Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Syczące tylne zawieszenie - nivo


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TomiTurbo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 04 paź 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 października 2007 - 21:50

Witam

Posiadam W124 TE 1987 z pompowanym zawieszeniem. Generalnie wszystko jest ok, auto miało niedawno wymienione te tzw. gruszki (nie wiem jak to nazwać) w tylnym zawieszeniu, jednak przy właczonym motorze słychac z tyłu wyraźny syk! Cały czas!

Zdaje sie tak być nie powinno co to jest? Układ jest nieszczelny?
Jak to wogóle pracuje, rozumiem, że pompowane jest tam powietrze z pompy? czy moze płyn?

pozdr



#2 Offline   PeterSQL


  • Postów: 27
  • Na forum od: 11 lip 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 października 2007 - 18:12

Bardzo możliwe że położenie dźwigni regulacji Nivo masz w skrajnym górnym lub dolnym położeniu ( co powoduje że układ cały czas ma otwarty zawór) i przez to "syk".
To sprawdź w pierwszej kolejności, jeżeli to nie pomoże sprawdź szczelność układu...
Pzdr

#3 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2007 - 18:20

TomiTurbo napisał:

k to wogóle pracuje, rozumiem, że pompowane jest tam powietrze z pompy? czy moze płyn?
Pompa NIVO to jest ten okrągłe urządzenie zamontowane na "czole" silnika, na przedłużeniu wałka rozrządu i od niego napędzane.
W układzie jest więc płyn (ZHM) pod ciśnieniem.

Jak kolega wyżej napisał - na tylnej osi masz zamontowany zawór sterujący z dźwignią sprzężoną z pracującym zawieszeniem. Spod spodu auta namierz ten element i zobacz czy tam jest wszystko połączone jak należy.

Możesz też tą dźwignię odłączyć i poruszając nią, zasterować układ ręcznie. Oczywiście przy pracującym silniku. Może wtedy łatwiej namierzysz syczenie i jego przyczynę.








Podobne tematy Zwiń