Witam Wszystkich!!!Mój problem polega na tym,że po odpaleniu silnika kiedy ten jeszcze pracuje na większych obrotach tłumik mocno drży i uderza o nadwozie.Po nagrzaniu się silnika zanikają udeżenia, ale drganie jest wyczuwalne.Dodam,że wymieniłem już poduszki pod silnikiem /febi/,poduszkę pod skrzynią biegów/lemforder/gumy,które trzymają tłumik srodkowy i końcowy i niestety bez efektu.Mój samochód to MB 124 250D.Bardzo prosiłbym o pomoc,gdyż mi się już pomysły skończyły.Pozdrawiam.
0
drgania tłumika
Rozpoczęty przez truder, lis 15 2010 13:10
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 listopada 2010 - 13:10
#2
Napisano 15 listopada 2010 - 16:52
w którym miejscu sie tłucze?
#3
Napisano 15 listopada 2010 - 17:08
końcowy tłumik tłucze.
#4
Napisano 15 listopada 2010 - 18:21
truder, sprawdz czy aby nie jest "za dlugi". Czasem bywa tak, ze rury nie sa dobrze ponasuwane na siebie lub nieoryginalne tlumiki maja za dlugie rury. Wtedy koncowy jest przesuniety za bardzo do tylu. W efekcie moze sie zdarzyc, ze mocowanie (te uszy, na ktore gumy wchodza) uderza w nadwozie. To jest o tyle trudne do wykrycia, ze nawet na uruchomionym silniku jak bedziesz szarpal tym tlumikiem nic sie nie bedzie dzialo, dopiero przy przesunieciu "wzdluznym" - np. przy zapalaniu, ruszaniu, zmianie biegu - bedzie slyszalny stuk.
#5
Napisano 15 listopada 2010 - 18:40
Charlie09, już próbowałem ustawiłem tłumik równo tak aby gumy, na których się trzyma były prosto i nie naprężone /naciągnięte/.Nadal nic się nie zmienia,aczkolwiek tak jak Napisałeś słychać uderzenie przy odpaleniu, skręcie i czasami przy gaszeniu.
#6
Napisano 15 listopada 2010 - 18:46
jest sposob, zeby to sprawdzic. Odkres obejme przy srodkowym, zdejmij gumy i nie sciagajac z rury przekrec/opusc koncowy w dol. Obejrzyj dokladnie rzeczone "uszy". Jak znajdziesz slady "klepania" i odpowiadajace im na karoserii (przy belce) to masz winowajce. Jesli faktycznie tam stuka, to samo ustawienie na gumach nic nie da - dyc sa elastyczne . Wtedy trzeba probowac - albo mocniej wcisnac polaczenie srodkowy/koncowy, albo jesli nie pomoze poprzedni sposob skrocic rure wylotowa tlumika srodkowego (ta o mniejszej srednicy).
#7
Napisano 15 listopada 2010 - 19:33
Dziękuję Charlie09 sprobuję tak zrobić i napiszę o efektach.Jeszcze tylko małe pytanko?Czy ta guma , którą wkładamy między tłumik a nadwozie ma szczelnie przylegać??
#8
Napisano 15 listopada 2010 - 19:56
nie wiem czy w 124 jest tak jak w 190
ale u mnie w 190 koncowy tłumik wisi na 2 gumach takich okragłych, ale nad tłumikiem jest jeszcze jedna guma taki odbuj moze u ciebie jego niema lub ci wypadł"WIESZAK WYDECHU
15705
FEBI BILSTEIN"
http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/ ... ak,0,0.php
a tu to mozesz kupic za grosze chyba ze to co innego tłucze
zdazył dopisac pytanie:)
nie wem czy powinna szczelnie przylegac ale u mnie po złozeniu wyszło tak ze niema luzu miedy nia a tłumikiem
ale u mnie w 190 koncowy tłumik wisi na 2 gumach takich okragłych, ale nad tłumikiem jest jeszcze jedna guma taki odbuj moze u ciebie jego niema lub ci wypadł"WIESZAK WYDECHU
15705
FEBI BILSTEIN"
http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/ ... ak,0,0.php
a tu to mozesz kupic za grosze chyba ze to co innego tłucze
zdazył dopisac pytanie:)
nie wem czy powinna szczelnie przylegac ale u mnie po złozeniu wyszło tak ze niema luzu miedy nia a tłumikiem
#9
Napisano 15 listopada 2010 - 20:10
luip, właśnie o tej gumie pisałem wcześniej, ten odbuj także mam wymieniony.Muszę spróbować tego co pisał Charlie09.Chyba, że ktoś miał podobny problem i podrzuci jakiś inny pomysł.
#10
Napisano 15 listopada 2010 - 20:20
ja ustawiałem tak jak pisał Charlie9, obciołem rure w srodkowym i tym sposobem głebiej wsunąłem koncowy i wszystko ładne chodzi jesli ci to pomoze to u mnie wydech jest sztywny jak próbujesz nim szarpac to on sie sztywno trzyma na miejscu i chodz wsadziłem bosala na koncowy to tak do konca nie pasuje ale nie chałasuje tylko kopci mi na zderzak ale juz 2 razy go przekrecałem a on wraz po jakims czasie wraca na miejsce:)
musisz sprawdzic w którym miejscu ci tłucze i ustawic tak zeby było jak najlepiej
musisz sprawdzic w którym miejscu ci tłucze i ustawic tak zeby było jak najlepiej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
[w201] Czy to wina dziurawego tłumika? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | CJ Grass |
|
||
[W164] Element między tłumikami |
Mercedes G i ML | Kipila |
|
||
[S124] brak tłumika drgań? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Vengeance |
|
||
Mercedes 124 2.5 D 83 kW drgania silnika przy ruszaniu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ayewaye |
|