Witam!
Mam problem z ojca furą jaką jest MB 100 D
Otóż wogóle nie wchodzą w nim biegi i nie można nawet ruszyć.
Sprzęgło zostało wymienione kompletnie.
Pompka sprzęgła przy skrzyni biegów wraz z wężykiem została wymieniona wieć wątpie że jest to jej wina.
Zbiorniczek z płynem jest pełny.Mogę dodać że przy wymianie wężyka przy pompce sprzęgła i odpowietrzeniu sprzęgło totalnie przestało działać (przy wciśnieciu lata jak chce)Na dodatek zauważyłem że zaświeca sie kontrolka hamowania przy naciskaniu hamulca nożnego.Czy jest to jakoś ze sobą powiązane?Czy pompka sprzęgła działa mechanicznie czy jest jakoś sterowana elektrycznie?
Sory że zadaje pytanie na forum MB 201-124 ale liczne na to że ktoś już spotkał się z tym problemem i coś mi doradzi.Będę wdzięczny bo ojciec jest uziemiony i piszę na jego prośbę.
0
[w201] Problem z sprzęgłem
Rozpoczęty przez djjjj, paź 07 2007 18:00
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 października 2007 - 18:00
#2
Napisano 07 października 2007 - 18:06
djjjj, jezeli jest malo plynu hamulcowego w ziorniczku to zapala sie kontrolka od hamulcow. Musial gdzies pozostac niezamkniety uklad i na pewno sprzeglo sie kompletnie zapowietrzylo. Przejrzyj czy wszystko jest podokrecane i czy nie ma wycieku plynu hamulcowego (ktory rownież służy jako czynnik roboczy w ukladzie wysprzęglania).
#3
Napisano 08 października 2007 - 04:10
djjjj napisał:
Zbiorniczek z płynem jest pełny.
Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie, a czynnikiem roboczym jest płyn hamulcowy z tego samego zbiorniczka co do hamulców. Jest jedna pompka przy pedale sprzęgła, która steruje wysprzęglikiem na skrzyni biegów.
Tu masz jak odpowietrza - potrzebne 2 osoby:
1. Odpowietrznik zacisku hamulcowego prawego koła łączysz z odpowietrznikiem wysprzęglika przy skrzyni przy pomocy wężyka...
2. Luzujesz oba odpowietrzniki i naciskająć pedał hamulca raz, zakręcasz odpowietrznik przy kole (przy wciśniętym pedale). Po czym ponownie luzujesz odpowietrznik przy zacisku hamulca, wciskasz pedał, zakręcasz odpowietrznik, puszczasz pedał... Dlatego potrzebne dwie osoby.
3. Pkt 2. powtarzasz tak długo, aż w zbiorniczku płynu przestaną pojawiać się bąbelki powietrza...
4. Dla przyspieszenia operacji można wąż łączący zacisk z wysprzęglikiem napełnić płynem w taki sam sposób (pompując) i dopiero założyć na odpowietrznik wysprzęglika...
5. Po całej operacji zakręcasz odpowietrzniki i ew. uzupełniasz płyn w zbiorniczku...
Możliwe też, ze padła pompka pod pedałem sprzęgła
#4
Napisano 09 października 2007 - 19:40
wysprzeglik :roll:
#5
Napisano 10 października 2007 - 01:33
ZaBsI napisał:
wysprzeglik :roll:
#6
Napisano 14 października 2007 - 12:46
Borat napisał:
Musial gdzies pozostac niezamkniety uklad i na pewno sprzeglo sie kompletnie zapowietrzylo
też uważam że wina leży po stronie zapowietrzonego sprzęgła...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem ze sprzęgłem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ricki |
|
||
Problem ze sprzęgłem, skrzynią i rozrusznikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kucyk |
|
||
W124, 2,5 D problem ze sprzęgłem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | karpiu117 |
|
||
[w124] Swap 260E na 300E, problem ze sprzęgłem, za nisko bie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Devcrk |
|