Oki Jutro jak będę miał chwilke to sprawdzam
2
40 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 10 października 2010 - 23:04
#22
Napisano 11 października 2010 - 23:13
Jeszcze jedno, jednak oszukałem odnośnie koloru jednego z kabli, bo nie: "biały z czarno-żółtymi paskami, ale raczej: "czarno-żółty z białymi kropkami".
Nie napisałem: jak chcesz się dostać do kabli wchodzących do skrzynki bezpieczników, to odkręć panel nad nogami kierowcy - trzy dobrze widoczne wkręty Phillips + jakaś nakrętka głęboko, blisko miejsca gdzie kolumna kierownicy przebija podłogę, schowana lekko pod wykładzinę.
Nie napisałem: jak chcesz się dostać do kabli wchodzących do skrzynki bezpieczników, to odkręć panel nad nogami kierowcy - trzy dobrze widoczne wkręty Phillips + jakaś nakrętka głęboko, blisko miejsca gdzie kolumna kierownicy przebija podłogę, schowana lekko pod wykładzinę.
#23
Napisano 12 października 2010 - 14:37
asz napisał:
Czy to W201 czy W124 , z klimą czy bez ( choć słyszałem że te nieorginalne klimatyzacje chyba włoskie mają wentylatory gdzieś od środka auta )- to dostęp do wentylatora jest do strony silnika pod mechanizmem wycieraczki .
Dzięki!
Wczoraj widziałem na szrocie, jak gościu dobierał się do tego silnika dmuchawy. Właśnie od strony silnika, tuż pod silnikiem wycieraczki szyby.
Trzeba było zdemontować maskę silnika (można ustawić ją do pionu, ale dostęp do dmuchawy jest trudniejszy.. aczkolwiek da się), zdemontować plastikowe osłony, zdemontować cały mechanizm wycieraczki z silnikiem.
#24
Napisano 18 października 2010 - 00:04
Ok prąd powrócił do wentylatora, ale pojawia się kolejne pytanie. wentylator ma straszny luz na tulejce co powoduje dość głośną prace. Co moge z tym zrobić?
I pytanie 2, co może byc nie tak jak wentylator nie działa na 1 biegu. na drugim jest ok, na 3 też a na czwartym pracuje przerywanie?
I pytanie 2, co może byc nie tak jak wentylator nie działa na 1 biegu. na drugim jest ok, na 3 też a na czwartym pracuje przerywanie?
#25 Gość__
Napisano 18 października 2010 - 07:20
19dave88 napisał:
Ok prąd powrócił do wentylatora, ale pojawia się kolejne pytanie. wentylator ma straszny luz na tulejce co powoduje dość głośną prace. Co moge z tym zrobić?
Tych panewek ślizgowych samosmarnych jest niejaki wybór na rynku -pozostaje problem poszukiwań i porównań, oraz ewentualnego dopasowania.
#26
Napisano 23 października 2010 - 21:20
Witam!
Zabralem sie dzis za demontaz dmuchawy. Chce sie dostac do silnika dmuchawy, bo bardzo glosno pracuje i czas cos z tym zrobic.
Korzystalem z opisu zawartego w FAQ (http://mb201-124.eu/...?hilit=wyciera*. Zacialem sie jednak gdzies na etapie demontazu obudowy wentylatora. Wg FAQ mamy cos takiego: "Odkręcić dwa wkręty (klucz 8mm) kilka czarodziejskich ruchów i osłona wyjęta.". Natomiast o ile dobrze patrze, u mnie oslona wentylatora trzyma sie na 4 srubach 10mm, ktorych umiejscowienie zaznaczylem na zalaczonych zdjeciach. Wyglada to w ten sposob, ze ta slimakowata czesc obudowy tworzy jedna calosc z czescia przylegajaca do kabiny.
Odkrecenie tych srub jest problematyczne. Kazda z nich zabezpieczona jest przed obracaniem poprzez mala metalowa wypustke (widac to na zdjeciach), przez co bardzo ciezko sie je kreci, nie tylko na poczatku, ale takze pozniej. Co wiecej, o ile po dluzszym kreceniu dolnych srub obudowa zaczela juz odstawac na dole (od scianki kabiny), o tyle krecenie gornymi srubami wlaciwie nic nie daje. Zastanawiam sie czy tam moze byc jakas nakretka po drugiej stronie (ale byloby to dosc dziwne, bo wtedy do odkrecenia tych dwoch malych srubek trzeba by jednak dobierac sie tam od strony kabiny, a to juz byloby bardzo skomplikowane), czy moze te sruby sie w jakis sposob poluzowaly, oberwaly i dlatego nie mozna ich odkrecic.
A moze jednak nie trzeba odkrecac tych 4 srub? Tylko ze ogladalem ta obudowe z kazdej strony i nie widze tam zadnych innych srub ani wkretow, ktore pozowolilyby sie dostac do silnika dmuchawy.
Moze ktos moglby po prostu na tych moich zdjeciach zaznaczyc dokladnie co powinienem odkrecic? Z gory dzieki za pomoc
Zabralem sie dzis za demontaz dmuchawy. Chce sie dostac do silnika dmuchawy, bo bardzo glosno pracuje i czas cos z tym zrobic.
Korzystalem z opisu zawartego w FAQ (http://mb201-124.eu/...?hilit=wyciera*. Zacialem sie jednak gdzies na etapie demontazu obudowy wentylatora. Wg FAQ mamy cos takiego: "Odkręcić dwa wkręty (klucz 8mm) kilka czarodziejskich ruchów i osłona wyjęta.". Natomiast o ile dobrze patrze, u mnie oslona wentylatora trzyma sie na 4 srubach 10mm, ktorych umiejscowienie zaznaczylem na zalaczonych zdjeciach. Wyglada to w ten sposob, ze ta slimakowata czesc obudowy tworzy jedna calosc z czescia przylegajaca do kabiny.
Odkrecenie tych srub jest problematyczne. Kazda z nich zabezpieczona jest przed obracaniem poprzez mala metalowa wypustke (widac to na zdjeciach), przez co bardzo ciezko sie je kreci, nie tylko na poczatku, ale takze pozniej. Co wiecej, o ile po dluzszym kreceniu dolnych srub obudowa zaczela juz odstawac na dole (od scianki kabiny), o tyle krecenie gornymi srubami wlaciwie nic nie daje. Zastanawiam sie czy tam moze byc jakas nakretka po drugiej stronie (ale byloby to dosc dziwne, bo wtedy do odkrecenia tych dwoch malych srubek trzeba by jednak dobierac sie tam od strony kabiny, a to juz byloby bardzo skomplikowane), czy moze te sruby sie w jakis sposob poluzowaly, oberwaly i dlatego nie mozna ich odkrecic.
A moze jednak nie trzeba odkrecac tych 4 srub? Tylko ze ogladalem ta obudowe z kazdej strony i nie widze tam zadnych innych srub ani wkretow, ktore pozowolilyby sie dostac do silnika dmuchawy.
Moze ktos moglby po prostu na tych moich zdjeciach zaznaczyc dokladnie co powinienem odkrecic? Z gory dzieki za pomoc
#27
Napisano 24 października 2010 - 07:49
żeby wyjąć silnik dmuchawy nie musisz demontować tego ślimaka i nawet nie próbuj :!: , bo ten ślimak jest przykręcony od strony kabiny ,żeby tam się dostać to lepiej auto sprzedać teraz masz już wszystko jak na dłoni jak stoisz przodem do auta to z lewej strony w środku tego ślimaka z brzegu masz trzy sróbki i po odkręceniu tych trzech śróbek wyciągasz silnik a i jeszcze dwa przewody elektryczne odłącz końcóki są inne tagże przy zakładaniu nic nie pomylisz ,
#29
Napisano 24 października 2010 - 20:33
Tak tak, mieliscie racje, zle do tego podszedlem Po odkreceniu tych srubek silniczek udalo sie latwo wyjac. Dzieki za podpowiedz!
Teraz czas cos zrobic z samym silniczkiem. Niestety luz jest tak duzy, ze watpie zeby z tego cos jeszcze bylo. Patrze, na allegro i widze, ze nowy silniczek kosztuje od 200 zl, ale moze uda sie znalezc jakis uzywany, byle w lepszym stanie
Teraz czas cos zrobic z samym silniczkiem. Niestety luz jest tak duzy, ze watpie zeby z tego cos jeszcze bylo. Patrze, na allegro i widze, ze nowy silniczek kosztuje od 200 zl, ale moze uda sie znalezc jakis uzywany, byle w lepszym stanie
#30
Napisano 23 października 2015 - 18:11
Dzisiaj wymieniałem dmuchawę w swoim w201 (190D). Chciałbym donieść, że da się to zrobić bez konieczności odkręcania mechanizmu wycieraczki. Wystarczy rozebrać kratki podszybia, odkręcić kluczem nr 8 przegrodę między silnikiem i kabiną, osłony koło akumulatora, wyjąć akumulator i da się wszystko wyjąć i włożyć przestrzenią od strony akumulatora.
Dmuchawa ze złomu, koszt 50 pln. Wszystko śmiga. To już druga kupiona na złomie (mam 2 gwiazdy i w obu dmuchawy szlag trafił ). Obie zakupione na złomie działają jak należy
Pozdrawiam
Dmuchawa ze złomu, koszt 50 pln. Wszystko śmiga. To już druga kupiona na złomie (mam 2 gwiazdy i w obu dmuchawy szlag trafił ). Obie zakupione na złomie działają jak należy
Pozdrawiam
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 23 października 2015 - 18:13
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|