Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Syczenie z silnika


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 29 października 2007 - 23:03

Witam. Nie chciałem podłączać się do innego tematu, bo mój problem, który pojawił się dzisiaj - nie podchodzi pod żaden z wcześniej poruszanych.

OTO MÓJ SILNIK: Dołączona grafika Dołączona grafika

Dziś, jakieś dwie godziny temu zaobserwowałem dziwne zjawisko. Otóż czekając na koleżankę pod akademikiem... usłyszałem z silnika dziwny dźwięk. Na początku jakby coś ocierało. Otworzyłem maskę i słychać wyraźnie że coś jest nie tak. Od razu pojechałem do magika i jak przyłoży się rękę w miejscu pokazanym na żółto - czuć POWIETRZE. Dźwięk i syk wydobywającego się powietrza (śmierdzi spalinami jak dla mnie) jest równomierny. Jest ciemno, nic nie widać o tej porze. Więc zanim cokolwiek sprawdzę (dopiero w środę będzie czas) - może jakieś sugestie?
Auto odpala, jeździ, żadnego spadku mocy czy tym podobnych. Tylko ten dźwięk i to powietrze idące do góry, które czuć wyraźnie na ręce...

RYSUNEK Z PUNKTEM GDZIE WYDOBYWA SIĘ POWIETRZE:
Dołączona grafika



#2 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 października 2007 - 03:52

Pierwsze skojarzenie to wypadła Ci z kolektora odnoga odmy. Ta rurka co z pokrywy zaworów idzie w stronę kolektora ssącego (ta co pod nią mokro od oleju na pokrywie) rozchodzi się do każdej z jego rur i dodatkowo składa się z segmentów łączonych trójnikami. Może też na łączeniu wypadła...
Pewnie wystarczy ją wcisnąć na miejsce...

#3 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 30 października 2007 - 06:49

jjanicki, hmmmm... Ale dmucha wyraźnie w miejscu które zaznaczyłem, a ta rurka wydaje się iść w innym - przeciwnym kierunku.

#4 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 października 2007 - 07:01

Boss napisał:

Ale dmucha wyraźnie w miejscu które zaznaczyłem, a ta rurka wydaje się iść w innym - przeciwnym kierunku.
Zajrzyj pod maskę, to Ci się pojaśni.
Ona wchodzi w inną rurkę, złożoną z trzech części. która biegnie wzdłuż głowicy łącząc rury kolektora.

#5 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 30 października 2007 - 14:46

jjanicki napisał:

Ona wchodzi w inną rurkę
Zgadza się, dopiero rano pod pracą zwróciłem na to uwagę.

Ale niestety to nie to. Byłem już u mechaniora. Jakaś uszczelka nad wtryskiem padła. Nie wygląda to na nic poważnego. Operacja nie będzie długa i kosztowna... jeżeli to tylko to. Po prostu dmucha powietrzem i tyle. Nie mam na razie czasu się tym zająć, martwi mnie to troszkę, więc pierwsza chwila wolna po świętach i jadę to zrobić.

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 30 października 2007 - 15:45

Jak to dmucha z pod wtrysku to jak zbagatelizujesz może się wypalić coś więcej niż tylko uszczelka.

#7 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 30 października 2007 - 16:26

Ukaniu, dlatego mówię - w pierwszym tygodniu po świętach zabieram się za to, bo nie lubię niedociągnięć.
Jakie mogą być konsekwencje jazdy. Wszystko pewnie zależy od stopnia w jakim uszczelka (jeżeli to jest faktycznie to) jest zużyta, prawda?

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 31 października 2007 - 07:34

Ukaniu napisał:

Jak to dmucha z pod wtrysku to jak zbagatelizujesz może się wypalić coś więcej niż tylko uszczelka.

Tak na marginesie w silnikach HDI (francuskie g...no) w przypadku awarii wtryskiwacza potrafi pęknąć tłok :)

#9 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 11 listopada 2007 - 14:09

Temat załatwiłem w zeszłym tygodniu, ale zapomniałem napisać. Do wymiany była uszczelka na jakimś p........ coś tam (coś przez co powietrze idzie) pod pierwszym wtryskiem. Może nie tyle do wymiany co należało ją przeczyścić i odpowiednio dobrze przypasować bo po prostu się poluzowała i stąd było dmuchanie.








Podobne tematy Zwiń