Skocz do zawartości




- - - - -

Wymiana oleju skrzynia automatyczna i jaki Olej??


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 22 października 2010 - 21:47

Czy w naszym samochodzie należy wymieniac olej w konwerterze??
I jak to się robi??

No i jaki olej polecacie??



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2010 - 22:22

Oczywiście że tak, skrzynia w SLu to taka sama skrzynia :smiech2: jak inna tylko pewnie masz 5 biegową :drive:
Z konwertera olej spuszcza się korkiem który znajduje się na nim samym-należy tylko odpowiednio pokręcić wałem żeby ów korek ukazał się w okienku pod konwerterem. Spuszczamy stary olej, lejemy świeży (Mobil ATF220 Dextron II albo III-trzeba się dowiedzieć na jakim auto z fabryki wyjechało bo jak masz świersze auto to może być Dextron III), odpalamy i przestawiamy wszystkie pozycje na lewarku-z P na R,czekamy chwilkę, później N i znów czekamy, później D i znów pauza itd. Kontrolujemy poziom czy aby nam skrzynia nie za dużo wypiła, dolewka i jedziemy się karnąć :mrgreen: TYLKO SPOKOJNIE żeby się wszystko odpowietrzyło!

Opisana przeze mnie procedura jest dla W124 ale jak już napisałem na 99% robi się to tak samo. Najlepiej niech sie ktoś jeszcze wypowie bo ASB to nie żarty.

P.S Oczywiście o spuszczeniu oleju z miski i wymianie filtra nie napisałem bo to jest oczywiste. Olej w konwerterze to ten sam olej który jest w misce olejowej skrzyni-to ten sam obieg wiec jak go nie spuścimy przy wymianie to wymiesza się z nowym i będziemy mieli nowy "trochę stary" olej w skrzyni :mrgreen:

#3 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 25 października 2010 - 10:05

Mam 4 biegową ale to chyba bez różnicy ;)

No dobra, ale jak wlać potem olej do konwertera??
Czy on się sam tam wpompuje??
No i ile może mniej więcej wejść tego oleju??

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 października 2010 - 19:35

rosssssa, masz taką samą skrzynię jak ja więc możesz zrobić identycznie jak u mnie lub po swojemu :slinka:

Ja mam skrzynię zalaną olejem Shell Dexron III.
Możesz kupić olej OEM ale jego koszt jest znacznie wyższy.

Tak jak powiedział piotrek.m5 musisz spuścić również olej z konwertera. Nie musisz go później jakoś specjalnie napuszczać, bo przy odpowietrzaniu sam się zapełni olejem. Koniecznie trzeba spuścić olej z konwertera, bo inaczej wymiana oleju nie ma sensu.
Oczywiście o właściwym nowym filtrze i uszczelce nie muszę chyba mówić. Ja kupuję zestaw Febi i z czystym sumieniem mogę polecić.

Procedura nalewania oleju jest taka: nalewasz około 4l oleju i odpalasz silnik. Wrzucasz R potem N, D, 3, 2, B. Odczekujesz chwilę na każdym położeniu. Potem dolewasz kolejne 2 litry i robisz to samo. Procedurę powtarzasz, aż do prawidłowego poziomu oleju na bagnecie. Jakbyś zalał za dużo oleju na raz, to najprawdopodobniej skrzynia sporą część "wyrzuci". Do pustej skrzyni wchodzi 8l oleju, więc przy wymianie z reguły wychodzi 7,5l - 8l.

Jak będziesz zdejmował miskę to sprawdź czy nie ma opiłków na dnie. Taka informacja może ci dużo powiedzieć o stanie skrzyni biegów.

#5 Offline   demer


  • Postów: 45
  • Na forum od: 13 wrz 2013
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2013 - 12:50

Pytanie następujące. Gdzie w Krakowie wymienię olej w skrzyni? Dzwonilem do Bastek Service, robi zawsze przy samochodzie, ale oleju w skrzynie nie wymienia. Ktoś pomoże?

#6 Offline   Brabus1989


  • Postów: 4
  • Na forum od: 09 kwi 2015
  • Miejscowość: Busko Zdroj
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2015 - 22:36

Witam
Mam pare pytan odnosnie wymiany oleju w skrzyni:
1. Jak sprawdzic czy skrzynia byla zalana Dextronem II a nie III?
2. Czy stanie sie cos jesli byla np zalana Dextronem III a ja wleje Dextrona II?
3. Czym sie rozni filtr do skrzyni, h 1914/2 od h 1914/2 KIT i skad mam wiedziec ktory pasuje do mojej skrzyni?
4. Gdzie kupujecie uszczelki od korka wlewowego i spustowego bo z tego co sie orientowalem to nie ma ich w zestawie z filtrem

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2015 - 07:12

Wyświetl postUżytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał

1. Jak sprawdzic czy skrzynia byla zalana Dextronem II a nie III?

Nie sprawdzisz

Wyświetl postUżytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał

2. Czy stanie sie cos jesli byla np zalana Dextronem III a ja wleje Dextrona II?

Nic. Robiłem w paru skrzyniach przejścia z dex2 na dex 3 i na odwrót w skrzyniach 722.3 i 722.5 i nic się nie działo - lata mijają, skrzynie jeżdżą.

Wyświetl postUżytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał

3. Czym sie rozni filtr do skrzyni, h 1914/2 od h 1914/2 KIT i skad mam wiedziec ktory pasuje do mojej skrzyni?

Tym, że KIT to zestaw z uszczelką. Osobiście wolę kupować uszczelkę oddzielnie - Febi albo OE.

Wyświetl postUżytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał

4. Gdzie kupujecie uszczelki od korka wlewowego i spustowego bo z tego co sie orientowalem to nie ma ich w zestawie z filtrem

ASO. koszt parę zł.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2015 - 10:13

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 14 maja 2015 - 07:12 napisał

Tym, że KIT to zestaw z uszczelką. Osobiście wolę kupować uszczelkę oddzielnie - Febi albo OE.
W sensie, że uszczelka od Mann Filter jest gorsza od Febi lub OE ?








Podobne tematy Zwiń