Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Sprężyny do Sportline



37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2011 - 18:22

Rzeczywiście. Nawet na to nie zwróciłem uwagi że wybrałem Australia. Dzięki XM :D i gratuluję spostrzegawczości. Generalnie chodziło mi o przedstawienie zasady doboru.
Po dodaniu punktów wychodzi że te 36 powinny być odpowiedniejsze (jeśli przyjmiemy że dobieramy dla Sportline'a - takiego prawdziwego wg kodów z VIN). Generalnie będzie problem z dostaniem takich poza ASO. Dodam też że amortyzatory również są inne niż w standardowym.
Słyszałem że są też tacy magicy co kładą sprężyny z C-klasy. Na papierze wychodzi że są niższe od tych z w201 o te około 20-25mm przy zachowaniu średnicy zewnętrznej i średnicy drutu. Chętny ktoś do przetestowania?



#22 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2011 - 19:31

No właśnie... amortyzatory - jestem ciekaw czy jak ktoś wsadzał koledze M3c3k te niższe sprężyny (już obojętne jaki numer by miały), to czy zmienił amortyzatory? Nie chodzi mi o to czy amortyzatory sportline inaczej tłumią, tylko o zasadę działania: nie rozbierałem nigdy amortyzatora i zastanawia mnie czy amortyzator ma na całej długości jednakowe tłumienie - czy przesunięcie zakresu ruchów roboczych w inne miejsce na skutek zmiany długości sprężyny, nie powoduje jego gorszej pracy? Czyli teoretycznie: czy "poprawiając" przez obniżenie środka ciężkości ale bez przemyślenia sprawy - można zepsuć dobre trzymanie się wozu?
Kolejna sprawa przy takich tuningach, to kąty. Aktualnie ktoś wystawia na aukcjach sprężyny "Brabus" do tego modelu. Sprężyny mnie nie obchodzą, ale pewien świstek zwrócił uwagę:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Ze wstydem powiem, że niemieckiego kompletnie nie pojmuję, ale widać, że przy obniżeniu powinno się zmieniać kąty - wtedy faktycznie powinien się lepiej trzymać. Tylko czy osoby typu "założyłem_H&R_czerwone" się tym przejmują? Hmm...

#23 Offline   m3c3k


  • Postów: 55
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 31 stycznia 2011 - 20:31

nie no ewidentnie przod jest za wysoko... a z tego co pamietam to zawsze w sklepie jak dobierali jakakolwiek czesc do mojego auta to klikane bylo "190 E Australia" ;/

#24 Offline   m3c3k


  • Postów: 55
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 19 marca 2011 - 11:36

Witam ponownie forumowiczów :)

Jako ze dalej moj mecenas dalej wyglada jak wodolot a potrzebne sa koszty... postanowilem kupic nowe sprezyny (przy okazji pod mlotek pojda tylne ktore i tak sie prosza o wymiane). Moje pytanie jest takie, czy te: http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obn ... 90952.html beda w miare dobre? Chodzi o firme, zeby sie nie rozpadly za rok ;-) i ktora wersje byscie polecali? Bo przyznam szczerze ze nie chce wtopic kolejnego hajsu :ok: 35/40 bedzie ok? Moze ktos z was nabyl juz cos podobnego... jak uznacie ze jest to shit nie warty swieczki... to dajcie namiar na dobry sklep ;-)

No i nawiazujac do postu kolegi XM - czy trzeba tez zmienic amortyzatory?

Z gory dzieki :D

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2011 - 12:01

m3c3k napisał:

No i nawiazujac do postu kolegi XM - czy trzeba tez zmienic amortyzatory?
Ja tylko o amortyzatorach, bo na "tjuningach" się nie znam...
EPC mówi, że do Sportline są inne niż do standardu. Nie mówi na czym ta inność polega i jakie są negatywne konsekwencje braku takiej zmiany (zarówno jeśli mowa o bezpieczeństwie prowadzenia, o komforcie jak i samym zużyciu amortyzatorów). Po prostu inne. A czy u Ciebie po "przeróbce" na sportline ktoś już je zmienił na właściwe czy nie, to na odległość się nie sprawdzi. Tym bardziej, że jeśli zmienił na oryginały (wątpliwe), to po numerze się dojdzie co to za część. A jeśli na innej firmy, to już ciężko.
Heh, żeby to nie było mało, to drążek przedniego stabilizatora również jest inny w Sportline. Tylny zostaje ten sam.

#26 Offline   m3c3k


  • Postów: 55
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 19 marca 2011 - 12:30

Przyznam szczerze ze juz sam nie wiem czy tak naprawed jest to wersja sportline. Niby raz na wykazie pokazuje ze to sl a raz nie. Moze sobie poprostu ktos naklejke dokleil. Znajomy mi mowil ze sportline mial ciemna tapicerke w ciemna szachownice a ja mam jasna. Sam juz nie wiem w co wierzyc ;-) A miales stycznosc z takimi sprezynami? albo ta firma?

#27 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2011 - 12:46

m3c3k napisał:

sportline mial ciemna tapicerke w ciemna szachownice a ja mam jasna.
no i czego to dowodzi? NIczego, bo krateczka bodaj w 5 kolorach byla :)

#28 Offline   m3c3k


  • Postów: 55
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 19 marca 2011 - 13:41

A to sorry :) Znawca nie jestem i dlatego pytam :ok: No ale wracajac do sedna... myslicie ze te sprezyny beda spoko? Czy ta firma FK to jakis chinski szit czy cos lepszego? Kilka lat wytrzymaja?:D

#29 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2011 - 13:43

M3c3k, już na poprzedniej stronie, kolega Upsman stwierdził, że w Twoim VINie nie ma za bardzo śladów po Sportline :) . Mi wyszło tak samo. No cóż... to tak jak z tymi BMW "M", co to ich więcej po Polsce jeździ niż Niemcy w ogóle wyprodukowali.
Odnośnie sprężyn, to ja pojęcia nie mam. Mam zerowe rozeznanie w firmach robiących części niestandardowe. Jak nikt nie odpowie, to poszukaj może czegoś w dziale "Modyfikacje", na 100% będzie coś o obniżaniu i polecanych firmach.
Generalnie, z tymi obniżanymi, to i tak jest zawsze "jako niespodzianka". Nie bardzo wiem na jakiej podstawie ich producenci odważnie zakładają, że wóz obniży się dokładnie o x-milimetrów, a nie więcej czy mniej. Fabrycznie sprężyny są w tak szerokiej gamie typów, by każdy wóz miał podobny prześwit i twardość. A producent "obniżających" przecież nie wie czy auto to "golas" benzynka 1,8, czy "wypas" turbodiesel 2,5 z automatem, klimą, ASD i innymi literkami. Pod jednym siądą przepisowo, pod innym sporo mniej pod kolejnym sporo więcej i potem ból, że nie jest jak w reklamie.

#30 Offline   m3c3k


  • Postów: 55
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 19 marca 2011 - 13:58

No wlasnie tego sie troche obawiam ;-) ale mysle ze jak siadzie tak jak bylo wczesniej to i tak bede zadowolony ;-) bo narazie to mam chyba z 5cm od kola do nadkola ;-) wiec nie wyglada to zbyt ciekawie ;-) na 80% sie zdecydowalem. moze od razu tez do wymiany pojda amory bo jeden juz sie pomoczyl... wiec dam znac jak dokonam wymiany :zeby:








Podobne tematy Zwiń