Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] demontaż i czyszczenie baku


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wojtekw77


  • Postów: 108
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 wrzesień 2010 - 20:24

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.
Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Co trzeba odkręcić ? Potrzebny jest dostęp z kanału ?
Pytam, bo znajomy mechanik podpowiedział mi, że przyczyną szarpania silnikiem może być chwilowy brak paliwa lub powietrze w przewodach paliwowych.
Dzisiaj zrobiłem mały test - odłączyłem przewód paliwowy przed filtrem wstępnym i podłączyłem kawałek wężyka do kanistra.
Auto jechało idealnie - żadnego szarpania. Sprawdziłem przewody pod autem - są suche.
Skoro przewody są suche więc wnioskuję, że są szczelne.
Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku

Chyba, że macie inne pomysły.

#2 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 20 wrzesień 2010 - 21:54

wojtekw77, w bagażniku masz 4 śruby na klucz 13, od spodu (najlepiej zrobić to w kanale, z karnistrem i lejkiem) masz przewody od paliwa odkręcasz, spuszczasz paliwko następnie 4 nakrętki z bagażnika i bak wyciągnięty.

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 3670
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Poznań/Rokietnica
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 wrzesień 2010 - 21:58

wojtekw77 napisał:

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Słabo szukałeś.
Jest na pewno, bo sam kiedyś znalazłem :ok:

wojtekw77 napisał:

Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku
Jeśli to stary diesel, pół swojego życia karmiony smaczną, polską ropą, to syf w baku jest murowany :hmm:

#4 Offline   luip


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 wrzesień 2010 - 00:14

moze masz ten sam problem co ja oring na sitku w baku przestał dzialac koszt w aso nowego 10zł niestety u mnie po wymianie nada powietrze sie jakos dostaje , jak rozbierzesz juz sitko obejzyj dokladnie czy nie jest przypadkiem pekniete poszukaj uszkodzen na baku ja chyba cos przeoczyłem i czeka mnie powtórka z rozrywki ale dasz sobie rade przy okazji wypłucz bak samo sitko moze nie wystarczyc wokuł niego w baku jest taki plastik wiec całej ropy nawet nie wylejesz od spodu troche zostanie wiec uwazaj przy wyjmowaniu baku zeby nie znalazła sie w bagazniku

#5 Offline   wojtekw77


  • Postów: 108
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 wrzesień 2010 - 20:14

Dzięki za wszystkie rady.
Co do opisu na forum - szperam już trzeci dzień i nie znalazłem - co oczywiście nie dowodzi że nie ma tego już na forum :ok:

Reasumując to co napisaliście koledzy - odpinam przewody paliwowe od spodu auta, spuszczam paliwo, odkręcam cztery śruby w bagażniku i wyciągam bak.

Ciekwi mnie tylko (bo nie znalazłem tego w EPC ani w książkach) jak jest rozwiązane przejście przewodów przez nadwozie (jak one wychodzą z komory bagażnika pod auto) ? przechodzą tylko przewpdy paliwowe ? Jest jakieś specjalne uszczelnienie ?

Jak tylko będzie chwila zabieram się za ten bak - chciałbym mieć pewność że jak go już wyciągnę to powymieniam co trzeba przy jednej robocie.

#6 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 wrzesień 2010 - 20:42

przewody uszczelnione sa guma, którą łatwo się ściąga

#7 Offline   barteczek


  • Postów: 33
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 18 styczeń 2011 - 23:07

witam
podlacze sie
zabieram sie za czyszczenie baku w w24 2.0d sedan
jaki numer nasadki jest potrzeny by wyjac sito z baku??
cena oringu?dostane go w kazdym sklepie raczej??

#8 Offline   cyborg


  • Postów: 163
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Voyager LE, Peugeot 205 1,4 XS

Napisano 19 styczeń 2011 - 20:38

Czy w W201 jest tak samo z wyjeciem baku?

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 2001
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 19 styczeń 2011 - 20:52

cyborg, tak samo ,ale cięzko go wyciągnąć ,tak jest wsadzony na styk ,ale spokojnie i wyjdzie :)

#10 Offline   ozeasz


  • Postów: 19
  • Na forum od: 15 cze 2010
  • Miejscowość: Głogów woj.Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.2 D 98r.

Napisano 20 styczeń 2011 - 11:06

wojtekw77
czy jest jakaś foto relacja z czyszczenia twojego baku :(

#11 Offline   wojtekw77


  • Postów: 108
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 styczeń 2011 - 12:56

Wstyd się przyznać, ale nie było okazji żeby zabrac się za ten bak.
Tak więc nie mam wiedzy praktycznej...

#12 Offline   barteczek


  • Postów: 33
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 20 styczeń 2011 - 23:16

przydała by sie jakas fotorelacja
ale kto pyta ten wie:
jaki klucz do odkrecenia sitka ?
jak odczepic wlew od karoserii?
czy jest na spodzie zbiornika korek spustowy??

#13 Offline   melfio1


  • Postów: 2001
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 21 styczeń 2011 - 10:18

barteczek, z tego co pamiętam to w :hmm: 190 wlew nie jest przykręcony ,jak się odkręci bak to kilka magicznych ruchów i wyjęty ,wyjmowałem bak z benzyniaka plastikowy ,nawet mam go w piwnicy,dziś zobacze czy jest jakiś korek spustowy :hmm:

#14 Offline   melfio1


  • Postów: 2001
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 21 styczeń 2011 - 16:01

czyli tak,zbiornik jest prostokątny na dole, gdzie wychodzi przewód paliwowy jest :roll: takie jajo, i chyba to jest ostojnik klucz płaski chyba 22 :) może wiekszy i to by było tyle ,zbiornik o którym pisałem jest od :) 190 benzyna

#15 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 styczeń 2011 - 16:37

A to jajko pod bakiem... czy jest zdejmowane? Bo na zdjęciach zwiniętych z aukcji, to wygląda jak jakiś dekiel - że sitko i inne rurki są dopiero wkręcone w ten dekiel:
Dołączona grafika Dołączona grafika
Gdyby to było wyjmowane, to może bym się kiedyś wziął za czyszczenie. A jak nie, to odpuszczę (nie mam myjki ciśnieniowej).

#16 Offline   ozeasz


  • Postów: 19
  • Na forum od: 15 cze 2010
  • Miejscowość: Głogów woj.Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.2 D 98r.

Napisano 21 styczeń 2011 - 19:31

ja mam bak a w zasadzie dwa baki (bo taka wersja 90L), i jak tu czyścić ;)

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 2001
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 21 styczeń 2011 - 20:25

XM, nie zbiornik jest cały odlany z plasiku, ,tak jest wyprofilowany że jak by miął być jakiś syf w zbiorniku to by się osadzał tam w tym jajku , czyli można powiedzieć ,że bez senu demontować cały zbiornik wystarczy odkręcić ten najgrubszy waż i wszystko powinno być jak na dłoni ;)
a ten mój zbiornik wygląda tak jak z tej aukcji
http://allegro.pl/mercedes-190-124-2-0- ... 13972.html

#18 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 styczeń 2011 - 21:45

Aha, czaję :) . Też mam taki plastikowy. Na fotkach co wstawiłem są chyba metalowce, dałem je bo widać było spód zbiornika. Co do odkręcania, to do oczyszczenia sitka - tak jak mówisz - wystarczy odkręcić. Ale jak miałbym coś z nim robić, to już kompletne mycie. Ostatnio naprawiałem czujnik paliwa to na jego spodzie było tyle czarnych glutów, że pływak nie miał szans opaść i zewrzeć styków rezerwy. W dodatku styki były normalnie zaśniedziałe na zielono (jakby od wilgoci). Pewnie w zbiorniku jest tego syfu więcej - w końcu zacznie się to odklejać i z powrotem wejdzie w sitko. Chyba nie ma sensu czyścić samego sitka (chyba że doraźnie, jak całkiem zatka). Może kiedyś "karczera" się pożyczy to się wyjmie i wypłucze. Eh...takie uroki diesla.

#19 Offline   cichy1991


  • Postów: 12
  • Na forum od: 31 paź 2009
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes-Benz A-Klasa W168
  • Inny samochód:SAAB 93SE 2,2TiD MY02

Napisano 23 styczeń 2011 - 00:47

Jakiś czas temu miałem to sitko tak zatkane, że paliwo już nie przepływało wcale. Musiałem wyjąć bak (co nie było takie proste, bo nie mogłem odkręcić zardzewiałych śrub od przewodów paliwowych). Jak zajrzałem do środka to złapałem się za głowę, pełno tego czarnego szlamu. Ale trzeba było to jakoś wyczyścić, więc za pomocą pistoletu lakierniczego i benzyny ekstrakcyjnej udało się pozbyć tego szlamu. Wyczyściłem cały bak oraz sito i teraz wszystko hula jak się patrzy :jem: Aha radzę to zrobić solidnie bo później może zostać dużo drobnych kawałków, które znowu mogą zapchać sito.

#20 Offline   wojtekw77


  • Postów: 108
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 styczeń 2011 - 18:13

Znalazłem w sieci coś takiego - fotorelacja z czyszczenia baku w W123 - myślę, że w W124 będzie podobnie.

http://www.dieselgia...tankremoval.htm