witam,
jak w tytule czy w Mercedesie W123 z silnikiem 2000ccm, M102 (109KM) na 4biegowej skrzyni, będzie można założyć skrzynię 5biegową z W124, bo jest ich więcej dostępnych i są nowsze. Właściwie domyślam się że będzie pasować, ale moje główne pytanie:
Czy będzie pasowała plug & play, czy podejdzie pod ten sam wał? Czy nie będzie trzeba niczego innego wymieniać? (oprócz prędkościomierza) Jeżeli ktoś może to prosiłbym od razu wartość "K" - jaki prędkościomierz będzie pasował.
0
[W123] 200,M102 (109KM) będzie pasować skrzynia 5 z W124?
Rozpoczęty przez grzesiek-mr, gru 31 2010 18:17
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 grudnia 2010 - 18:17
#2
Napisano 31 grudnia 2010 - 18:28
Plug & play na pewno nie. Identycznie jest u mnie z m102 1.8 z 4 biegowym manualem, chcąc zmienić skrzynie musiałbym zmienić od razu most. Inne przełożenia poprostu...
#3
Napisano 01 stycznia 2011 - 19:18
prosto mówiąc nieda sie.
#4
Napisano 01 stycznia 2011 - 19:39
Da się, da, sam zmieniałem skrzynie w 123 z czterobiegowej na pięciobiegową z jedynka do tylu (getrag z 2.5-16 ze 190tki). Potrzebujesz krótszy wał, podporę skrzyni od wersji 5 biegowej lub przerobić tą od 4 biegowej (ew kupić ode mnie przerobioną za cenę złomu ), wybierak i cięgna od 5 biegówki, ewentualnie tarcze sprzęgła na drobny wieloklin, chyba 24 zęby (bo w 123 przeważnie jest stary wieloklinu). Dobrze wymienić cale sprzęgło i łożysko za jednym grzebaniem.
Z przełożeniami nie ma co szaleć i mostu od razu nie przkladać (jak nie wyje), wystarczy poszukać w google i policzyć jak zmienią się prędkości na poszczególnych biegach, u mnie w 123 nic nie trzeba było zmieniać, nawet zegary dobrze wskazywały prędkość.
Z przełożeniami nie ma co szaleć i mostu od razu nie przkladać (jak nie wyje), wystarczy poszukać w google i policzyć jak zmienią się prędkości na poszczególnych biegach, u mnie w 123 nic nie trzeba było zmieniać, nawet zegary dobrze wskazywały prędkość.
#5
Napisano 02 stycznia 2011 - 11:20
Dzięki za wskazówki Panowie. Ryśiek1, mówiąc nie tzn. miałeś na myśli, że nie da się tego przełożyć bez zmiany wału? Czyli standardowo: większa skrzynia = krótszy wał.
PS: michaelangelo, myślisz że przy tak niedużym silniku, most byłby aż tak obciążony?
robson99 - będę pamiętał, jak coś to się odezwę
PS: michaelangelo, myślisz że przy tak niedużym silniku, most byłby aż tak obciążony?
robson99 - będę pamiętał, jak coś to się odezwę
#6
Napisano 02 stycznia 2011 - 12:04
Może rzeczywiście tak jak robson napisał nie ma co szaleć. Most obciążony to raczej nie ewentualnie mniejsza prędkość maks...
#7
Napisano 02 stycznia 2011 - 14:52
Most zawsze zdążysz wymienić, jak okaże się, że skrzynia kończy Ci się przy 120 albo jak będzie bardzo długa, tj nie będzie się dało normalnie jeździć. Wymiana mostu to nie takie hop siup jak w 201 albo 124, w 123 musisz zdjąć dupkę mostu żeby rozpiąć półośki.
#8
Napisano 16 marca 2013 - 19:13
ja mam zrobiona przekladke,mam w123 oryginalnie byl 300d 5 garow,teraz mam wsadzony silnik od w124 300d i nic mi nie pasi,wal bije,most buczy,auto mknie 70km/h pali 15 litrow a obroty silnika sa tak wysokie ze ojej...gdzie jest blad
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czy te felgi będą pasować do 190-ki? |
Modyfikacje,Tuning | malyjunak |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
Podpięty Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojtek81 |
|
|
|
Skrzynia m103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Stachu2400 |
|