Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] demontaż i czyszczenie baku


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2010 - 20:24

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.
Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Co trzeba odkręcić ? Potrzebny jest dostęp z kanału ?
Pytam, bo znajomy mechanik podpowiedział mi, że przyczyną szarpania silnikiem może być chwilowy brak paliwa lub powietrze w przewodach paliwowych.
Dzisiaj zrobiłem mały test - odłączyłem przewód paliwowy przed filtrem wstępnym i podłączyłem kawałek wężyka do kanistra.
Auto jechało idealnie - żadnego szarpania. Sprawdziłem przewody pod autem - są suche.
Skoro przewody są suche więc wnioskuję, że są szczelne.
Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku

Chyba, że macie inne pomysły.



#2 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 20 września 2010 - 21:54

wojtekw77, w bagażniku masz 4 śruby na klucz 13, od spodu (najlepiej zrobić to w kanale, z karnistrem i lejkiem) masz przewody od paliwa odkręcasz, spuszczasz paliwko następnie 4 nakrętki z bagażnika i bak wyciągnięty.

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2010 - 21:58

wojtekw77 napisał:

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Słabo szukałeś.
Jest na pewno, bo sam kiedyś znalazłem :ok:

wojtekw77 napisał:

Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku
Jeśli to stary diesel, pół swojego życia karmiony smaczną, polską ropą, to syf w baku jest murowany :hmm:

#4 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2010 - 00:14

moze masz ten sam problem co ja oring na sitku w baku przestał dzialac koszt w aso nowego 10zł niestety u mnie po wymianie nada powietrze sie jakos dostaje , jak rozbierzesz juz sitko obejzyj dokladnie czy nie jest przypadkiem pekniete poszukaj uszkodzen na baku ja chyba cos przeoczyłem i czeka mnie powtórka z rozrywki ale dasz sobie rade przy okazji wypłucz bak samo sitko moze nie wystarczyc wokuł niego w baku jest taki plastik wiec całej ropy nawet nie wylejesz od spodu troche zostanie wiec uwazaj przy wyjmowaniu baku zeby nie znalazła sie w bagazniku

#5 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2010 - 20:14

Dzięki za wszystkie rady.
Co do opisu na forum - szperam już trzeci dzień i nie znalazłem - co oczywiście nie dowodzi że nie ma tego już na forum :ok:

Reasumując to co napisaliście koledzy - odpinam przewody paliwowe od spodu auta, spuszczam paliwo, odkręcam cztery śruby w bagażniku i wyciągam bak.

Ciekwi mnie tylko (bo nie znalazłem tego w EPC ani w książkach) jak jest rozwiązane przejście przewodów przez nadwozie (jak one wychodzą z komory bagażnika pod auto) ? przechodzą tylko przewpdy paliwowe ? Jest jakieś specjalne uszczelnienie ?

Jak tylko będzie chwila zabieram się za ten bak - chciałbym mieć pewność że jak go już wyciągnę to powymieniam co trzeba przy jednej robocie.

#6 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 września 2010 - 20:42

przewody uszczelnione sa guma, którą łatwo się ściąga

#7 Offline   barteczek


  • Postów: 33
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 18 stycznia 2011 - 23:07

witam
podlacze sie
zabieram sie za czyszczenie baku w w24 2.0d sedan
jaki numer nasadki jest potrzeny by wyjac sito z baku??
cena oringu?dostane go w kazdym sklepie raczej??

#8 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 19 stycznia 2011 - 20:38

Czy w W201 jest tak samo z wyjeciem baku?

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 stycznia 2011 - 20:52

cyborg, tak samo ,ale cięzko go wyciągnąć ,tak jest wsadzony na styk ,ale spokojnie i wyjdzie :)

#10 Offline   ozeasz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 15 cze 2010
  • Miejscowość: Głogów woj.Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.2 D 98r.

Napisano 20 stycznia 2011 - 11:06

wojtekw77
czy jest jakaś foto relacja z czyszczenia twojego baku :(








Podobne tematy Zwiń