Skocz do zawartości




- - - - -

[w123] Półoś - jak zdemontować



7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 28 października 2007 - 10:54

Witajcie.
Jak wyciąga się przeguby z beczki?

zmieniłem tytuł



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 października 2007 - 11:09

z tego co pamietam to:
1. trzeba zdjąc tylna osłone mostu (wczesniej zlac olej)
2. zdjąc pierscien osadczy (nr 95)
3. Poodkrecać sruby mocujące całe osadzenie półosi (nr 62)
Od strony koła
4. Odkręcić nakrętkę półosi (pod deklem koła)

Rysunek

Najpierw wyciągnąć od strony koła, później z mostu. Z tego co pamiętam w beczce było strasznie mało miejsca na tą operację i strasznie ciężko jest to wyjąć bez odpinania piasty koła.

Mój opis jest troszkę nieprezcyzyjny ale powodem tego jest to, że już ładnych pare lat minęło od czasu kiedy to ostatni raz robiłem ;)

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 października 2007 - 14:35

Model 123 (beczka)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#4 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 08 marca 2009 - 23:57

Trzeci punkt jest niepotrzebny. Zdemontowanie półosi zajmie ci 20 minut jeśli odkręcisz poduszkę dyfra, zdemontujesz dekiel, zdejmiesz zeger na półosi, odkręcisz śrubę centralną od strony koła (klucz 13mm), gotowe- wychodzi.

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 marca 2009 - 18:05

Dorzucę coś od siebie ;-)

KLIK

#6 Offline   woju


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 kwi 2011

Napisano 26 kwietnia 2011 - 13:52

witam
mam ogromną prośbę o umieszczenie tych czterech fotek ponownie. pozdro

#7 Offline   woju


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 kwi 2011

Napisano 26 kwietnia 2011 - 15:01

już działają te fotki--dziekuję

#8 Offline   andrzejrz


  • Postów: 519
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 29 kwietnia 2023 - 06:33

Ostatnio się z tym mordowałem.Trzeba odkręcić dyfer od belki,cztery nakrętki M12 i dopiero wyjąłem półoś








Podobne tematy Zwiń