Skocz do zawartości




- - - - -

[w123] Rozrząd - ustawienie


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   solak


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 paź 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 22 października 2007 - 09:57

Witam
Ludzie poomocy potrzebuję schemat rozrządu do 123 2,4 diesel. Może ma ktoś coś takiego.
Mam rysunek poglądowy. Ale nie mam oznaczonych znaków ani kolejności demontażu. Przykro mówić ale jestem zdolny i udało mi się rozerwać łancuch. Ktoś mądry przedemną robił remont tego silka i z lenistwa miast go normalnie wyjąć roznitował a później źle złożył. Silnik jest w super stanie więc nie radzcie mi wymainy silnika.
Pozdrawiam Wojtek.

1. Proszę pisać wątki w działach do tego przeznaczonych - o problemach nie piszemy w FAQ
2. Proszę zapoznać się z regulaminem w kwestii pisania nowych wątków




#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 października 2007 - 19:30

Gdzieś mam książkę o 123. Poszukam

#3 Offline   Arecki


  • Postów: 31
  • Na forum od: 25 cze 2007
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 22 października 2007 - 20:42

jesli mnie pamiec nie myli to na walku rozrzau masz znak na kole zembatym i na podporze, a pozatym z grubsza krzywki tobie pokarza czyli I cyl dwie u gory, a potem dokladnie na znak, czyli kropka-kreska na IV cyl mijanka, czyli obydwie krzywki na dole, wal korbowy zobacz znaki na kole zamachowym, musi tam byc okno gdzie to zgrywasz, a pompe wstawiasz jak walem przekrecisz 22stopnie do tylu czyli w lewa strone silnika, sorki ze tak niedokladnie troche juz zapomnialem ale moze cos tobie naswietle POZDRO :czerwona:

#4 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2007 - 16:12

Pompa wtryskowa powinna mieć otwór z boku zaślepiony śrubą, chyba na klucz 17 lub 19, w którym widać wałek pompy. Na wałku jest garbik, który jest widoczny w oknie po ww. śrubie i wskazuje punkt zgrania pompy z wałem korbowym i rozrządu na znaki wspomniane w postach wyżej.

#5 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 października 2007 - 17:56

Znalazłem (też się do FAQ nada) :pig:

Książka serwisowa W123

#6 Offline   solak


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 paź 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 25 października 2007 - 08:54

Dzięki panowie :D jesteście debesciaki
pozdrawiam

EDIT:
No i prawie mam już wszystko złożone. A niebyło to łatwe. Łacuch narobił dużego bigosu. Wyrwał część misy i pokrywy zaworów. Naszczęście wszystko nabyłem na złomie u pani "krysi" za przysłowiowe pół litra. Mam tylko problem z ustawieniem pompy. W którym dokładnie miejscu jest ten korek na pompie? I módlcie się za mnie bo nie wiem jak czapka? CZy zawory całe i czy czeka mnie jeszcze remont głowicy? Pozdrawiam


scalono posty

#7 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 listopada 2007 - 04:22

Tu masz widok (zaznaczone na żółto) jak to wygląda na pompie w silnikach OM 601..3. Wydaje mi się, że u Ciebie powinno wyglądać podobnie, jeśli jest.
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń