Skocz do zawartości




- - - - -

Wybór odpowiedniego wydechu.


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Donbroda


  • Postów: 3
  • Na forum od: 24 gru 2010

Napisano 25 grudnia 2010 - 11:07

Serwus
Po nowym roku sprowadzam zakupionego przeze mnie Mercedesa W124 2.3 Benzyna z 1991r.
Jest in całkowicie fabryczny , chciałbym wydobyć z niego ładny dźwięk zakładając sportowy wydech.
A z racji że jestem w tej kwestii kompletnie zielony to proszę was o pomoc.
(poniżej link z pożądanym przeze mnie dźwiękiem :)


Pozdrawiam Donbroda



#2 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 grudnia 2010 - 00:22

W twoim w124 masz silnik 4 cylindrowy. W tym audi jest 5-cylindrowy. Żebyś (...) to nie uzyskasz takiego dźwięku.

#3 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 19 sierpnia 2011 - 18:58

Podłącze sie do tego tematu czy może ktoś zakładał barany (kolektor wydechowy) do 190 2.3 8v??? Może ktoś wie czy nie da się dopasować takiego od (bolidu młodzieży wiejskiej) 318is ???

Pozdrawiam

#4 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 sierpnia 2011 - 08:57

ketjakr, Po co barany do 2.3?
Co do dopasowania, to jeśli rozstaw i średnica otworów w głowicy 2.3 MB i 1.8 BMW jest taka sama to może jakoś się to dopasuje żeby nie wadziło nigdzie, no i jeszcze trzeba dopasować dalszą część wydechu do tego kolektora, trzeba "wziąć" i przymierzyć, a potem rozsądnie pokombinować ale może być ciężko to dopasować, roboty pewnie nie mało przy takim dopasowaniu, a efekt może być nie zadowalający.

#5 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 20 sierpnia 2011 - 09:26

A jak uważacie jeżeli zrobił bym sobie wydeszek w 2.3 komora rozprężna i ostatni tłumik przelotowy to coś mu pomoże ???
Dlaczego mówisz ze baran nic nie wniesie???

#6 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2011 - 10:09

Kolektor wydechowy i pierwsza rura 2 w 1 jest ściśle powiązany z charakterystyką silnika
a nawet ją kształtuje, długości kształty i średnice nie są przypadkowe i w tym miejscu nie
łatwo będzie coś polepszyć żeby nie popieprzyć.
Kiedyś o tym myślałem i zobaczywszy jakiej matematyki trzeba użyć do liczenia wydechu
stwierdziłem że to ponad mój konsomołski rozumek.
Dobrze dobrany (a najlepiej dostrojony do konkretnej sztuki silnika) tłumik daje dużo,
ryk pustego wydechu nie zawsze jest współmierny do mocy jaką niesie.

#7 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2011 - 11:42

Jak masz czas i chęć to poczytaj sobie trochę teorii.

http://www.forum.alfaholicy.org/145_146 ... owego.html

#8 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 21 sierpnia 2011 - 22:20

ketjakr napisał:

A jak uważacie jeżeli zrobił bym sobie wydeszek w 2.3 komora rozprężna i ostatni tłumik przelotowy to coś mu pomoże ???
Dlaczego mówisz ze baran nic nie wniesie???


a co to? dwusuw ? :ok:

#9 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 22 sierpnia 2011 - 11:46

Komory rozprężne są stosowane w wydechach wyczynowych aut sportowych.

#10 Offline   major74


  • Postów: 48
  • Na forum od: 08 kwi 2007
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maja 2012 - 09:05

Dołączona grafika
Podepnę się pod temat
Mam coś takiego u siebie zamontowanego. Wszyscy napewno znają tą firmę ?
Przymierzam sie do sprzedania tego cuda i tu moja prośba do kolegów o pomoc w wycenie bo na allegro widziałem takie ceny że masakra.
Dodam że jest to cały tłumik a nie tylko końcówki.
Proszę o pomoc a może przy okazji ktoś sie skusi.
.








Podobne tematy Zwiń