Skocz do zawartości




[W124] Goku E200 1995


181 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 08 lutego 2011 - 17:05

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



Wszystkie zdjęcia świeżo po myciu, niestety nie mialem nigdy czasu na wypolerowanie przed zdjęciami i nie miałem też dobrego aparatu :star:

Prezentuję Wam, moje marzenie z dzieciństwa. Kiedyś zobaczyłem ten model Mercedesa w telewizji mając 10lat i tak już zostało. 'Będę miał takiego' ciągnęło się za mną jakieś 9lat :zeby: Sprowadzony osobiście z Hamburga w grudniu, krótko przed świętami.
Może jeśli temat się troszeczkę rozwinie, to opiszę dokładniej historie jak znalazł się w moim posiadaniu - jest to dość ciekawe, dlatego zachęcam do aktywności.

A teraz troszeczkę o Mercedesie:
Przebieg w momencie zakupu 176 000km
Silnik E200 136KM
Wersja E-klasse
Rocznik 1995

Plusy:
-Bardzo dobrze utrzymane wnętrze
-Dobre zawieszenie (choć dzisiaj, nie jestem tego pewien)
-Wszystko na swoim miejscu
-Prawdopodobnie bezwypadkowy
-Dobre ogrzewanie
-Gwiazda na masce

Minusy:
-Elektryka przedniej lewej szyby do naprawy (silniczek chodzi, jednak coś jest nie tak - pewnie tryby)
-Jedne drzwi otwierają się z centralnego, nie maja siły się zamknąć
-Cos zaczeło dzisiaj skrzypieć przy prawym kole z przodu
-Rysa na szkle przedniego reflektora, z lewej strony
-Spalanie? :zeby: Tragedii nie ma..

Planuję:
-Naprawę wyżej wymienionych usterek
-Wymianę gum stabilizatorów
-Wymianę drążków kierowniczych
-Konserwację podwozia
-Zakup ciekawych felg (Monoblocki 17"?)
-Być może nowy lakier (rdzy nie jest dużo, ale lubie mieć 'czysto')

Ostatnio zakupiłem radio Kenwood KDC-4047UA i wymieniłem termostat+płyn chłodniczy

Zakupiłem białe diody led do podświetlenia rejestracji, dzisiaj przyszły. Postaram się założyć i pokazać różnice, ewentualnie podzielić się doświadczeniami ze zmiany.

Na pewno o czymś zapomniałem, czegoś nie dopowiedziałem, ale postaram się to uzupełnić w miarę możliwości.



#2 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 08 lutego 2011 - 18:31

Trochę nie na temat, ale widzę Goku, że my prawie po sąsiedzku mieszkamy ;)

#3 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 08 lutego 2011 - 20:04

Trzeba będzie jakiś spot zrobić pod tą hurtownią :P

Tak jak mówiłem, zamontowałem ledy w oświetleniu rejestracji. Bez problemu, diody 'wysokiej jakości' i nie występuje problem z kontrolką od żarówek.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Moim zdaniem, na żywo wygląda to duużo lepiej od tych oryginalnych żółtych żarówek. Niestety mam kiepski aparat w telefonie i zdjęcia nie oddają stanu rzeczywistego. Bardzo ładne białe światło, zimnej barwy +500zł do wartości samochodu :hmm:

#4 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 30 marca 2011 - 12:49

Dawno nie pisałem :P W międzyczasie w Mercedesie zostały wymienione:
-sworznie Lemforder
-sprężyny przód Lesjofors
-przegub ASB

W najbliższym czasie myślę nad kompletem amortyzatorów Bilsteina i konserwacją tego co się trzyma i tego co zaczyna w kilku miejscach próbować rdza.

p.s Diody wytrzymały zaledwie 3 tygodnie ;)

#5 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 31 marca 2011 - 06:30

Autko bardzo ładne, pogratulować zakupu, na Twoim przykladzie widać że marzenia się spelniają. Widze że bardzo dobrze utrzymany.Oby tak dalej...

#6 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 12 maja 2011 - 21:15

Dołączona grafika

Kilka nowych gratów, które wylądują w samochodzie.
Nowy olej silnika - Mobil 10W-40
Nowy olej ASB - Mobil ATF 220
Nowy filtr oleju silnika - Bosch
Nowy filtr oleju ASB - Febi
Nowe amortyzatory przód - Bilstein
Nowe odbojniki i osłony amortyzatorów - Hart

Za wszystko wyszło 926zł. Uważam, że to w miarę przystępna cena jak za takie części.

Dołączona grafika

Datę 7 maja 2011r mianuję dniem żałoby. Niestety założyłem gaz.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 13 maja 2011 - 07:27

Goku napisał:

Datę 7 maja 2011r mianuję dniem żałoby. Niestety założyłem gaz.

Nie przesadzaj, lpg w M111 to bardzo dobra sprawa.
Jeśli nie założyłeś jakiegoś druta za grosze to zobaczysz jak fajnie się tankuje za parędziesiąt złotych i lata.
Napisz co włożyłeś i za ile.

#8 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 13 maja 2011 - 07:50

Druta nie założyłem, zakładali druciarze...

Stag 300 4plus
Zavoli Zeta N
Hana H2000 zielona

Cena 2500zl...

Ustawili jako wtryskiwacz Valteka (mam Hany), wtryski zamontowali do góry nogami, elektrozawór tak samo, mapy są rozjechane. Do tego gdybym nie poczytał wcześniej i nie wiedział, to miałbym butle do jeżdżenia na wstecznym i kolektor nawiercony daleko od wtryskiwaczy benzynowych... dlatego NIE OSZCZĘDZAJCIE NA MONTAŻU I CZYTAJCIE GDZIE DOBRZE MONTUJĄ!! Teraz będę się z tym bujał, a zrobienie tego kosztuje 400-500zł w odpowiednim zakładzie.

#9 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 13 maja 2011 - 11:38

Trafic na dobrych instalatorów gazu, to niestety nie łatwe. MIałem podobne przygody jak te co ty opisujesz,tyle ze w mojej Fronterze, wtryskiwacze tak pomontowane ze glowa mała, dodatkowo przewody od wtryskiwaczy do kolektora ssacego z luźne z twardej gumuy że zaciągał lewe powietrzepowietrze, dodatkowo źle dobrane dysze i auto chodziło na ubogiej mieszance i przez to często gęsto łapał błąd silnika. A o sposobie położenia przewodwów od butli do parownika, i calej czesci elektrycznej juz nie wspomne. A co do samego faktu zalozenia LPG w twoim aucie to bedziesz zadowolony szczegolnie przy tankowaniu:)

#10 Offline   marcin124ce


  • Postów: 894
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2011 - 15:39

Kolega z Łodzi,a jeszcze się nie mijaliśmy chyba... ;)

:star:








Podobne tematy Zwiń