Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] linka prędkościomierza - gdzie koniec?


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ewalter


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 sty 2011

Napisano 18 lutego 2011 - 09:56

Witam,
Niedawno padł mi prędkościomierz (było -15). Zdjąłem dolną pokrywę (pod kierownicą + rura nawiewu) i próbowałem dostać się do linki, ale ledwo mi ręka wchodziła nie mówiąc już o jakimś narzędziu do odkręcenia główki linki (znalazłem na FAQ demontaż zegarów ale nie mogę za 'chiny' odkręcić tej linki ;) ) .
Mam pytanie: gdzie z kabiny wychodzi ta linka? Może padło coś z drugiej strony nie przy zegarach (jakiś ślimak)?
Byłbym wdzięczny za sugestie.

pozdrawiam



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 10:42

Kończy się tam, gdzie wszystkie linki prędkości świata - w skrzyni biegów. :ok:

#3 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 11:04

Możliwe że nie jest to wina linki ,tylko samego prędkościomierza.To jest dosyć delikatne elektryczne urządzonko,A jeżeli kiedyś w przeszłości ktoś gmerał,niezbyt umiejętnie ,przy liczniku kilometrów,to mógł coś nastrugać.A teraz się to uwidoczniło.
Gdzieś na forum był temat o czyszczeniu tych zegarów z deski rozdzielczej.Skorzystałem z niego i pomogło.

#4 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 13:12

sarbel napisał:

To jest dosyć delikatne elektryczne urządzonko
Czego jak czego, ale elektryki to tam za dużo się nie znajdzie :) . Z resztą się zgodzę.

A odnośnie odkręcania linki w W201, to moja_jedyna_słuszna_metoda, którą usilnie (i zarazem bezskutecznie) promuję, to nie "od dołu", tylko wyjąć kratkę nawiewu, a następnie ramkę tej kratki (4 zatrzaski) i tamtą dziurą wsadzić łapę. Tą drogą byłbym w stanie nawet wymienić wszystkie żarówki bez wyjmowania zegarów ;) .

#5 Offline   piter16


  • Postów: 21
  • Na forum od: 13 lut 2011
  • Miejscowość: Sarnowo
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lutego 2011 - 14:19

ja też się przyłącze do tematu mi po tych mrozach wskazówka prędkosciomierza skacze nie wiem czemu jak to zrobić żeby było ok bo to jest denerwujące jak się jedzie ?? :ok:

#6 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 16:44

Cytat

Czego jak czego, ale elektryki to tam za dużo się nie znajdzie :ok:
Ale ciut jest :
http://www.focus.pl/...sciomierz/nc/1/
A dłubiąc majzlem i młotem można zapaprać to urządzonko.

Piter16,przy jakiej prędkości(w jakim zakresie) skacze ta strzałka?

#7 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 17:16

Ciekawe rzeczy wynajdujesz :) . Magnetyczne sprzęgiełko wskazówki widziałem przy naprawie stojącego licznika przebiegu, ale do tej pory nie wiedziałem na jakiej zasadzie działa.

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 17:19

sarbel, a co tam niby wg ciebie jest elektrycznego? Bo albo mi oczy siadają albo w tym artykule tez nic nie ma

#9 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 lutego 2011 - 17:32

Oj oj chłopcy. Ja tam licznik wyjmuję w ciągu 3 min. :ok:

Zresztą było już coś o wyjmowaniu licznika bo sam pisałęm jak to zrobić.

jak odkręcisz osłonę dolna to rozłącz rurę nawiewu. Łączenie masz pod samą kierownicą. Wkładasz rękę i odkręcasz linkę od licznika. Zdarzyć się może ze ciężko odkręcić nakrętkę przy lince. Weź zjedz kawałek mięsa i kręć :ok: licznik wypychasz od tyłu i git :)

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 17:45

piotrek.m5 napisał:

sarbel, a co tam niby wg ciebie jest elektrycznego? Bo albo mi oczy siadają albo w tym artykule tez nic nie ma
Kręcący się magnes indukuje prądy w aluminiowym pierścieniu, które to powodują powstanie wokół pierścienia pola magnetycznego, które to pole lekko przekręca pierścień. Jak by nie patrzeć... jest prąd - to jest i elektryka ;) .








Podobne tematy Zwiń