Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Silniki 2,0D 2,5D 3,0D 3,0TD


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   multicars


  • Postów: 3
  • Na forum od: 19 paź 2007
  • Miejscowość: WPR

Napisano 19 października 2007 - 19:20

Witam. Jak wiekszosc z uzytkowników forum mam Mercedesa- a nawet kilka, jednak nie chodzi mi o to by sie chwalić a rozwiązać problem.

Niedawno zakupiłem kolejne 124 w niemczech. Auto jest w swietnej wersji i dobrze utrzymane. Jedyna wada jest fakt że ma uszkodzony silnik. Jest to model 300D turbo 4matic. Wiedz dosyc wynalaskowy sprzet.

Co sie stało?- Odkreciło sie kolo napedu wałka rozrzadu. :sad: . Rozebrałem motor i koazała sie ze silnik jest bardzooo kolizyjny. Do naprawy jest głowica-gniazda i komora spalania -az 3 cylindry. Pourywane zawory wbiły sie w głowice podstawa trzonka-ale to sie da zaspawac i obrobic. Problem jest inny. TŁOKI, nie mam poejcia czy moge wsadzic tłoki z korbami od innego silnika np 2,0D badz 2,5D. Wydaje mi sie ze tak ale nie jestem pewien.
Moze mi ktoś podpowiedziec czy te czesci sa zunifikowane?

Bardzo prosze o odp i pozdr.



#2 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 21 października 2007 - 18:55

Witam :mrgreen: w tym silniku nie wiem, ale LEYLAND bez turbo miał korby pełne, a z turbo miały kanał olejowy bądź ostrożny bo turbo ma dużo większe obciążenie ( to wiadomo) :zeby:

#3 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 października 2007 - 05:37

Kuba 68 napisał:

bez turbo miał korby pełne, a z turbo miały kanał olejowy
Tak samo jest tutaj :mrgreen:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 października 2007 - 22:56

Silniki 200D, 250D i 300D maja te same bebechy.
Natomiast motory 250D Turbo i 300D turbo mają inne tłoki i korby niż wolnossące. Generalnie tłok i korba od turbo pasuje i można zastosować do wolnossącego ale odwrotnie nie polecam :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń