Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] stukanie z okolic pedałów


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Deni


  • Postów: 6
  • Na forum od: 01 paź 2007
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 18 października 2007 - 13:42

Witam Serdecznie

Gdy Odpalę Auto słychać po lewej stronie w kabinie auta a dokładnie u dołu w Miejscu gdzie znajdują się pedały ( sprzęgła, hamulca , gazu ) w tamtych okolicach odchodza głosy takie tyk tyk tyk... tykotanie gdy stoję np.na światłach a auto pojezdzi troszke i później cały dzien tak praktycznie nie mogę się dosłuchać tego i skądtodobiega dokładnie i od czego to jest ... hmm

Druga sprawa to taka przy dodawaniu gazu delikatnie w miejscu gdzie znajduje się wiatrak za chłodnicą , w tym kole na którym kreci się wiatrak nie wiem dokładnie jak się zwie odchodzą dziwne głosy jakby metal drgający i jak dam wiecej gazu to już nie słychać i jak spadają obroty to zadrży i chodzi normalnie jak powinien ... hmm cóż robić !? posiadam Mercedesa W124 200D :ok:

mod: zmienionio tytul na zgodny z regulaminem, na przyszlosc pamietaj ze jeden watek = jedna usterka/problem



#2 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 18 października 2007 - 16:15

Jesli chodzi o drugi problem to stawiam na amortyzatorek przy silniku. Znajduje sie on przy bloku, na wprost od wiatraka(zaraz obok sprezyny napinajacej pasek). Jesli sprobujesz wlozyc miedzy amortyzatorek a blok np srubokret tak zeby odciagnac amortyzatorek to sprawdzisz czy ustanie czy nie. U mnie dzieje sie dokladnie to samo co opisujesz ale to chyba bardzo grozne nie jest. Oczywiscie do czasu :ok:

#3 Offline   _arson


  • Postów: 440
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 18 października 2007 - 16:33

Dokladnie tak jak FilipW, pisze to amortyzatorek napinacza. Jak bedziesz wymienial to razem z lozyskiem kiwaczki ;-)

#4 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 18 października 2007 - 17:26

Deni, pierwszy problem - tak na pierwszy rzut oka wskazuje na wywaloną którąś poduszkę silnika. Piszę tak, bo u mnie było podobnie. Na zimnym stukanie, przy hamowaniu czuć drgania na luzie... Później silnik się nagrzewał i cisza. Wymieniłem poduszkę i święty spokój. Mogę się mylić oczywiście u Ciebie może być absolutnie coś innego, ale przyjrzyj się poduszce.

#5 Offline   Deni


  • Postów: 6
  • Na forum od: 01 paź 2007
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 18 października 2007 - 19:01

Powiedzcie Mi Jaki Koszt jest poduszek z wymianą Mni więcej jaka Cena ?? a właśnie gdy hamuje to takie dziwne uczucie jest ... takie jakbym miał "jajowate"- "kwadratowe" koła takie delikatne pchniecia przód tył przód tył przód tył aż do całkowitego zatrzymania auta czuć ... hmmm czy to problem taki jaki miał - USER MB: Boss

#6 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 19 października 2007 - 09:04

Deni, no przecież pisałem że ja to miałem. Jedna poducha była rozjechana. Poszukaj gdzieś tego tematu i sobie poczytaj. Rano odpalałem auto i telepanie budą, przy hamowaniu na luzie bądź z wciśniętym sprzęgłem - telepanie na pedałach i stuki. Jak się silnik zagrzał - cisza. Należało tylko poduchę wymienić. Kupiłem Lemforderka i problem zniknął.

Przeczytaj sobie cały ten temat http://mb201-124.eu/...hlight=poduszka

#7 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2007 - 16:51

Deni, nie napisałeś czy to tykanie jest szybkie czy wolne, w rytm silnika czy zupełnie niezależne... a to ma znaczenie...

Co do terkotania z przodu silnika - jeśli stwierdzisz, że to amortyzator naciągu paska, to nie wymienienie go poskutkuje Ci zużyciem łożyska rolki napinacza albo łożyska samej kiwaczki, a wtedy koszt naprawy Ci się potroi.

Jeśli jednak nie jest to amortyzator naciągu paska, to przysłuchaj się dokładniej, może pompa wody już hałasuje, że zmęczona i potrzebuje wymiany... :pig:








Podobne tematy Zwiń