Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Problem z sprzęgłem


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   djjjj


  • Postów: 36
  • Na forum od: 29 mar 2007

Napisano 07 października 2007 - 18:00

Witam!
Mam problem z ojca :drive: furą jaką jest MB 100 D :)
Otóż wogóle nie wchodzą w nim biegi i nie można nawet ruszyć.
Sprzęgło zostało wymienione kompletnie.
Pompka sprzęgła przy skrzyni biegów wraz z wężykiem została wymieniona wieć wątpie że jest to jej wina.
Zbiorniczek z płynem jest pełny.Mogę dodać że przy wymianie wężyka przy pompce sprzęgła i odpowietrzeniu sprzęgło totalnie przestało działać (przy wciśnieciu lata jak chce)Na dodatek zauważyłem że zaświeca sie kontrolka hamowania przy naciskaniu hamulca nożnego.Czy jest to jakoś ze sobą powiązane?Czy pompka sprzęgła działa mechanicznie czy jest jakoś sterowana elektrycznie?
Sory że zadaje pytanie na forum MB 201-124 ale liczne na to że ktoś już spotkał się z tym problemem i coś mi doradzi.Będę wdzięczny bo ojciec jest uziemiony i piszę na jego prośbę.



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 października 2007 - 18:06

djjjj, jezeli jest malo plynu hamulcowego w ziorniczku to zapala sie kontrolka od hamulcow. Musial gdzies pozostac niezamkniety uklad i na pewno sprzeglo sie kompletnie zapowietrzylo. Przejrzyj czy wszystko jest podokrecane i czy nie ma wycieku plynu hamulcowego (ktory rownież służy jako czynnik roboczy w ukladzie wysprzęglania).

#3 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 października 2007 - 04:10

djjjj napisał:

Zbiorniczek z płynem jest pełny.
Czy aby na pewno :drive: Zbiorniczek ma dwie komory, tylnej nie widać... dopiero po zalaniu pod sam korek płyn się przelewa do drugiej komory...

Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie, a czynnikiem roboczym jest płyn hamulcowy z tego samego zbiorniczka co do hamulców. Jest jedna pompka przy pedale sprzęgła, która steruje wysprzęglikiem na skrzyni biegów.
Tu masz jak odpowietrza - potrzebne 2 osoby:
1. Odpowietrznik zacisku hamulcowego prawego koła łączysz z odpowietrznikiem wysprzęglika przy skrzyni przy pomocy wężyka...
2. Luzujesz oba odpowietrzniki i naciskająć pedał hamulca raz, zakręcasz odpowietrznik przy kole (przy wciśniętym pedale). Po czym ponownie luzujesz odpowietrznik przy zacisku hamulca, wciskasz pedał, zakręcasz odpowietrznik, puszczasz pedał... Dlatego potrzebne dwie osoby.
3. Pkt 2. powtarzasz tak długo, aż w zbiorniczku płynu przestaną pojawiać się bąbelki powietrza...
4. Dla przyspieszenia operacji można wąż łączący zacisk z wysprzęglikiem napełnić płynem w taki sam sposób (pompując) i dopiero założyć na odpowietrznik wysprzęglika...
5. Po całej operacji zakręcasz odpowietrzniki i ew. uzupełniasz płyn w zbiorniczku...

Możliwe też, ze padła pompka pod pedałem sprzęgła :)

#4 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 października 2007 - 19:40

wysprzeglik :roll:

#5 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 października 2007 - 01:33

ZaBsI napisał:

wysprzeglik :roll:
Nom... taka potoczna nazwa siłownika sprzęgła przy skrzyni.. :!: :drive:

#6 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2007 - 12:46

Borat napisał:

Musial gdzies pozostac niezamkniety uklad i na pewno sprzeglo sie kompletnie zapowietrzylo

też uważam że wina leży po stronie zapowietrzonego sprzęgła...








Podobne tematy Zwiń