Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Stopien sprezania


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 19 października 2007 - 18:35

Naprawilem w koncu podcisnienie i przy okazji zmierzylem stopien sprezania. Wyniki byly troche niepokojace : 9,5, 10, 10, 9,5, 8, 7

ale przy pierwszym "szarpnieciu" bylo - 5,5,5,5,4,4. Dopiero jak chwile popilowal to "dopompowal" na te wieksze.

Przebieg szacunkowy - 350/400 tys. remoncik w ciagu najblizszych 50tys?

Ja znalazlem info, ze poprawne to 10, ale gosciu pokazal mi w jakims programie, ze powinno byc 13,5-15,5 wiec w koncu jak ?

MOD: Poprawiono tytul i literowki



#2 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2007 - 19:03

Przy okazji podpinam się do tematu i proszę o info jakie powinno być ciśnienie sprężania w dieslu 2,5l (mam ok 20 -tu i wszystcy mówią że to koniec silnika). :evil:

#3 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 października 2007 - 19:17

kubcia napisał:

Ja znalazlem info, ze poprawne to 10, ale gosciu pokazal mi w jakims programie, ze powinno byc 13,5-15,5 wiec w koncu jak ?

W silniku M104 300-24 10 bar to minimum, max 14 bar, dopuszczalna różnica między cylindrami 1,5 bar

#4 Offline   abt-xx


  • Postów: 136
  • Na forum od: 07 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 19 października 2007 - 20:52

U mnie w m103 3l. jest 11-11,5 podobno max jest 12.

#5 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 października 2007 - 21:23

abt-xx napisał:

w m103 3l. jest 11-11,5 podobno max jest 12.

WIS podaje dla tego silnika właściwą kompresję na poziomie około 12 bar, nie określając min i max.

#6 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 19 października 2007 - 21:32

czyli jest malo. cisnienie oleju w normie, spalil okolo 0,5l oleju na 8tys km, osiagi sa zblizone do "katalogowych" - setke robie w 7,9 ( katalogowo 7,8 ). nie ma dziwnych odglosow itp. jedyny problem ktory mnie sprowokowal do badania to to, ze Ciezko pali. czasem trzeba potrzymac 10-15 sek na rozruszniku zanim zapali. niskie cisnienie to "zuzyta" glowica?

#7 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 października 2007 - 07:36

Cytat

niskie cisnienie to "zuzyta" glowica?

Mogą być nieszczelne zawory - wystarczy zrobić gniazda i zawory. Mogą też być nieszczelności na pierścieniach - tu już więcej rozbierania. Mogą też być jeszcze inne przyczyny, np. uszczelka pod głowicą zaczyna przepuszczać.
W zasadzie można sprawdzić, którędy ucieka ciśnienie robiąc test szczelności cylindrów. Wkręca się w miejsce świecy króciec, do niego taki przyrząd do mierzenia i tłoczy sprężone powietrze. Potem odczytuje się ile procent szczelności ma cylinder, a poza tym trzeba nasłuchiwać, któredy powietrze ucieka. To tak w wielkim uproszczeniu, są dodatkowe wymogi, jak ustawienie tłoka w pozycji GMP itd. Mając podejrzenie pierścieni można po pierwszej próbie podlać tłok olejem i potem sprawdzić. Gość, który będzie to robił, napewno wszystko wytłumaczy.

#8 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 20 października 2007 - 17:24

Mor, byly podlewane olejem - nic nie gubil. zreszta oleju wcale nie gubi - 0,5l na 8tys km. czyli uszczelka chyba tez odpada? cisnienie oleju zachowuje sie prawidlowo na wskazniku na zegarach

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 października 2007 - 21:19

kubcia napisał:

Mor, byly podlewane olejem - nic nie gubil. zreszta oleju wcale nie gubi - 0,5l na 8tys km. czyli uszczelka chyba tez odpada? cisnienie oleju zachowuje sie prawidlowo na wskazniku na zegarach

Sadze po wypowiedziach Kolegi, że raczej raczkujesz w temacie motoryzacji ;-) :(

#10 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 21 października 2007 - 02:37

Rob, nie jestem mechanikiem :( poznaje auto - swoje i ogolne zasady :(