Naprawilem w koncu podcisnienie i przy okazji zmierzylem stopien sprezania. Wyniki byly troche niepokojace : 9,5, 10, 10, 9,5, 8, 7
ale przy pierwszym "szarpnieciu" bylo - 5,5,5,5,4,4. Dopiero jak chwile popilowal to "dopompowal" na te wieksze.
Przebieg szacunkowy - 350/400 tys. remoncik w ciagu najblizszych 50tys?
Ja znalazlem info, ze poprawne to 10, ale gosciu pokazal mi w jakims programie, ze powinno byc 13,5-15,5 wiec w koncu jak ?
MOD: Poprawiono tytul i literowki
0
[W124] Stopien sprezania
Rozpoczęty przez kubcia, paź 19 2007 18:35
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 października 2007 - 18:35
#2
Napisano 19 października 2007 - 19:03
Przy okazji podpinam się do tematu i proszę o info jakie powinno być ciśnienie sprężania w dieslu 2,5l (mam ok 20 -tu i wszystcy mówią że to koniec silnika). :evil:
#3
Napisano 19 października 2007 - 19:17
kubcia napisał:
Ja znalazlem info, ze poprawne to 10, ale gosciu pokazal mi w jakims programie, ze powinno byc 13,5-15,5 wiec w koncu jak ?
W silniku M104 300-24 10 bar to minimum, max 14 bar, dopuszczalna różnica między cylindrami 1,5 bar
#4
Napisano 19 października 2007 - 20:52
U mnie w m103 3l. jest 11-11,5 podobno max jest 12.
#5
Napisano 19 października 2007 - 21:23
abt-xx napisał:
w m103 3l. jest 11-11,5 podobno max jest 12.
WIS podaje dla tego silnika właściwą kompresję na poziomie około 12 bar, nie określając min i max.
#6
Napisano 19 października 2007 - 21:32
czyli jest malo. cisnienie oleju w normie, spalil okolo 0,5l oleju na 8tys km, osiagi sa zblizone do "katalogowych" - setke robie w 7,9 ( katalogowo 7,8 ). nie ma dziwnych odglosow itp. jedyny problem ktory mnie sprowokowal do badania to to, ze Ciezko pali. czasem trzeba potrzymac 10-15 sek na rozruszniku zanim zapali. niskie cisnienie to "zuzyta" glowica?
#7
Napisano 20 października 2007 - 07:36
Cytat
niskie cisnienie to "zuzyta" glowica?
Mogą być nieszczelne zawory - wystarczy zrobić gniazda i zawory. Mogą też być nieszczelności na pierścieniach - tu już więcej rozbierania. Mogą też być jeszcze inne przyczyny, np. uszczelka pod głowicą zaczyna przepuszczać.
W zasadzie można sprawdzić, którędy ucieka ciśnienie robiąc test szczelności cylindrów. Wkręca się w miejsce świecy króciec, do niego taki przyrząd do mierzenia i tłoczy sprężone powietrze. Potem odczytuje się ile procent szczelności ma cylinder, a poza tym trzeba nasłuchiwać, któredy powietrze ucieka. To tak w wielkim uproszczeniu, są dodatkowe wymogi, jak ustawienie tłoka w pozycji GMP itd. Mając podejrzenie pierścieni można po pierwszej próbie podlać tłok olejem i potem sprawdzić. Gość, który będzie to robił, napewno wszystko wytłumaczy.
#8
Napisano 20 października 2007 - 17:24
Mor, byly podlewane olejem - nic nie gubil. zreszta oleju wcale nie gubi - 0,5l na 8tys km. czyli uszczelka chyba tez odpada? cisnienie oleju zachowuje sie prawidlowo na wskazniku na zegarach
#9
Napisano 20 października 2007 - 21:19
kubcia napisał:
Mor, byly podlewane olejem - nic nie gubil. zreszta oleju wcale nie gubi - 0,5l na 8tys km. czyli uszczelka chyba tez odpada? cisnienie oleju zachowuje sie prawidlowo na wskazniku na zegarach
Sadze po wypowiedziach Kolegi, że raczej raczkujesz w temacie motoryzacji ;-)
#10
Napisano 21 października 2007 - 02:37
Rob, nie jestem mechanikiem poznaje auto - swoje i ogolne zasady