Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z akumulatorem.


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2007 - 14:59

Autem jeżdze codziennie i to nie tylko na krotkich odcinkach. Wczoraj wsiadam do auta, chce odpalic i rozrusznik zamiast krecic tylko "cyka". Podladowalem akumulator przez noc i rano zapalil bez zająkniecia. Nigdy z tym akumulatorem nie mialem najmniejszych problemów, kiedys zostawilem wlaczone radio na ponad 12 godzin i zapalil bez problemu, wiec nie wiem co u sie wczoraj stalo. Chcialbym wykluczyc takie problemy na przyszlosc, w dodatku idzie zima, tylko nie wiem jak. Czy wymiana regulatora napiecia cos da? Czy lepiej nie wydawac na marne 100zl? Na co jeszcze zwrócic uwage?



#2 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 29 października 2007 - 15:20

Rybaczenkow, wszystko zależy od tego ile lat ma akumulator. Po naładowaniu akumulatora, sprawdziłeś poziom elektrolitu?

#3 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 29 października 2007 - 15:27

jak stary akumulator to lepiej nowy kup bo zawiedzie CIe jak mnie w niemczech w sprinterze :mad: moze za malo wody ma ale raczej padaczka z niego juz bedzie jak stary w 190 tez niedawno padl mi ze starosci

#4 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2007 - 17:50

Poprzedni wlasciciel (z innego forum MB) mowil ze akumulator jest żelowy i ze ma ponad rok czyli teraz bedzie mial jakies 2 lata. Korków nawet nie odkrecalem bo byly w nich takie dziwne wyciecia, nie standardowe krzyze jak w normalnych akumulatorach.

#5 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 29 października 2007 - 19:04

żelowe akumulatory sa chyba bezobsługowe :pub:

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2007 - 20:14

akumulatory żelowe nawet jak pęknie obudowa, to nie wyleje się nic z nich, więc na pewno są bezobsługowe. Spróbuj poładować ten akumulator całą dobę małym prądem i popatrz na efekty. Rzadko się zdarza, że akumulatory żelowe "padają", więc albo ci coś pobiera cały czas prąd, albo ten akumulator jest rozładowany, albo... nie jest żelowy :pub:

#7 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2007 - 22:11

Zmierzyłem dzisiaj napięcia na akumulatorze:
-na zgaszonym silniku: 12,6V
-na zapalonym silniku: 13,5V

Czy nie sa one za małe?

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 października 2007 - 22:48

Rob, spróbuj trochę mniej tajemniczo na przyszłość ;-)

Poruszaliśmy zdaje się ten temat na GG z kolegą który ma problem, ale widzę że drąży go dalej, choć według mnie sprawa jest oczywista.

#9 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2007 - 23:28

Rybaczenkow, chcąc sprawdzić czy coś pobiera prąd na postoju nie mierzymy napięcia tylko natęzenie prądu [A].
Jeżeli wartość ta jest duża to trzeba szukać co zżera. Można metodą odpinania po kolei bezpieczników i obesrwowania wskazań na mierniku. Jak spadnie to już mniej więcej wiemy co pobiera prąd; wystarczy sprawdzić w rozpisce bezpieczników za co który jest odpowiedzialny..

#10 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 30 października 2007 - 00:15

Borat napisał:

natęzenie prądu [Ohm].
to raczej ampery,ohmy to opornosc :hmm: :ok: :/ :/








Podobne tematy Zwiń