Witam... Postanowiłem zmienić olej w skrzyni biegów manualnej. Mercedes to 190E 2.0 Skrzynia manualna 4 biegowa rocznik 1987...Problem jest taki ze zmieniłem olej w skrzyni wlałem Mobila 80W ( mechanik mówił ze jest troche za gęsty , mówi żę lepszy był by ATF... I problem jest taki ze gdy wrzucam wsteczny wchodzi on cieżko jest zgrzyt ze skrzyni i lekkie szarpnięcie jak juz wejdzie. Pozozstałe bieggi wchodzą lepiej ale gorzej niz przed wymiana jak np zmieniam z 2 na 3 to naciskajac na kanał po ktorym idzie wajcha do 3 to trzeba chwile poczekac zanim biego eskoczy ok 0.5 sekundy kiedys wchodziło normalnie tak samo inne biegi. Co to możę byc czy to wina tego oleju?
1
Problem ze skrzynią manualna...
Rozpoczęty przez michancio, wrz 27 2010 18:58
56 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 września 2010 - 18:58
#2
Napisano 27 września 2010 - 21:05
michancio, a czy na wyłączonym silniku biegi też ciężej wchodzą? Pytam się o to, bo ja po wymianie oleju miałem podobne objawy - ale tylko na włączonym silniku. U mnie okazało się, że padł wysprzęglik i pompa.
#3
Napisano 27 września 2010 - 21:30
Mechanik miał rację, do tej skrzyni powinno się lać Castrol TQ ATF typA.
#4
Napisano 27 września 2010 - 21:30
U mnie też tak było, po jakimś tygodniu ustało samo z siebie.
#5
Napisano 28 września 2010 - 10:52
michancio, ty chyba pomyliłeś olej do mostu, wlaleś do skrzyni :
zlej to jak najszybciej i zalej Mobila ATF200 LUB 220.
zlej to jak najszybciej i zalej Mobila ATF200 LUB 220.
#6
Napisano 28 września 2010 - 15:16
fakt w moście mam tez taki. Ale pan w skepie powiedział mi ze ten tez może byc więc go wziąłem. A Biegi nie wiem czy na zgaszonym tak samo. Sprawdze jak ojciec przyjedzie bo wzią samochod ode mnie. Sprawdze to. Mam nadzieje ze krzywdy nie zrobiłem skrzyni...
#7
Napisano 29 września 2010 - 16:47
Witam... Sprawdziłem teraz i biegi wchodzą normalnie jak motor jest zgaszony kiedy jest uruchomiony jest gorzej... Zauważyłem tez ze ostatnio sprzęgło zaczęło mi później brać teraz natomiast bierze praktycznie od razu puszcze z 1cm i zaczyna jechać. To normalne? Więc co chyba jednak sprzęgło tak? Tylko co dokładnie?
#8
Napisano 29 września 2010 - 16:53
michancio napisał:
Więc co chyba jednak sprzęgło tak? Tylko co dokładnie?
Objawy masz podobne do moich. Zanim wytargasz skrzynie, żeby sprawdzić sprzęgło, zobacz najpierw wysprzęglik i pompkę sprzęgła.
#9
Napisano 29 września 2010 - 20:10
A jak to sprawdzić? Jaki koszt? A może spróbowac odpowietrzyc?
#10
Napisano 29 września 2010 - 20:55
U mnie był to łączny koszt - jeśli dobrze pamiętam (w maju) 250 pln.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Brak mocy i szarpanie skrzynią m102 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xc124 |
|
||
[W201] Odpływ nad skrzynią biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W124] Jak wyjąć wiatrak nawiewu FOTORELACJA (Klimatyzacja manualna dwustrefowa) |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Fah |
|
|
|
[w140] Manualna skrzynia biegów - układ |
Mercedes S, CL i SEC | bezkit |
|
||
[W124] tempomat i klima manualna - jak używać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_darul_ |
|
|