Jak ja słysze gaz w mercedesie to mnie strzyka w ... Jak mozna gaz zakładac do tych silników??Przeciez to jest kara dla samochodów powinni karac za to !! to jak by Ci ktos wsadził wąż z woda wiesz gdzie... PRECZ Z GAZEM
0
[w124] czy warto kupic benzyne lpg
Rozpoczęty przez pawel14b3, paź 26 2007 14:23
33 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 26 listopada 2007 - 19:15
#22
Napisano 26 listopada 2007 - 21:47
Moje spalanie to od 9,5 do 20 litrów Pb, co przy dzisiejszych cenach paliwa jest lekko mrożące... Ale - ja mało jeżdżę - przez rok zrobiłem 14 kkm i chyba dużo na gazie bym nie zaoszczędził ... Za to mam spokojną czaszkę jak , i nie nasłuchuje czy mi coś nie gruchnie... Zresztą widzę takiego 260E zagazowanego aż żal patrzeć, ledwo się toczy, gość coś tam ciągle grzebie pod maską a mesio robi chrrr, chrrr.... Może jak mnie zmusi sytuacja (paliwo za ponad 5 zł czy przebiegi ponad 20kkm rocznie ) to zagazuję - albo kupię "francuzika" w dizelku a "messerschmitta" będę wypuszczał tylko na weekendy i kanikuły... :cool:
#23
Napisano 01 grudnia 2007 - 11:06
Wyczytałem gdzieś tam na początku, że eksploatacja na LPG wcale nie jest tańsza. A co z fanami dużych pojemności? Sam jeżdżę 3.2 i powiem wam że troche zaoszczędze. Staram się od czasu do czasu na benzynce śmignąć ale Mesiu pożera 13L w miescie. Jeżeli ktoś sensownie korzysta z instalacji to gaz będzie slużył. Zna się opowieśći gdzie to 190-tka 1.8 paliła 15l gazu bo jakiś kowal się do niej dobrał. Ale ogólnie LPG założone przez fachowców nie musi być takie straszne. Inną sprawą jest to, ze za zajeżdżone 124 300D bez wyposażenia trzeba dać 12tyś a za ładnie wyposażoną mocną benzynkę z gazem w najgorszym wypadku tyle samo. Pozdrawiam!!!
#24
Napisano 02 grudnia 2007 - 14:43
Witam wszystkich !
Posiadam W124 300CE (m103) z wtryskiem gazu. Przejechałem autem na gazie jakieś 120 tyś. km. Owszem samochód strzelał tylko gdy miałem starą inastalację ( patrz II generacja). Po przejściach z tą instalacją założyłem wtrysk gazu Landi Renzo IGS. Gaz jest podawany bezpośrednio pod zawór ssący a nie na przepustnicę tak jak w II generacji. Zrobiłem około 40 tyś km na wtrysku. Przez ten czas nie wymieniałem świec, kabli, kopułki ( wszystko mam BERU). Z doświadczenia wiem że instalacja wysokiego napięcia ma być sprawna. Co nie znaczy że idealna - choć jest to mile widziane. Śmieszą mnie teksty gazowników że trzeba mieć specjalne świece do gazu. To jest zwykłe naciąganie klienta.
Raz na rok wymieniam filtr gazu - koszt około 50 zł. Poza tym nie zauważyłem większych kosztów w serwisie niż przy jeździe na Pb.
Jedno co mogę powiedzieć to że mikser od gazu w II generacji strasznie mulił silnik i był to jeden z powodów założenia wtrysku gazu.
Gazowcy mówią że mechaniczny wtrysk PB jaki jest w Ke-jetronic nie lubi się z gazem - pierdzielą głupoty. Jest jedno ale : II generacja gazu kosztuje 1800 zł a wtrysk gazu 3500 zł - a klient chce mieć zawsze tanio.
Posiadam W124 300CE (m103) z wtryskiem gazu. Przejechałem autem na gazie jakieś 120 tyś. km. Owszem samochód strzelał tylko gdy miałem starą inastalację ( patrz II generacja). Po przejściach z tą instalacją założyłem wtrysk gazu Landi Renzo IGS. Gaz jest podawany bezpośrednio pod zawór ssący a nie na przepustnicę tak jak w II generacji. Zrobiłem około 40 tyś km na wtrysku. Przez ten czas nie wymieniałem świec, kabli, kopułki ( wszystko mam BERU). Z doświadczenia wiem że instalacja wysokiego napięcia ma być sprawna. Co nie znaczy że idealna - choć jest to mile widziane. Śmieszą mnie teksty gazowników że trzeba mieć specjalne świece do gazu. To jest zwykłe naciąganie klienta.
Raz na rok wymieniam filtr gazu - koszt około 50 zł. Poza tym nie zauważyłem większych kosztów w serwisie niż przy jeździe na Pb.
Jedno co mogę powiedzieć to że mikser od gazu w II generacji strasznie mulił silnik i był to jeden z powodów założenia wtrysku gazu.
Gazowcy mówią że mechaniczny wtrysk PB jaki jest w Ke-jetronic nie lubi się z gazem - pierdzielą głupoty. Jest jedno ale : II generacja gazu kosztuje 1800 zł a wtrysk gazu 3500 zł - a klient chce mieć zawsze tanio.
#25
Napisano 15 grudnia 2007 - 17:32
Ja mam 2.3 w 124 w gazie z najprostszą instalacją i jestem w miarę zadowolony. W miarę bo zdarzają się strzały i falowanie obrotów,a osiągi są gorsze niż na pb. Z drugiej jednak strony jest to dla mnie konieczność, gdyż jazda z pojemnością 2.3 przy dzisiejszej cenie benzyny jest dla mnie nie do przyjęcia. Zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy lpg mają rację. Wszystko ma swoje wady i zalety.
Na pb najniższa cena zakupu, najlepsze osiągi i spokojna, ale niestety droga eksploatacja.
Diesel- mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z pb i lpg i legendarna trwałość silników, niestety droższa cena zakupu samochodu a cena1l ropy jest tylko troche niższa od 1l pb
lpg- znacznie niższa cena paliwa, ale pogorszenie osiągów ryzyko wystrzałów. Posiadacze lpg znacznie częściej podnoszą maskę i zaglądają do mechaników. Droższy przegląd.
Na pb najniższa cena zakupu, najlepsze osiągi i spokojna, ale niestety droga eksploatacja.
Diesel- mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z pb i lpg i legendarna trwałość silników, niestety droższa cena zakupu samochodu a cena1l ropy jest tylko troche niższa od 1l pb
lpg- znacznie niższa cena paliwa, ale pogorszenie osiągów ryzyko wystrzałów. Posiadacze lpg znacznie częściej podnoszą maskę i zaglądają do mechaników. Droższy przegląd.
#26
Napisano 05 lipca 2008 - 21:03
Jezeli mozna to zrobmy zestawienie:
1) jakie typy etylin wmiare latwo przyswajaja LPG
2)ktore typy motorow do ktorej generacji LPG(aby ograniczyc koszta)
3)ktore sa oporne(dla wytrwalych)
1) jakie typy etylin wmiare latwo przyswajaja LPG
2)ktore typy motorow do ktorej generacji LPG(aby ograniczyc koszta)
3)ktore sa oporne(dla wytrwalych)
#27
Napisano 06 lipca 2008 - 00:25
Hmm... to wszystko już tutaj na forum już raczej było powiedziane, ale trochę porozrzucane, więc koledzy może wybaczą ;-)
Te z E-Klasy W124, czyli M111 i M104 (2.8 i 3.2) na wtrysku elektronicznym. Poza tym jakoś nie słyszałem żeby ktoś się skarżył na gaźnikowe wersje M102, więc o ile były też gaźnikowe M103, a są to silniki bliźniacze, to też dobrze "papusiają" LPG...
gaźnikowe - I generacja
wtrysk mechaniczny - min. II generacja (żeby było zgodnie z przepisami)
wtrysk elektroniczny - IV generacja
Praktycznie wszystkie na wtrysku mechanicznym :-P Tzn. dla chcącego nie ma rzeczy niemożliwych, ale łatwe i przyjemne to to faktycznie nie jest Cudownym "darem niebios" dla M102 i M103 z wtryskiem KE-Jetronic, jest urządzenie typu BLOS => ale tego nie będę pisać po raz n-ty, po prostu jest o tym urządzeniu osobny wątek, a odrobina wprawy w użyciu szukajki nie zaszkodzi
dudziako napisał:
1) jakie typy etylin wmiare latwo przyswajaja LPG
dudziako napisał:
2)ktore typy motorow do ktorej generacji LPG(aby ograniczyc koszta)
wtrysk mechaniczny - min. II generacja (żeby było zgodnie z przepisami)
wtrysk elektroniczny - IV generacja
dudziako napisał:
3)ktore sa oporne(dla wytrwalych)
#28
Napisano 06 lipca 2008 - 06:39
Przepraszam za banalnne pyt. ale dla mnie nie jest to oczywiste.
Ja rozrozniam w benz. tylko poj. 1.8,2.0,2.2,2.5,2.6,2.8,3.0,3.2,4.2,5.0,6.0
Ale ktore jakie maja oznaczenia fabryczne, od ktorego roku 'szly' i jaki mialy gaznik lub wtrysk to dla mnie magia :oops:
Moze dla jeszcze mniej zorientowanych warto by bylo podac np. W budzie C-klesse(chodzi o wage) najlepiej spisuje sie motor poj. i typ oraz typ instalki (stosunek ekon. przyjemnosci i latwosci zagazowania,problemow)
Ja rozrozniam w benz. tylko poj. 1.8,2.0,2.2,2.5,2.6,2.8,3.0,3.2,4.2,5.0,6.0
Ale ktore jakie maja oznaczenia fabryczne, od ktorego roku 'szly' i jaki mialy gaznik lub wtrysk to dla mnie magia :oops:
Moze dla jeszcze mniej zorientowanych warto by bylo podac np. W budzie C-klesse(chodzi o wage) najlepiej spisuje sie motor poj. i typ oraz typ instalki (stosunek ekon. przyjemnosci i latwosci zagazowania,problemow)
#29
Napisano 06 lipca 2008 - 09:29
Nie wiem czy mówisz o w124 czy o C-Klasie czyli w202. W benzynowych nie występował 2.5, silnik 2.6 i 3.0 zaprzestano wkładać w 1993, a 6.0 (wielko)seryjnie nigdy nie montowano w tych wozach. Generalnie wszystkie oparte na KE-Jetrnonic'u są raczej niewdzięczne do gazowania choć można eksperymentować z blosem.
#30
Napisano 06 lipca 2008 - 09:33
o 7.3 V12 zapomniałeś
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[CE124 300E] czy warto iść w tym kierunku ? |
Modyfikacje,Tuning | SLA |
|
||
CE 300 czy warto ? 124 |
HydePark | SLA |
|
||
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|
||
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|