Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Cisnienie oleju - osiagniecie prawidlowych wskazan



83 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 14 października 2014 - 17:17

Najważniejsze by po zwiększeniu lekko obrotów od razu szło na koniec skali.



#82 Offline   robeczek


  • Postów: 9
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2014 - 18:14

Czujnik ciśnienia oleju jest umieszczony w dolnej części filtra oleju. Sygnały do wskaźnika na tablicy rozdzielczej są przesyłane przewodem elektrycznym. Wzrost ciśnienia oleju zwiększa rezystancję czujnika w stosunku do masy co powoduje zmianę wskazanej wartości. 0MPa rezystancja ok10 omów 0,1MPa ok 69 omów. Z tego wynika ,że w 20 letnich samochodach ten czujnik to gadżet bo element rezystancyjny jest niedokładny i traci swoje właściwości z czasem.

#83 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 14 października 2014 - 18:25

Temu lepiej podpiąć manometr hydrauliczny :D

#84 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2014 - 21:55

Miałem problem z ciśnieniem oleju w swoim m103. Na gorąco spadało do 0 na wolnych obrotach na D. Winny okazał się zawór przelewowy, po wymianie książkowo. Na neutralu około 1,5 pod obciążeniem ponad 1. Polecam weryfikację w podobnych przypadkach do tego elementu, gdyż bardzo często jest to przyczyna przy ww objawach.








Podobne tematy Zwiń