[W201] Termometr zewnętrzny
#1
Napisano 27 grudnia 2010 - 22:40
W zestawie dostałem wyświetlacz + diode na kablu.
Brakowało jeszcze jednego kabla który zakupiłem w serwisie MB.
Zastanawiam sie czy wyswietlacz musi byc jakoś podłączony z licznikiem,ponieważ mój licznik nie miał orginalnie termometru, wiec czy bedzie wszystko pasować? (Nie chodzi mi tu o dziure na wyświetlacz.)
Jesli by ktos miał zdjęcia od tyłu licznika jak to ma wygladać to bede wdzięczny,a może jakiś schemat podłączenia tego by sie znalazł?
#2
Napisano 27 grudnia 2010 - 22:47
#3
Napisano 27 grudnia 2010 - 23:07
#4
Napisano 27 grudnia 2010 - 23:49
Wiec stwierdziłem ze napisze nowy post.
Jesli juz bede miał wszystko to popstaram sie wstawic zdjęcia i jakis opis.
Zamontowanie musi byc łatwe ponieważ to MERCEDES hehe
#5
Napisano 28 grudnia 2010 - 00:04
Maksiu5 napisał:
#6
Napisano 18 stycznia 2012 - 21:07
Przed chwilą sprawdzałem i mialem wskazanie +2*C a w tym samym miejscu termometr rtęciowy pokazywał troche poniżej 0*C, podobnie z inną 190tką ktora stała obok i ona miala inny, poprawny odczyt... Wina czujnika?
Użytkownik Kubaat3lover edytował ten post 18 stycznia 2012 - 21:07
#7
Napisano 18 stycznia 2012 - 21:31
#8 Gość_savant_
Napisano 18 stycznia 2012 - 21:58
Przykładowo (z kosmosu wzięte wartości):
Jest 10*C, a na wskaźniku mamy 12*C. Należy dobrać taką wartość oporu na dodatkowym potencjometrze, która sumując się z aktualną czujnika "powie" wskaźnikowi, że w istocie jest 10*C.
Jak temperatura wzrośnie dalej do np. do 14*C realnie, to opór czujnika zmaleje i pokazałoby nam 16*C, lecz mając dodatkowy, dobrany przez nas opór pokaże 14*C. Bo w szereg będzie wpięty "hamulec na 2*C", czyli stała korekta dla nieco za niskiej oporności czujnika.
Mówiąc prościej -skoro czujnik ma w całym zakresie temperatur za niską oporność(a niższa = wyższe wskazanie) to trzeba mu ją dodatkowo zwiększyć poprzez dobraną "dopinkę". A potem zastąpić potencjometr odpowiednim opornikiem(względy praktyczne)
Jeżeli termometr by nam zaniżał....wymieńmy termistor NTC na właściwy, lub nawet zawyżający wskazania. Bo tu już korygowanie choć możliwe wymaga większych komplikacji i skórka za wyprawkę.
Nie jest zresztą tak ekstra łatwo dobrać termistor z pudełka w sklepie -pomiary mogą być złudne, bo oporność będzie rzekomo ok ale zmienia się ona wraz z temperaturą no i kto wie ile mamy w sklepie, a ile po pomacaniu termistora ma on? Co innego jak termistor jest konkretnie dedykowany do jakiegoś układu. Wtedy wiadomo, że jakiś tam zakres łapie i dla jakiś tam punktów temperatury ma pożądane wartości.
Niech ktoś to przeczyta, bo może pokręciłem
#9
Napisano 18 stycznia 2012 - 22:06
Ja sam w końcu założyłem czujnik od C-klasy W202 nowszego typu, jest inaczej montowany (ma wtyczkę taką jak czujnik temp. pow. zasysanego w silnikach M111 i M104) cena czujnika z FEBI 30zł, jedyny problem to kombinacja z zakładaniem (albo "rzeźba" pod tablicą rejestracyjną albo trzeba go założyć pod zderzakiem).
Użytkownik macmw edytował ten post 18 stycznia 2012 - 22:09
#10
Napisano 27 stycznia 2014 - 12:01
Użytkownik savant dnia 18 stycznia 2012 - 21:58 napisał
Przykładowo (z kosmosu wzięte wartości):
Jest 10*C, a na wskaźniku mamy 12*C. Należy dobrać taką wartość oporu na dodatkowym potencjometrze, która sumując się z aktualną czujnika "powie" wskaźnikowi, że w istocie jest 10*C.
Jak temperatura wzrośnie dalej do np. do 14*C realnie, to opór czujnika zmaleje i pokazałoby nam 16*C, lecz mając dodatkowy, dobrany przez nas opór pokaże 14*C. Bo w szereg będzie wpięty "hamulec na 2*C", czyli stała korekta dla nieco za niskiej oporności czujnika.
Mówiąc prościej -skoro czujnik ma w całym zakresie temperatur za niską oporność(a niższa = wyższe wskazanie) to trzeba mu ją dodatkowo zwiększyć poprzez dobraną "dopinkę". A potem zastąpić potencjometr odpowiednim opornikiem(względy praktyczne)
Jeżeli termometr by nam zaniżał....wymieńmy termistor NTC na właściwy, lub nawet zawyżający wskazania. Bo tu już korygowanie choć możliwe wymaga większych komplikacji i skórka za wyprawkę.
Nie jest zresztą tak ekstra łatwo dobrać termistor z pudełka w sklepie -pomiary mogą być złudne, bo oporność będzie rzekomo ok ale zmienia się ona wraz z temperaturą no i kto wie ile mamy w sklepie, a ile po pomacaniu termistora ma on? Co innego jak termistor jest konkretnie dedykowany do jakiegoś układu. Wtedy wiadomo, że jakiś tam zakres łapie i dla jakiś tam punktów temperatury ma pożądane wartości.
Niech ktoś to przeczyta, bo może pokręciłem
To chyba mam taki objaw:
Dokupowalem u goscia oryginalny wyswietlacz temp ale czujnik mam jakis zamiennik, zapewne termistor... przeklamuje mi pieknie temp
Ostatnio było -20* a pokazywal -4, jak jest ok -0 to pokzuje +2 itp... wariuje
Teraz pytanie, kupic termistor ntc 3,3kiloma o charakterystyce 110 ae o jakiej wartosci kohm ?? Moze tu jest pies pogrzebany ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dokładanie termometru Mercedes 124 kostka kwadratowa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
Podłączenie termometru zewn. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | daru |
|
|
|
[W124] Termometr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mateuszeq |
|
|
|
[W124] Termometr zewnętrzny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | akim 42 |
|
||
[w201] Termometr - schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin112 |
|