Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Silnik M104 3.2E - nie odpala



58 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 18:57

Witam Panowie i Panie,

Przeleciałem tematy odnośnie M104, nie zajęło mi to długo, bo nietstey wiele o tym nie ma, nie znalazłem odpowiedzi więc zakładam wątek.

Dzisiaj podładowałem swoje CE i z otwarta maska (na szczęście bo wiem dzięki temu gdzie pierdyknęło) wzialem się za odpalanie, zaraz po przekreceniu rozrusznika poszła wielka chmura dymu z okolicy przerwy miedzy silnikiem a dolotem...

Niestety po tej próbie auto kręci, ale nie odpala. Zaraz przy drugiej próbie było lekkie "kaszlnięcie" na początku, ale na tym się skończyło.

Mam nadzieję, że to tylko wiązka, chociaż nie uśmiecha mi się grzebać przy tym, tym bardziej, że nie mam dostepu do auta na codzien.

Może ktos ma jakies pomysły??

Wolę zasięgnąć ew. rad lub koncepcji zanim zacznę wszystko rozgrzebywać...



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 19:49

Urok benzyniaka...Czyli rozumiem że to pierdyknięcie to było jakieś zwarcie w instalacji czy strzał z dolotu? Jak zwarcie to przy takim dymie powinno byc gołym okiem widać gdzie sie zwarło

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 20:32

poniuchac trzeba. Jaki to rodzaj swadu - czy stopiona izolacja, czy bardziej prepalone paliwo.

#4 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marca 2011 - 20:53

Poszło zwarcie po instalacji wtryskiwaczy. Przy odrobinie szczęścia nie upaliło sterownika. Nie włączaj więcej zapłonu, tylko wiązka na stół, schemat, miernik, lutownica, termokurczki, lutownica, mnóstwo kabla i do dzieła.

#5 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 21:32

Wiązka najbardziej prawdopodobna.Może przewód od zasilania cewek wysokiego napięcia dostał zwarcie do masy i wywaliło bezpiecznik ,dlatego teraz nie pali .Może być jak u mojego brata w E320 ze przewód za cewką od strony kompa dostał zwarcia do masy i ,,usmażyło'' cewkę ,aż pekła.Co by nie gadać trzeba się szykować do zrobienia wiązki.

#6 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marca 2011 - 21:38

Przewody cewek idą bardziej "wewnątrz" silnika. W korytku idą przewody wtrysków, czujnika temp, regulatora faz itp. Raczej stawiam na sterowanie wtryskami, bo tych przewodów jest tam najwięcej.

Tak, czy inaczej, sytuacja nie do pozazdroszczenia :P

#7 Offline   maciejowy78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:audi a4 2003r.1.9tdi

Napisano 02 marca 2011 - 22:29

sprawdż wiązkę czujnika położenia wału znajduje się z tyłu silnika przy rozrurzniku .miałem taki przypadek u siebie .

#8 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 02 marca 2011 - 23:13

Moja topiona wiązka miała dym koloru siwo/mleczno białego. Może to Ci coś pomoże :P

#9 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2011 - 11:32

Charlie9 napisał:

poniuchac trzeba. Jaki to rodzaj swadu

chory jestem i mam katar :D ale prawda taka ze spalonym kablem nie wali, swąd był dziwny...

maciejowy78 napisał:

sprawdż wiązkę czujnika położenia wału znajduje się z tyłu silnika przy rozrurzniku

problem polega na tym, ze auto stoi baaaardzo daleko od najblizszego kanalu i warsztatu, mam ciut ograniczone mozliwosci.. ale w razie czego będę holował...

Devcrk napisał:

Poszło zwarcie po instalacji wtryskiwaczy

No właśnie tak jak Ci pisałem na Pw instalka wtryskiwaczy jest w porzadku.


Ogólnie wypialem cala wiazke, przejrzałem i wszystko sie wydaje być w porządku, będę ją jeszcze dokladnie badał, ale juz ja ogladalem w zeszlym roku i wiem ze jest ok, poza tym gdyby to bylo z wiazki ewidentnie byloby widac nadpalenie...

Musze zobaczyc czy w ogole podaje mi paliwo, zobacze ta wiazke kolo rozrusznika i bedę informowal. Ogólnie dla mnie robota przy kablach jest jak rzeźba w gów#ie, nie cierpię tego, ale cóź jak mus to mus :D

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2011 - 11:41

to moze na samym wstepie sprawdz czy iskre maszz na swiecach :D ( zanim rozbierzesz pol auta), bo moze modul zaplonowy polecial,








Podobne tematy Zwiń