Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] Pompa paliwa nie dziala


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 marca 2018 - 00:37

Odgrzewam temat, nie zajrzałem i no właśnie teraz temat wraca wzmożony. Głośna praca pompy? słyszalny wyraźnie bzyczenie czy jakiś taki nie jak standardowo cichy "bzyk" pompy, teraz już w czasie normalnej jazdy czasem "zamuli" na moment. W czasie przyśpieszania ma "doła" czasem no i na kickdown-nie szarpie, "faluje". Więc temat jest pilny w porad przyjmowaniu :):). Na pewno wymienię filtr paliwa o którym wcześniej wspomniałem, pomimo jeżdżenia na gazie jego praca niby niewielka ale za mojego posiadania nie zmieniany a nie wiem ile tam siedzi. Z poglądowych oględzin to raczej długo(?). No ale dalej, czyżby dźwięk słyszalny wyraźnie na zewnątrz, a wewnątrz po stronie kierowcy na wysokości gdzieś około lewe koło tak mniej więcej słyszę z miejsca kierowcy w czasie jazdy dziwne dźwięki jakby przetłaczanie się w przewodach czy jakoś tak coś, nigdy takiego czegoś nie było. i to oczywiście w czasie jechania na gazie, czyli pompa (pompy - są dwie) pracują i no właśnie co za efekty dźwiękowe. Dalej pytanie - mamy dwie pompy - po co nie zna;lazłem nigdzie rzeczowej odpowiedzi bez domyśleń. Zamówiłem już sobie pompę, ale nie wiem czy nie na wyrost, ale biorąc pod uwagę wszystkie podane tu symptomy to biorę pod uwagę różne opcje. Filtr i pompa już jest - do zmiany. No właśnie, tylko jeszcze kolejna rzecz z tymi dwoma pompami ?? Po co dwie i teraz co - wymiana dwóch :(:( nie wiem już. Ale jak nie "dotknę-zobaczę" to na pewno nie stwierdzę. Myślę - nie wiem czy dobrze, przed zobaczeniem tam nad pokrywą jak się do nich dostanę, co po kolei zrobić. Jak możecie, dajcie proszę po kolei na zapytania powyższe - domysły co i jak w temacie. Muszę opanować sytuację bo niestety kalibracja gazu nie wychodzi, bo jak na benzynie świruje nie ma prawidłowych wzorców więc jestem w "krzakach". Wszystko na raz :(:( proszę o pomysły, porady. Dzięki za wszelkie rady, uwagi.

Użytkownik Sid edytował ten post 25 marca 2018 - 00:54




#22 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 marca 2018 - 11:39

A kiedy filtr wymieniałeś?to że pompa głośno chidzi,to jej nie dyskwalifikuje,a jeśli masz dwie pompy i lpg ,to spoko w polu nie zostaniesz..do domu dojedziesz,wymień filtr i zobacz czy ok,pompa troche kosztuje ,więc zostaw ją na koniec .

#23 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2018 - 22:10

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 25 marca 2018 - 11:39 napisał

A kiedy filtr wymieniałeś?to że pompa głośno chidzi,to jej nie dyskwalifikuje,a jeśli masz dwie pompy i lpg ,to spoko w polu nie zostaniesz..do domu dojedziesz,wymień filtr i zobacz czy ok,pompa troche kosztuje ,więc zostaw ją na koniec .

Dzięki za odpowiedź, więc filtr właśnie wymieniłem i nic się nie zmieniło - filtr jest ostatni za pompami przed listwa wtrysku bo to ja ma chronić. Wychodzi na pompy i to nie jedną do zmiany tylko obydwie. Bo jak zmienię jedna to za chwile druga się okaże zacznie "strajkować" . Ale doszedłem- doszukałem sie - takowej nie jest już do zdobycia, są odpowiedniki Pierburga ale...no właśnie ale to już nie te materiały a że ma napis Bosch czy Pierburg to już nie jest to co z tamtych lat produkcji. Znalazłem człowieka, który regeneruje takie pompy i nie tylko - długie lata już to robi, więc wie i zna temat doskonale - więc porozmawiałem z człowiekiem, wiedze ma ogromna na temat tych pomp iu nie tylko, szczególnie na temat słynnego wtrysku K-Jetronik, i oddaje pompy do regeneracji ponieważ na pewno będą o wiele lepiej wykonane niż te super "oryginały" obecne robione masowo i no właśnie... na ten temat też porozmawiałem z człowiekiem, i wyszło na to co wielokrotnie przemyślałem. A no to wygląda tak że np. Bosch (skończył sie z końcem produkcji Mercedes W124 :):) ) albo inna marka "oryginały" produkująca to nie jest tak do końca słóodko już niestety, i to w nasze dłuższej rozmowie się potwierdziło bo co następuje. A no taki choćby Bosch no to on oczywiście, że robi b dobre produkty ale gdzie ?? a no na "pierwszy montaż" czyli na zamówienie Audi czy Mercedesa czy BMW czy Nissana czy innych producentów i tam pójdzie i idzie ten prawdziwy Bosch z jakością "1" dlatego że tam za wszelkie niedoskonałości są ogromne kary umowne i oni na to sobie nie mogą pozwolić, a taka sama cześć - powiedzmy taka sama z wyglądy tylko -która jest na półce dla klienta "kowalskiego" to już niestety nie jest to samo, toż to jest ten słynny i krytykowany "chińczyk" bo przecież 90% produkcji jest w Chinach. więc niestety jakość jest już na pewno inna choćby przez to, że tu już nie ma takich kar a co więcej - spróbuj zareklamować Boscha to co - a no na dzień dobry " to pana wina a właściwie samochodu pana, bo " jest wadliwa instalacja, albo ma problem z innymi podzespołami a w ogóle to jest wina samochodu a nie naszej części". Przerobiuony temat na własnej skórze, a jak też osobiście przetestowałem biorąc wiele części do samochodów klientowskich - części prawdziwego "chińczyka" były i są wielokrotnie lepsze od tych "oryginałów" co lepiej - które brane sa z firm produkujących zamienniki ( np. od SKV-a biorą albo innych dobrych producentów niszowych , o np. z Truckteka Niemcy, sam też osobiście brałem części wiele tańsze i dobre. Te czasy Boscha się skończyły z końcem produkcji Mercedesa W 123 i W124 NIESTETY ale takie fakty i prawda. Ale wywód mi się na noc rozkręcił :):).

Wracając do pomp, tak jak powiedziałem, znalazłem zakład który rogi to już od wielu lat i robi na prawdę wiele tego typu i nie tylko takich pomp, EGR i tym podobne tematy. Do zabytkowych i do samochodów z lat 50-60tych. I jak to pan stwierdził - najbardziej lubi robić z tamtych lat bo materiał w nich jest mega trwały i odporny, że po rozłożeniu takiej pompy czy innego urządzenia, jego elementy wyglądają tak, jakby zeszły przed chwila z taśmy produkcyjnej - brak śladów zużycia, a te obecne jak mi powiedział, to biorąc np oś takiej pompy i nożyk do tapety dosłownie spokojnie tym nożykiem będziesz zeskrobywał tan materiał - metalopodobny - taka to jest postępowość czy jakoś tak. Tak więc ratować nasze Mercedes bo to są jeszcze Metalowe i twarde a nie "ekologiczne i ....przeliczone na 100-150 tysi i .....cmentarz :):). No to by było na tyle, jak mam nadzieję zakończę walkę z obecnymi przypadłościami - bo jeszcze i LPG mi się dołożyło do kompletu, to może usiądę i wszystko ładnie spiszę i tu wrzucę w sentencji tematycznej, dla wszystkich poszukujących ratunku dla naszych Mercedes

#24 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2018 - 22:17

A i jeszcze co do sprawdzenie pomp czy pompy, najlepiej - teraz się już z doktoryzowałem z kolejnej dziedziny w naszych autkach ale to nie tylko w naszych - trzeba : odłączyć pompy, pompę od zbiornika - zdjąć wąż idący od zbiornika, założyć na pompę i dać jej czyste paliwo - benzynę - z karnista czy pojemnika ale CZYSTE paliwo i tedy uruchomić pompę i posłuchać - jakie będzie zachowanie-głośność pompy, to wyeliminuje nam jedną z kilku możliwości - brudny smok w zbiorniku - zaklejony - co ogranicza pobór paliwa powodując kawitację - napowietrzanie paliwa - w afekcje dźwięki wydawane przez pompy, pompę. Ale to oczywiście jedna z metod sprawdzenia przyczyny "jęczenia" pomp/y

#25 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2018 - 22:34

A i oczywiście regeneracja pomp dwóch wyjdzie taniej niż kupno jednej "oryginalnej" Pierburga i zapewne na lepszych materiałach zachowanych "z tamtej epoki " :):) no i praca jednostkowa a nie seryjna przemysłowa, więc reasumując - jakość, kontrola wykonania no i efekt końcowy - samemu trzeba sobie pomyśleć i stwierdzić. Takich niszowych produktów, warsztatów czy speców od takich robót teraz to jak żyła złota.....niestety, w tej dobie wszystko jest wyliczone i tak zrobione - z góry projektują czas trwałości a nie tak jak naszych Mercedes - pracowali i włożyli kupę kasy nad tym, aby żyły długo - jak widać - i jescze będą żyły. A obecne super samochodziki - "samplastikfantastik"

#26 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2018 - 05:19

Ależ musiała cię wkurzyć ta pompa :E

#27 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 marca 2018 - 14:10

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 29 marca 2018 - 05:19 napisał

Ależ musiała cię wkurzyć ta pompa :E

No może tak trochę się na raz zebrało wszystko i to tak, że unieruchamia samochód no kurtkanamisiu :( i po prostu jak potrzeba się robi to i wtedy mega poszukiwanie dobrego rozwiązania, a jestem wytrwały i no, efekty to przynosi :):). Ale pogoda się po...prawiła na biegunową i to mnie dodatkowo "raduje". Ale jakby co, to w tym roku święta będą białe :):) . A temat kurcze samochodu się zebrał i jeszcze kilka rzeczy ale chyba musi chwilkę poczekać. Oczywiście postaram sie wszystko ładnie zebrać w jedna całość i jakiś poemat tu na te tematy napisać ku potomnym :):)

#28 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 marca 2018 - 19:40

To taka ciekawostka na temat pompy Pierburga,znajomy sprowadził z USA jakiegoś fiata zabytkowego i wymienił pompe i nie tylko ,ale po przejechaniu 400km pompa przestała działać,serwis kazał lać odpowiednie paliwo ,okazało się że lał nie takie paliwo jak trzeba ,nie pamiętam czy 98pb czy 95pb,ale po zalaniu odpowiedniej benzyny pompa ruszyła.

#29 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 marca 2018 - 21:58

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 29 marca 2018 - 19:40 napisał

To taka ciekawostka na temat pompy Pierburga,znajomy sprowadził z USA jakiegoś fiata zabytkowego i wymienił pompe i nie tylko ,ale po przejechaniu 400km pompa przestała działać,serwis kazał lać odpowiednie paliwo ,okazało się że lał nie takie paliwo jak trzeba ,nie pamiętam czy 98pb czy 95pb,ale po zalaniu odpowiedniej benzyny pompa ruszyła.

No no, kłopocik z paliwem to jest nie mały niestety. Benzyna też niestety nie jest taka jaka być powinna, dlatego warto ba nawet lepiej jest stosować dodatki - dobre - do benzyny żeby dopomóc czy dodać tego czego brakuje no i co za tym idzie, żeby nie mieć takich niespodzianek z "wozidełkiem". Niestety wszystko idzie w niefajną stronę, no i trzeba sobie z tym radzić puki jeszcze można - lepiej zapobiegać niż leczyć czyli profilaktyka tańsza niż leczenie.








Podobne tematy Zwiń