Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Silnik - dziwne dżwięki


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adams54


  • Postów: 33
  • Na forum od: 28 sie 2007
  • Miejscowość: Jarocin (wielkopolskie)

Napisano 20 października 2007 - 20:09

Przeczytałem wcześniej wszystko na tym forum odnośnie dziwnych dżwięków, cykania itd z silnika. Nijak nie odpowiada to sytuacji jaka występuje w moim aucie (124 300D 87r.)
Będę się powtarzał bo "szeryf" zamknął poprzedni post.
1. silnik do chwili nagrzania pracuje normalnie.
2. po przejechaniu ok 10km słyszę (na postoju) cykliczne ocieranie się czegoś z przodu silnika.
Pytanie:
1. Jak najprościej zlokalizować to "ocieranie"?
2.Czy jak zdejmę pasek wielorowkowy, i włączę silnik to może się coś skopać?
Pozdrawiam

zmieniono tytuł wątku



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 20 października 2007 - 20:39

nie będzie obiegu cieczy chłodzącej wiec istnieje ryzyko przegrzania motoru

#3 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 października 2007 - 21:16

Jeśli właczysz motor na chwilę po zdjęciu paska to nic mu nie będzie (najlepiej zrób to na zimnym silniku) :(

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 października 2007 - 21:23

Bialy napisał:

nie będzie obiegu cieczy chłodzącej wiec istnieje ryzyko przegrzania motoru

Może bez przesady, przez 5 minut nic się nie stanie

#5 Offline   OSCAR


  • Postów: 223
  • Na forum od: 05 lut 2007
  • Miejscowość: Raszyn
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SE 93r.
  • Trzeci Mercedes:FORD SIERRA 2.0i 91r.
  • Inne auto:FSO POLONEZ 1500 81r.

Napisano 21 października 2007 - 15:21

U mnie ,może nie było cykania ,ale ostatnio miałem wyyyjca pod maską po rozgrzaniu, okazało się że rolka napinacza paska sie wyrobiła :mrgreen: ,dodatkowo poluzowana była śruba mocowania całej kiwaki :zeby: i zaczyna mi po 2 latach od wymiany odzywać sieamortyzatorek napinacza :pad: standard ,ostatni wytrzymał 19 lat , nowy oryginalny tylko 2 nieźle co.

Pozdrawiam

Mogą cykać popychacze ,ew wtryskiwacz .

#6 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 października 2007 - 03:58

adams54 napisał:

Czy jak zdejmę pasek wielorowkowy, i włączę silnik to może się coś skopać?
Przez krótki czas nic się nie stanie. Dobrze kombinujesz - wykluczysz (lub potwierdzisz) przynajmniej hałas od osprzętu...
Jeśli bez paska będzie cicho, to może być szeleszczący łańcuch rozrządu... Wtedy jeśli nie pomoże wymiana napinacza łańcucha, to łańcuch trzeba wymienić...

#7 Offline   adams54


  • Postów: 33
  • Na forum od: 28 sie 2007
  • Miejscowość: Jarocin (wielkopolskie)

Napisano 23 października 2007 - 12:07

Sprawa się wyjaśniła. Napinacz winny.
Dzięki wszystkim. :)

#8 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2007 - 06:18

adams54 napisał:

Sprawa się wyjaśniła. Napinacz winny.
No i po strachu :)

#9 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2007 - 13:14

Ok.a co oznacza cykanie na zimnym silniku przypomniające cykanie ze szprych w rowerze jak włoży się w nie miękką gałązkę. Narastanie szybkości cykania jest równe z dodawaniem gazu - czyli jak wcisnę gaz to cyka szybciej...Jak silnik się nagrzeje żadnego cykania nie ma...Czy może to pochodzić z alternatora bądź łożyska rolki napinającej??? czy bardziej to może być któraś ze szklanek?

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 października 2007 - 13:20

markusso77 napisał:

czy bardziej to może być któraś ze szklanek?

Temat często wałkowany na forum.








Podobne tematy Zwiń