Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] linka prędkościomierza - gdzie koniec?


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 21 luty 2011 - 00:35

wymień komplet bo pancerz mógł się w środku przerwać/załamać i w mig zniszczy ci nową linkę. apropo co to za pomysły zeby linka chodziła na sucho? bulshit totalny. nowa linka prosto z aso jest dość pokaźnie naoliwiona (nie cieknie po niej ale jest mokra). Wszelakie mocne załamania albo brak smarowania mogą powodować skakanie predkosciomierza. wysarczy wpuscic kilka kropel ATFu np na linke od strony licznika (nie wiecej bo nie potrzeba) i tyle. jak nie pomoże to dokładnie sprawdzić przebieg pancerza pod kątem zagięć i załamań

#22 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 luty 2011 - 09:03

Jak by co, to są firmy co dorabiają linki. Nie wiem jak oni to robią. Może tylko pozyskują końcówki ze starej, a dają nowy pancerz i wkład? Powinno to być droższe ale i solidniejsze niż zamiennik za 35zł. Nowa w ASO to ~350zł.
No i zgadzam się z przedmówcą. Też mi się zdawało, że mam pancerz dobry, ale jak go "obrałem" z tych różnych osłonek, to okazał się przerwany.

#23 Offline   MacAero


  • Postów: 15
  • Na forum od: 28 mar 2011
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 19 kwiecień 2011 - 10:13

Cześć spróbuję podłączyć się do tematu, u mnie mianowicie prędkościomierz nie działa. Poprzedni właściciel poinformował mnie, że jest to wina nie poprawnego podłączenia linki do skrzyni biegów, po wymianie sprzęgła :E . Więc wziąłem auto na kanał szukam linki, jest wkręcona. Wykręciłem, wkręciłem ponownie, dalej nic. Jedyna obserwacja to, że linka kręci się dosyć lekko, tak lekko, jakby wkręcało się nakrętke na naoliwioną śrubę (sory nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć). Czy to normalne czy jednak jakiś opór na lince być powinien? Może jest po prostu przerwana? Niestety nie miałem czasu sprawdzić linki od strony zegarów :oops: . Jak mi się uda to zdam relacje.

#24 Offline   MacAero


  • Postów: 15
  • Na forum od: 28 mar 2011
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 21 kwiecień 2011 - 17:27

Ok, no więc jak wyciągnąłem zegary to się okazało, że linka nie była niestety podpięta, właśnie od tej strony. Podpiąłem, prędkościomierz działa jak złoto ;) tylko coś licznik nie ;) . Tyle w temacie

#25 Offline   bary250


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 mar 2011

Napisano 22 czerwiec 2011 - 10:49

Witam mam ten sam problem byłem na ustawieniu zbieżności w aucie i koleś tak walił młotem że chyba mi linke uszkodził od dołu bo zanim tam pojechałem licznik śmigał. No i mam problem bo nigdzie w mojej okolcy niema kanału żeby wleźć pod autko :drive: musze coś pokombinować.

#26 Offline   wojtek81


  • Postów: 3774
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Poznań/Rokietnica
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 czerwiec 2011 - 20:13

bary250, co w Twoim poście jest pytaniem do nas? :P

#27 Offline   Merc_190


  • Postów: 87
  • Na forum od: 16 cze 2011
  • Miejscowość: Legionowo

Napisano 22 czerwiec 2011 - 20:56

Spoko, mi też licznik kilometrów nie nabija :P
Dziś wysunęłam zegary, ale miałam kilka innych rzeczy do roboty, więc dopiero jutro spojrzę, czy da radę zrobić coś w tym miejscu, czy trzeba będzie szukać dalej...

Też żadnych pytań nie umieszczam.
:mrgreen:

#28 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 22 czerwiec 2011 - 21:08

A tak o co chodzi z tym licznikiem

#29 Offline   asz


  • Postów: 375
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202

Napisano 23 czerwiec 2011 - 10:02

Merc_190 napisał:

poko, mi też licznik kilometrów nie nabija ;)

Jeżeli prędkościomierz działa a licznik kilometrów nie to linka jest OK, ja miałem taki sam przypadek niestety 100 zł u magika od liczników i było OK ( podobno jakaś ośka w liczniku się ukręciła ) sam nie grzebałem bo mam za duże łapska żeby licznik na drobna rozebrać.

#30 Offline   klata1981


  • Postów: 4034
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 23 czerwiec 2011 - 10:17

Zgadza się, linka napędza prędkość i km ale jak prędkość działa a tamto nie to trzeba rozbierać i patrzeć na górny bolec z cyferkami ;) Przerabiałem to .

#31 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwiec 2011 - 11:37

asz napisał:

podobno jakaś ośka w liczniku się ukręciła
Masz stówę w plecy :) Bo nie ukręciła, tylko obracała się wewnątrz trybika, na którym powinna ciasno siedzieć. Minuta-pinć i by było zrobione :) .

#32 Offline   asz


  • Postów: 375
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202

Napisano 23 czerwiec 2011 - 12:06

XM napisał:

Masz stówę w plecy ;)
Trudno to jest wojna i straty muszą być - ważne że działa

#33 Offline   mgr3136


  • Postów: 13
  • Na forum od: 23 lip 2010
  • Drugi Mercedes:w124 3.0D
  • Trzeci Mercedes:w201 190 2.5D

Napisano 28 czerwiec 2011 - 19:35

wyciaga sie calosci wymienia linka +pancerz, z tego co pamietam to obojetne w ktora strone sprawdz tylko po drodze czy nie jest gdzies przymocowana np trytytka
czy linka jest zerwana mozesz sprawdzic jak masz wyjete zegary, jedziesz kawalek i widzisz czy sie kreci
moze sie tez okazac ze linka jest ok tylko slimak w skrzyni ( plastikowy) padl wtedy bez rozebrania skrzyni nici pozdro

#34 Offline   dibo85


  • Postów: 49
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lipiec 2011 - 13:28

XM, Witam możesz mi kolego szanowny powiedzieć jak zrobic w 5minut to żeby licznik km dziennych i głównych kręcił się ??

#35 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipiec 2011 - 12:18

Eee... no może nie w pięć :) , ale mając już wyjęty licznik, to w pół godziny da radę. Trzeba odkręcić prędkościomierz od wyjętych z wozu zegarów, zdjąć wskazówkę i odkręcić tarczę. Trzeba troszkę pogłówkować żeby załapać co jest kolejno napędzane. Ale chyba zawsze chodzi o to, że jest ośka na której są "bębenki' z cyframi. Bębenki na ośce mają się ślizgać i tak zawsze jest. Ale na tej ośce jest też taki metalowy trybik - nie pamiętam już z czego zrobiony, być może jakieś aluminium albo ZnAl. Te trybik powinien na ośce ciasno siedzieć, ale niestety zaczyna się po niej ślizgać.
Są dwie szkoły żeby go unieruchomić. Można kleić, ale trzeba ostrożnie, żeby nic nie upaprać (i lepiej nie żadnym "super glutem" cyjanoakrylowym, bo jego opary zostawiają ślady). Albo można wyjąć ośkę, koniec który ma siedzieć ciasno w kółku zębatym złapać kombinerkami tak, żeby kombinerki odcisnęły na nim jakieś mikro-rowki - dzięki temu znów będzie ciasno siedział w trybiku i będzie spokój na kolejne 20 lat eksploatacji :) .

#36 Offline   czarodziej


  • Postów: 3
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 styczeń 2012 - 13:58

wtrącę się w pytanie jak można wymienić ślimak w skrzyni i czy idzie go dostać jakie koszta

#37 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 11 styczeń 2012 - 21:46

Tył skrzyni, tzw "dupka" do zdjęcia, wtedy masz dostęp jak na dłoni.
Co do wymiany, albo poszukać jakiejś uszkodzonej skrzyni i przełożyć samą dupkę, albo rozebrać, oględziny i zamówić w ASO co uszkodzone.

#38 Offline   czarodziej


  • Postów: 3
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 styczeń 2012 - 22:31

dzięki ci śliczne bo sie załamałem że nie da rady tak mi powiedział mechanik