Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[m104] Diagnostyka wtrysku HFM



184 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 października 2010 - 22:15

Cześć.

Do zdiagnozowania problemów z silnikiem m104 nie potrzebny jest interfejs diagnostyczny, ani komputer.

Co nam będzie potrzebne ?
-trzy kabelki
-dioda LED na 12V (żarówka się nie nada)
-przycisk, ale nie koniecznie, można zwierać same przewody

Do dłuższej nogi diody (+) przylutowujemy przewód, może być czerwony, żeby łatwiej było się połapać, do krótszej (-) następny, może być czarny, a następnie do przewodu czarnego lutujemy przewód żółty. Całość ma wyglądać jak na rysunku:

Dołączona grafika

Gdy już przygotujemy sobie w.w przyrząd, szykujemy sobie kartkę, długopis i zaczynamy diagnostykę.

Włączamy zapłon.
Na prawym nadkolu, obok akumulatora, odnajdujemy złącze diagnostyczne. Otwieramy je.
Interesują nas piny opisane numerami 1, 8 i 16.
Czerwony kabel wkładamy w pin 16, czarny w 8. Gdy jesteśmy gotowi, wkładamy żółty przewód w pin 1. Dioda powinna się zaświecić. Czekamy od 2 do 4 sekund, po czym wyciągamy żółty przewód z pinu 1. Po ok. 1,5 sekundy dioda zaczyna migać. Liczymy ilość błyśnięć. Gdy przestanie błyskać, zapisujemy sobie rezultat na kartce. Wkładamy znowu żółty przewód w pin 1, czekamy, wyciągamy i znowu liczymy błyski. Robimy to tak długo, aż "kody" błędów zaczną się powtarzać. Znaczy to, że znamy już wszystkie.
Aby skasować pamięć błędów, wkładamy żółty przewód w pin 1 (tak jak do odczytu błysków) na około 12-16 sekund. Po tej czynności dobrze jest wyciągnąć przyrząd ze złącza, uruchomić silnik, przejechać się kawałek i sprawdzić jeszcze raz pamięć błędów. Będziemy wiedzieli, które błędy powracają (które problemy wciąż występują). Kasujemy je jeszcze raz, odłączamy akumulator i naprawiamy usterki.

Poniżej lista kodów błyskowych:
Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Uzupełnienie:
kod 18 - wtryskiwacz 5 - przerwa/zwarcie
kod 19 - wtryskiwacz 6 - przerwa/zwarcie

UWAGA - wtryski liczymy od tyłu, tzn pierwszy wtrysk to ten na 6 cylindrze.

A tutaj filmy, jak to wygląda w praktyce:



Myślę, że całość nadaje się do FAQ, ale temat utworzyłem tu, bo może ktoś będzie miał jakieś pytania...



#2 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 26 października 2010 - 09:30

Czy powyższe tyczy się tylko M 104 czy 111'tki także?

#3 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 października 2010 - 09:49

Raczej tak, ale wersji na wtrysku HFM. Wcześniejsze m111 były na wtrysku PMS. Jeśli sterownik silnika jest na nadkolu i wygląda tak, to raczej nam się nie uda.

Dołączona grafika

#4 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 października 2010 - 10:04

Na wtrysku PMS jest M111.940 2.0.

Tym sposobem można zdiagnozować analogowo błędy i nie wszystkie wybłyska, dalej już tylko interfejs diagnostyczny.

#5 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2010 - 11:54

W sprawie diagnostyki silników na wstrysku HFM (M111 i M104) pojawił się ciekawy projekt na ruskim forum MB,wykonany przez Misha190E.Zrobił on program HFMscan ,który ma wiele podobnych możliwości co urządzenia stosowane w ASO (StarDiagnosis i HHT).
Oto walory programu:
1) Read ECU info
2) Read and Erase Error Codes.
3) Monitor LiveData.
4) Plot O2 graph.
5) Code ECU's (Note: This is done on request, since code still alpha).
6) It could work with PMS also, if someone with PMS engine can help out Misha.
Program jest do pobrania np tu:
http://www.mediafire.com/?jg1jjoigljq
Przedstawiam kilka zrzutów ekranu (zapożyczone z forum MBKP) ,żeby pokazać mozliwości:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Oczywiście będzie potrzebny jakiś interface ,żeby nasz PC mógł się dogadać z ECU w aucie.Z tego co ludzie piszą to działa interface carsoft ,ale też można zrobic za małą kasę samemu taki interface.
Tu jest przykładowy schamat interfacejsu :
http://www.skpang.co...ent/view/18/36/
Można się by było zrzucić w kilka osób ,zobić płytki i polutować ,wyszłoby gdzieś po 70-90zł.temat do przemyślenia...

#6 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 października 2010 - 11:59

OoOoo ja się pisze na taką płytkę...

generalnie, super sprawa...

#7 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 października 2010 - 12:18

Używam HFMScan i do wersji 1.08 działa bardzo dobrze z interfejsem firmy VIAKEN.

#8 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 października 2010 - 14:50

mr_simon, o taki ?

Dołączona grafika

#9 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 26 października 2010 - 14:56

Tak, dokładnie taki.

A zdjęcia, które dołączył VALENTINE to dane z LIVE DATA mojej :P :star:

#10 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 października 2010 - 15:06

Hmm, zaopatrzę się w taki "fejsik" w najbliższym czasie.

Ale z tego, co widzę, w tym programie mamy możliwość tylko podglądu parametrów i błedów ? W Star Diagnosis dało się m.in. sterować pracą przepustnicy (zmieniać jałowe obroty), przestawiać typ skrzyni (ASB, manual) itp. Tu chyba tego nie ma ?








Podobne tematy Zwiń