Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Czy strzelanie na gazie jest rzeczą normalna w 1


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Karol Rogala


  • Postów: 11
  • Na forum od: 04 paź 2007
  • Miejscowość: Róża Wielka k. Piły

Napisano 04 października 2007 - 19:35

Jeżdzę MB 201 2,0 i zdarza mu się wystrzelić. Po takim strzale muszę otworzyć maskę i włożyć taki wężyk pod filtrem powietrza. Stajesie to przeważnie przy ruszaniu ale ostatnio w czasie jazdy też tak się stało.Uciążliwe gdy stoisz na skrzyżowaniu. Wtedy awaryjki, otwierasz maskę i szuskasz wężyka a za tobą korek :E Już 2 razy tak mi się zdarzyło że musiałem wyjąć "promiennik" i uderzyć w w taką "klapę" (nie wiem jak to nzawać) bo tak ją zassało że nie mogłem odpalić. Czy ktoś z was miał podobne objawy i udało mu się to usunąć?



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 października 2007 - 19:39

Karol Rogala, poszukaj troche wiecej informacji w tym dziale... o strzelaniu bylo juz wiele razy. Przyczyna zapewne jest nizbyt sprawny uklad zaplonowy, a kazdy kolejny strzal niszczy caly uklad dolotowy - a uszkodzenie lub wyrwanie klapy to juz powazne koszta. Poszukaj - znajdziesz wiecej ;)

#3 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2007 - 22:44

Zrób porządek z instalacją Lpg i WN. Jak już wspomniał Borat, jeśli wygnie czy też wyłamie ramię klapy spiętrzającej, na nic się zda wpięcie wężyka ;-) .

#4 Offline   Karol Rogala


  • Postów: 11
  • Na forum od: 04 paź 2007
  • Miejscowość: Róża Wielka k. Piły

Napisano 12 października 2007 - 19:27

Gazownik twierdzi że główną przyczyną wystrzałów może być nieszczelna guma przy rozdzielaczu, czy są gdzieś na forum zdjęcia tej gumy????

#5 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 października 2007 - 17:34

chodzi o podstawę całego mechanizmu klapy spiętrzającej. Jest ona między kolektorem ssącym a tych mechanizmem. Nie zauważysz czy jest cała na 100%, jeśli nie zdemontujesz obudowy filtra powietrza i nie wyciągniesz całego rozdzielacza z mechanizmem.
Przy wystrzałach gazu rzeczywiście nagminnie wypada ona z mocowania, lubi z niej też wychodzić przewód (wężyk). Jednakże jestem przekonany, że auto również źle pracowałoby na benzynie (jeśli w ogóle dałoby się je uruchomić). Więc rzeczywiście możesz to sprawdzić, ale zacznij jak Pan Bóg przykazał, a koledzy i tu, i w innych tematach wiele razy już o tym mówili, od układu zapłonowego.

#6 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2008 - 07:30

Główną przyczyną strzelania jest zła mieszanka gazu nie kable itp...

#7 Offline   kamil_normal


  • Postów: 33
  • Na forum od: 01 cze 2008
  • Miejscowość: Wieluń

Napisano 22 sierpnia 2008 - 08:56

Gdy w moim mercedesie dochodziło do podobnych wystrzałów to gazownik wymienił mi kopułkę, palec i założył w filtrze dwa zawory anty wybuchowe i teraz już nie mam z tym problemu aha wymienił jeszcze świece ale nie wiem czy to miało z tym związek ;-) pozdrawiam

#8 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 22 sierpnia 2008 - 10:24

kamil_normal napisał:

ale nie wiem czy to miało z tym związek
Pewnie. W aucie z LPG najważniejsze jest utrzymanie układu zapłonowego w dobrym stanie. :sciana:

#9 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 23 sierpnia 2008 - 20:10

U mnie najpierw wywaliło pod kolektorem ssącym.. po wymianie gumy wymieniłem kable zapłonowe i świece. Kopułkę sprawdzał elektryk i jest ok.. Gazownik uszczelnił mi wszyściutko sklejając gumę i 'wężyk' to potem wywaliło mi jakieś rureczki od podciśnienia.. teraz jadę na regulację i mam nadzieję że coś wymyślą.. Czy w 2.0 jest możliwość instalacji jakiegoś "anty-wybuchu" ??? Bo ponoć nie, a ja aktualnie jeżdżę ze strachu na benzynie.. :star:

#10 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 23 sierpnia 2008 - 20:25

Irek, jakims rozwiazaniem jest BLOS, w tym dziale jest sporo o tym ;-)








Podobne tematy Zwiń