Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[m104] Diagnostyka wtrysku HFM



181 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 październik 2010 - 22:15

Cześć.

Do zdiagnozowania problemów z silnikiem m104 nie potrzebny jest interfejs diagnostyczny, ani komputer.

Co nam będzie potrzebne ?
-trzy kabelki
-dioda LED na 12V (żarówka się nie nada)
-przycisk, ale nie koniecznie, można zwierać same przewody

Do dłuższej nogi diody (+) przylutowujemy przewód, może być czerwony, żeby łatwiej było się połapać, do krótszej (-) następny, może być czarny, a następnie do przewodu czarnego lutujemy przewód żółty. Całość ma wyglądać jak na rysunku:

Dołączona grafika

Gdy już przygotujemy sobie w.w przyrząd, szykujemy sobie kartkę, długopis i zaczynamy diagnostykę.

Włączamy zapłon.
Na prawym nadkolu, obok akumulatora, odnajdujemy złącze diagnostyczne. Otwieramy je.
Interesują nas piny opisane numerami 1, 8 i 16.
Czerwony kabel wkładamy w pin 16, czarny w 8. Gdy jesteśmy gotowi, wkładamy żółty przewód w pin 1. Dioda powinna się zaświecić. Czekamy od 2 do 4 sekund, po czym wyciągamy żółty przewód z pinu 1. Po ok. 1,5 sekundy dioda zaczyna migać. Liczymy ilość błyśnięć. Gdy przestanie błyskać, zapisujemy sobie rezultat na kartce. Wkładamy znowu żółty przewód w pin 1, czekamy, wyciągamy i znowu liczymy błyski. Robimy to tak długo, aż "kody" błędów zaczną się powtarzać. Znaczy to, że znamy już wszystkie.
Aby skasować pamięć błędów, wkładamy żółty przewód w pin 1 (tak jak do odczytu błysków) na około 12-16 sekund. Po tej czynności dobrze jest wyciągnąć przyrząd ze złącza, uruchomić silnik, przejechać się kawałek i sprawdzić jeszcze raz pamięć błędów. Będziemy wiedzieli, które błędy powracają (które problemy wciąż występują). Kasujemy je jeszcze raz, odłączamy akumulator i naprawiamy usterki.

Poniżej lista kodów błyskowych:
Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Uzupełnienie:
kod 18 - wtryskiwacz 5 - przerwa/zwarcie
kod 19 - wtryskiwacz 6 - przerwa/zwarcie

UWAGA - wtryski liczymy od tyłu, tzn pierwszy wtrysk to ten na 6 cylindrze.

A tutaj filmy, jak to wygląda w praktyce:



Myślę, że całość nadaje się do FAQ, ale temat utworzyłem tu, bo może ktoś będzie miał jakieś pytania...

#2 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 26 październik 2010 - 09:30

Czy powyższe tyczy się tylko M 104 czy 111'tki także?

#3 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 październik 2010 - 09:49

Raczej tak, ale wersji na wtrysku HFM. Wcześniejsze m111 były na wtrysku PMS. Jeśli sterownik silnika jest na nadkolu i wygląda tak, to raczej nam się nie uda.

Dołączona grafika

#4 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 październik 2010 - 10:04

Na wtrysku PMS jest M111.940 2.0.

Tym sposobem można zdiagnozować analogowo błędy i nie wszystkie wybłyska, dalej już tylko interfejs diagnostyczny.

#5 Offline   VALENTINE


  • Postów: 351
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 październik 2010 - 11:54

W sprawie diagnostyki silników na wstrysku HFM (M111 i M104) pojawił się ciekawy projekt na ruskim forum MB,wykonany przez Misha190E.Zrobił on program HFMscan ,który ma wiele podobnych możliwości co urządzenia stosowane w ASO (StarDiagnosis i HHT).
Oto walory programu:
1) Read ECU info
2) Read and Erase Error Codes.
3) Monitor LiveData.
4) Plot O2 graph.
5) Code ECU's (Note: This is done on request, since code still alpha).
6) It could work with PMS also, if someone with PMS engine can help out Misha.
Program jest do pobrania np tu:
http://www.mediafire.com/?jg1jjoigljq
Przedstawiam kilka zrzutów ekranu (zapożyczone z forum MBKP) ,żeby pokazać mozliwości:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Oczywiście będzie potrzebny jakiś interface ,żeby nasz PC mógł się dogadać z ECU w aucie.Z tego co ludzie piszą to działa interface carsoft ,ale też można zrobic za małą kasę samemu taki interface.
Tu jest przykładowy schamat interfacejsu :
http://www.skpang.co...ent/view/18/36/
Można się by było zrzucić w kilka osób ,zobić płytki i polutować ,wyszłoby gdzieś po 70-90zł.temat do przemyślenia...

#6 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 październik 2010 - 11:59

OoOoo ja się pisze na taką płytkę...

generalnie, super sprawa...

#7 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 październik 2010 - 12:18

Używam HFMScan i do wersji 1.08 działa bardzo dobrze z interfejsem firmy VIAKEN.

#8 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 październik 2010 - 14:50

mr_simon, o taki ?

Dołączona grafika

#9 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 październik 2010 - 14:56

Tak, dokładnie taki.

A zdjęcia, które dołączył VALENTINE to dane z LIVE DATA mojej :P :star:

#10 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 październik 2010 - 15:06

Hmm, zaopatrzę się w taki "fejsik" w najbliższym czasie.

Ale z tego, co widzę, w tym programie mamy możliwość tylko podglądu parametrów i błedów ? W Star Diagnosis dało się m.in. sterować pracą przepustnicy (zmieniać jałowe obroty), przestawiać typ skrzyni (ASB, manual) itp. Tu chyba tego nie ma ?

#11 Offline   BigBit


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: Włocławek

Napisano 04 listopad 2010 - 06:09

Czy podobne badania można przeprowadzic przy okrągłym złączu diagnostycznym w 210 z silnikiem m104??????

#12 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopad 2010 - 16:52

Panowie to jak to jest z tym programikiem? Da się w nim ingerować ustawienia sterownika silnika?
Tzn chodzi mi o ten bieg jałowy i przestawianie ASB/Manual.
P.S. M111 2.2 występowały tylko na wtrysku HFM czy na PMS też?

#13 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 17 listopad 2010 - 19:54

witam
jak moge dokładnie stwierdzić czy mam w swojej 111-tce HFM czy PMS (rok prod.1992)
jeśli to PMS to jak moge przeprowadzić diagnostyke.
Czytam tematy na forach i nie moge dojść do ładu z moją :(
Problem jest z pracą na wolnych obrotach, trzęsie, czasem potrafi zgasnąć, a czasem pracuje równo.
prosze o porady.
PS: nowe świece,przewody,zregenerowana wiązka silnika.

#14 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 17 listopad 2010 - 20:54

mój silnik to 111 2.2 150 km

#15 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 18 listopad 2010 - 07:59

KamillO124 napisał:

Panowie to jak to jest z tym programikiem? Da się w nim ingerować ustawienia sterownika silnika?
Tzn chodzi mi o ten bieg jałowy i przestawianie ASB/Manual.

Za pomocą HFMScan możesz usunąć ustawienia adaptacyjne.

KamillO124 napisał:

P.S. M111 2.2 występowały tylko na wtrysku HFM czy na PMS też?

hub1 napisał:

jak moge dokładnie stwierdzić czy mam w swojej 111-tce HFM czy PMS (rok prod.1992)

HFM to M111.960 2.2
PMS to M111.940 2.0

hub1 napisał:

Problem jest z pracą na wolnych obrotach, trzęsie, czasem potrafi zgasnąć, a czasem pracuje równo.

Jak już kilka rzeczy powymieniałeś to Interfejs + HFMScan i usunięcie wartości adaptacyjnych.

Poczytaj w tym temacie i ewentualnie dołącz się do dyskusji opisując swój problem:
http://www.mb.org.pl/forum/ubbthreads.p ... Post241751

#16 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 18 listopad 2010 - 14:56

A jaki Interfejs możecie z czystym sumieniem polecić? Najprostszy Carsoft za 200zł? Czy może warto dołożyć do czegoś lepszego?

#17 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 19 listopad 2010 - 07:55

To zależy czy chcesz diagnozować swojego Mercedesa czy wszystkie. Jeżeli tylko W124 to nie ma sensu inwestować 500zł w interfejs z multiplekserem wraz z końcówkami.

#18 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 19 listopad 2010 - 14:46

Tylko swoje, ewentualnie znajomych, ale nic nowszego i tylko hobbystyczne. Mam w124 z m104 i w202 tez z m104, tylko tam jest okrągła wtyczka. Napisz mi proszę czy do c36 będę potrzebował multipleksa?

#19 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 20 listopad 2010 - 13:59

Witam ponownie
mam małe pytanko,troche poza tematem,
jak wcześniej pisałem zrobiłem wiązke elektryczną silnika m111 2.2 150KM.
czy jet możliwe że problem z pracą silnika na wolnych obrotach nie ustał, ponieważ nowe przewody mogły mieć inną średnice od wymienionych.
czyli inny opór.
Po wybłyskaniu błędów wyszło mi: błąd 14,15,16,17, czyli wszystkich wtrysków

#20 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 listopad 2010 - 17:07

Raczej mało prawdopodobne. Masz LPG ?