze sie za to nie zabral. Napisze od razu jak bede mial nowe wiadomosci. Powiedzial ze w najgorszym przypadku uruchomi silnik na komputerze typu "stand alone". Najbardziej martwil sie jak zareaguje skrzynia biegow i obejsciem immobilisera. Poczekamy - zobaczymy :smile2: :star:

#20 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2018 - 11:38

Jeśli spec będzie odpalał sprzęcior na standalone, to immo automatycznie przestaje być problemem. No i wracamy do tego, co mówiłem - sterowniki oryginalne są upierdliwe i komputer typu np. MicroECU (w opcji ekonomicznej) to najlepsze rozwiązanie. Z tym, że trzeba to stroić i to naprawdę solidnie.
Skrzynia - tego nie wiem. Wiem, że mechaniczna skrzynka 5 biegowa wytrzymuje seryjnego m111k, wytrzymuje też uturbionego m111k.

Co do zderzaka i mocowania IC - ja bym to zrobił inaczej, z użyciem rur i silikonów od FMIC. Rozwiązanie to pozwala zastosować jaki chcesz IC, i schować go gdzie chcesz - czy zaraz za grillem a przed chłodnicą, czy np. zaadaptowany z VW1.9tdi AFN z Passata B5 - schowany w nadkolu. Ale to tylko podpowiedzi.








Podobne tematy Zwiń