Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Silnik dmuchawy - demontaż



40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   19dave88


  • Postów: 42
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 21 września 2010 - 22:38

Panowie szukałem w FAQ i znalazłem foto poradę ale linki nie wchodzą:hmm: Mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć dmuchawe? jak odkręcić wycieraczke?



#2 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 września 2010 - 23:17

No więc aby wyjąć silnik dmuchawy to trzeba niestety rozbebeszyć całe wnętrze auta, bo dostęp do tego silnika jest tylko od strony kabiny, trzeba zdjąć deskę rozdzielczą. wyjąć środkowy tunel potem wszystkie kable rozpiąć i wyciągnąć "czarną skrzynkę" z nagrzewnicą, za nią jest silnik dmuchawy, sprawa dość mocno skomplikowana i dla totalnego laika niewykonalna, stopień trudności zależy też od tego ile wypasu masz w aucie, im więcej urządzeń i bajerów tym więcej przełączników kabelków itp.
Jeśli masz klimę to nie ma opcji żeby wyjąć ten silnik inną drogą.
Jeśli zaś nie masz klimy to być może uda ci się wyciągnąć ten silnik od góry z podszybia bo przynajmniej u mnie osłona nie jest pełna i może uda się wyciągnąć silnik, ale nie sprawdzałem.
Co do wycieraczki to masz 2 śruby powiedzmy w pionie po lewej stronie tej grodzi w której jest silnik dmuchawy i są chyba 2 lub 1 w poziomie na krawędzi pod samą szybą, dodatkowo na środku jest taki zatrzask z gumową podkładką, musisz go wyjąć i wtedy będziesz miał wycieraczkę jak na dłoni.

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 września 2010 - 23:50

KamillO124 napisał:

No więc aby wyjąć silnik dmuchawy to trzeba niestety rozbebeszyć całe wnętrze auta, bo dostęp do tego silnika jest tylko od strony kabiny, trzeba zdjąć deskę rozdzielczą. wyjąć środkowy tunel potem wszystkie kable rozpiąć i wyciągnąć "czarną skrzynkę" z nagrzewnicą, za nią jest silnik dmuchawy, sprawa dość mocno skomplikowana i dla totalnego laika niewykonalna,
Prima - aprilis jest dopiero w przyszłym roku - tak więc nie pisz głupot.
Co prawda pytający nawet nie był na tyle miły, żeby podać jakie ma auto i o jakie auto chodzi w zapytaniu (temat powinien w związku z tym od razu wylądować w koszu) - ale zarówno w modelu 124 jak i 201 (obojętnie czy jest klima, czy jej nie ma) SILNIK DMUCHAWY W ROZWIĄZANIU ORYGINALNYM WYCIĄGAMY ZAWSZE OD STRONY KOMORY SILNIKA. Jeżeli do wyjęcia silnika dmuchawy jest konieczny demontaż deski rozdzielczej (nie mylić z tablicą wskaźników) - to znaczy, że w aucie zamontowana jest pozafabrycznie klima pochodzenia amerykańskiego, izraelickiego lub makaroniarskiego.

#4 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2010 - 00:05

Gerri, Poważnie? A jak wyjąć tą dmuchawę?? Jak zdemontować osłonę która jest nad wentylatorem dmuchawy?
W W124 z 89r mojego taty jak mi padł silnik dmuchawy i pytałem o to na forum to jednoznacznie wszyscy mi kazali wyciągać go od wewnątrz auta, zrobiłem tak jak kazali i faktycznie osłona wentylatora dmuchawy była włożona od środka kabiny do zewnątrz do przedziału podszybia, i na to dopiero skrzynka z nagrzewnicą.
Edit:
Faktycznie, przeszukałem forum i są jakieś nieoryginalne Makarońskie czy inne klimatyzacje firmy "Diavia".
Nawet nie wiedziałem, że w MB mojego taty była nieoryginalna klima, pewnie dlatego jak się zepsuła to nie dało się naprawić.

19dave88, Jeśli masz taką obudowę jak w tym tenacie wentylator-nawiewu-vt12047.htm to niestety musisz dostać się od środka auta i rozbebeszać deskę i wszystko tak jak opisałem to we wcześniejszym poście, jesli masz oryginalną klimę i obudowę to niech geri opisze jak to zrobić, 2lata siędzę na forach MB i dopiero teraz się dowiedziałem że w MB kładli jakieś kijowe makarońskie wynalazki, ciekawe tylko czy to we fabryce kładli czy ludzie dokładali sobie klimę, albo wymieniali jak się popsuła.

#5 Offline   19dave88


  • Postów: 42
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 22 września 2010 - 14:03

No więc tak panowie wybaczcie za brak danych. mercedes to w201 bez klimy. Co do obudowy wentylatora to nie mam takiej jak na w/w fotce. pytanie jak rozebrać mechanizm wycieraczki. Silnik 2.0 D i jesli to waznie kiedys byl 2.0 E

#6 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2010 - 15:06

cos kolega slabo przeszukal zawartosc FAQ :wpysk:
post464.htm?hilit=wyciera*#p464

#7 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2010 - 15:15

Charlie9, Masz może jakieś fotki jak wygląda oryginalna klima i osłona wentylatora od W124?
Zimą chciałbym wyposażyć moją :wpysk: w klimatyzację i nie chcę kupować tego makaroniarskiego wynalazku bo w razie awarii nie ma do nich części (tak wyczytałem na forum).

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2010 - 15:54

W FAQ jest to --> post41963.htm?hilit=wyciera*#p41963

Poza tym inny rodzaj obudowy jest dla wersji z filtrem p.pylkowym. Musisz pogooglac.

#9 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2010 - 17:05

Charlie9, No to faktycznie przy oryginale wyciąganie silnika to pestka :wpysk:

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 września 2010 - 17:30

KamillO124 napisał:

Jak zdemontować osłonę która jest nad wentylatorem dmuchawy?
Osłona jest na dwóch blachowkrętach, a od góry ma dwie takie plastikowe "łapki". Jest na tyle elastyczna, że po zdemontowaniu listew podszybia (i oczywiście mechanizmu wycieraczki) można ją "przewlec" na silniczkiem dmuchawy.








Podobne tematy Zwiń