Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Jaki olej do W124 230E+lpg??


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michal1101


  • Postów: 36
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 08 października 2007 - 11:23

Witam wszystkich forumowiczów :drive: Chciałem sie dowiedzieć jaki bedzie najlepszy olej do silnika dla mojego 2.3 lpg?? Słyszalem ze musi być olej specjalny do silników zasilanych LPG? Prosiłbym o więcej informacji na ten temat.( ja jestem niedoświadczony w tych sprawach ponieważ to jest moje 1 auto z LPG) :)



#2 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 08 października 2007 - 11:48

michal1101 było troche na forum o olejach, poszukaj. Co do specjalnych olejow do aut z LPG, to jest to tylko chwyt malketingowy ;-)

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 08 października 2007 - 15:19

Drogi Michale ;)
Mnie także czasami nie chce się korzystać z opcji "szukaj" ale to chyba dlatego, że znam prawie wszystkie posty na pamięć ;) ;)
W Twoim przypadku poleciłbym poczytać.

Miałem auta z tym silnikiem oraz jego poprzednikiem na gaźniku Stromberg (7 lat oba na lpg) i lałem olej mineralny renomowanych firm; był ELF, Mobil, Texaco, Castrol.
Lej któryś tych olei i olej to :) Najważniejsze, wymieniaj co max.10tys.

#4 Offline   Marcin-stg


  • Postów: 17
  • Na forum od: 22 paź 2007
  • Miejscowość: Starogard Gdański

Napisano 02 grudnia 2007 - 22:20

sam miałem taki dylemat, wiec podpytywałem mechaników ( pracuję w sklepie motoryzacyjnym). Z tego co mi wiadomo to dobrymi olejami są MOBIL i SHELL. Mam kolegę w serwisie MB w Straszynie, tam leją BP. Castrol to lipa, sam się o tym przekonałem, rano na zimnym silniku było słychac szklaneczki przez 1sek. Co do gęstości - polecam mineralny.

#5 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 02 grudnia 2007 - 22:51

Cytat

Mam kolegę w serwisie MB w Straszynie, tam leją BP. Castrol to lipa, sam się o tym przekonałem, rano na zimnym silniku było słychac szklaneczki przez 1sek. Co do gęstości - polecam mineralny


A to ciekawe bo oleje BP są na bazie Castrola !!
Olej mineralny i hydrauliczne popychacze luzu zaworowego !? :pad:

POzdrawiam


poprawiono cytat

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 grudnia 2007 - 23:00

Lubaz1981 napisał:

Olej mineralny i hydrauliczne popychacze luzu zaworowego !? :hmm:

Niech się kolega nie dziwi, nic w tym nadzwyczajnego.
A odnośnie Castrola mam dobre zdanie, mój Bociek był od nowości (książka) zalewany Castrolem 5W40 do dnia sprzedaży i nic się nie działo. Szklanki nie tłukły :pad: do przebiegu około 280kkm

A co do tego że jakieś ASO leje oleje BP to ich sprawa. Olej spełnia normy a dostali spory bonus lub rabat to leją i tyle.

#7 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 02 grudnia 2007 - 23:32

Tak tylko że olej mineralny czyli 15W40 jest dobry w temperaturach -15 do 40 stopni.
Olej 10w40 - pól syntetyk -25 do 40 stopni. Każda książka informacyjna Mercedesa to podaje.
W Polsce temp. spadają czasami do -25 stopni, więc może jednak 10w40 będzie trochę lepszy.
Ja cały czas mam Castrola 10w40 Magnatec w W124 300CE i kasatory tylko przez max 1 s przy rozruchu dadzą o sobie znać. Ogólnie mam przebieg około 400 tys km z czego około 140 tys na gazie.

W drugim aucie mam Castrol Edge 0W40 zakres -35 do 40 stopni. Cisza, spokój i radość z V8.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 grudnia 2007 - 23:36

Lubaz1981 napisał:

Tak tylko że olej mineralny czyli 15W40 jest dobry w temperaturach -15 do 40 stopni

Wszystko się zgadza, ale jeżeli motor jest zarżnięty to jedynie minerał go uszczelni ;-)

#9 Offline   Marcin-stg


  • Postów: 17
  • Na forum od: 22 paź 2007
  • Miejscowość: Starogard Gdański

Napisano 03 grudnia 2007 - 09:11

Marcin-stg napisał:

Mam kolegę w serwisie MB w Straszynie, tam leją BP.

Ja nic nie narzucam, udzielam jedynie informacji. Lubaz, a skąd masz takie informacje, ze BP powstaje na bazie CASTROLa? Ja o tym nie słyszałem. A do takiego silnika wlałbym jedynie minerał. Co kolega zrobi jak 10W40 wypłucze i rozszczelni mu silniczek? Pamiętajmy że to nie nowe autko, a z biegiem czasu powinno się przechodzi na gęściejszy olej. Pozdrawiam !

#10 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 03 grudnia 2007 - 21:34

Hej

Pamiętam że czytałem jakąś gazetkę z BP i tam był wywiad przedstawiciela. Wspominał że korzystają z pomocy firmy castrol jeśli chodzi o oleje silnikowe.

Z tym wypłukaniem i rozszczelnieniem to jest tak że jak cieknie olej to trzeba wymienić uszczelkę albo zrobić remont silnika.

Zaleje silnik mineralnym olejem i kasatory dopiero będą ładnie stukać.

Wiem jedno że najczęściej ludzie pytają co kupić a na koniec kupują najtańszy.

Tak z przechodzeniem na bardziej gęsty olej to bym nie przesadzał choć jeśli ktoś chce to mam taki brązowy towot. Uszczelni, nasmaruje i nie wypłucze.

POzdrawiam

EDIT:
Zalałem silnik mineralnym olejem i jak było we Wrocku około -20 stopni to kasatory mi napierdzielały jak szalone. Jak bym miał diesla. Wymieniłem szybko na półsyntetyk i cisza - problem ustał. Dałem się głupio naciągnąć na mineralny bo taniej.

Natomiast nie znam przypadku aby ktoś zalał silnik m102 lub m103 olejem półsyntetycznym i nagle silnik się rozleciał. Znam przypadek gdzie m102 jeżdźi na syntetyku i jakoś nic go nie wypłukuje. Mało tego gość przeszedł z mineralnego na syntetyk i tak samo mówi że silnik pracuje ciszej.








Podobne tematy Zwiń