Skocz do zawartości




- - - - -

Register zamiast zaworu powietrza dodatkowego


48 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 21 stycznia 2013 - 00:49

Wyświetl postUżytkownik DirtyBoyz dnia 20 stycznia 2013 - 19:37 napisał

może być przyczyną dolegliwości mojego auta?
moze byc
jutro fotke zrobie



#42 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2013 - 16:43

Czyli w teorii Nie bawiąc się w żadne registery jak odłączę wtyczkę od tegoż zaworu to pozostanie w swojej pozycji i obroty nie powinny się zacinać? Mogą być wyższe bądź niższe, ale o zacinaniu nie powinno być mowy jeżeli to wina owego zaworu? Zgadza się?

#43 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lutego 2013 - 16:44

Obroty już się nie zacinają, a samochód na wolnych chodzi jak marzenie :hooray:
Nie wiem od czego to dokładnie bo robiłem kilka rzeczy, ale pomogło.
1.Nasmarowałem cały ten mechanizm, którym steruje linka gazu, a on przepustnicą.
2.Wstawiłem sprężynkę odciągającą przepustnice, bo jej nie miałem.
3.Płukanie zaworu powietrza dodatkowego. Mimo, iż go sprawdzałem i działał poprawnie, tyle syfu wyleciało, że szok :E (płukałem benzyną ekstrakcyjną)
4.Sprawdzenie szczelności odmy, mimo tego, że nowe wężyki odmy wymieniłem tydzień temu! Jeden z nich zdążył popękać w trzech miejscach :E
5.Ustawienie klapy spiętrzającej. Na spokojnie w domku, wymontowałem cały k-jet i zabrałem do domu i ustawiłem klapę idealnie centrując ją czterema kawałkami taśmy papierowej (malarskiej)

Samochód nigdy wcześniej tak dobrze nie chodził na gazie :slinka:

Użytkownik DirtyBoyz edytował ten post 06 lutego 2013 - 16:45


#44 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2013 - 11:05

Wyświetl postUżytkownik DirtyBoyz dnia 06 lutego 2013 - 16:44 napisał

nowe wężyki odmy wymieniłem tydzień temu! Jeden z nich zdążył popękać w trzech miejscach
ASO czy zamiennik ?

#45 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2013 - 19:00

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 07 lutego 2013 - 11:05 napisał

ASO czy zamiennik ?
Zamiennik niestety :(
Było tego za dużo, aby Polaka było stać na ASO. A mam nauczkę na przyszłość i dla potomnych :old:
Mam jeden wężyk kupiony w ASO i jakość wykonania i użytego materiału jest znacząca. Ale koszt podwójny...

#46 Offline   fr4n


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 marca 2013 - 23:15

Właściwie po co wam te registry i inne rzeczy. Mam założony najzwyklejszy podciśnieniowy gaz jaki może być i nie mam zrobionego żadnego odcięcia ZPD, działa tak jak na benzynie tak i na gazie a obroty stoją jak kolumna zygmunta. Jeśli auto na benzynie jest perfect to na gazie tez i nie trzeba nic odcinać. Nie ogarniam, registry, odcinanie ZPD to tylko zabiegi na krótką metę, pozatym auto rano ma ciężej zapalać zwłaszcza zimą.

#47 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2013 - 00:00

To jest fakt, że najpierw musi dobrze chodzić na Pb dopiero można zacząć grzebać przy LPG.
Lecz wszystko jest dobrze do czasu, aż się nie zacznie coś sypać, lub jak to najczęściej właśnie bywa kupisz auto i okazuje się, że ktoś tam próbował już takich rzeczy, że nawet nie wiesz jak wszystko poskładać do ładu...

#48 Offline   jarpod


  • Postów: 34
  • Na forum od: 06 maj 2013
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 maja 2013 - 23:43

Zamiast waszych wynalazków, równie dobrze można sobie zrobić prościutkie odcięcie całej elektroniki chociażby zwykłym pstryczkiem-elektryczkiem w obwodzie sławnego srebrnego przekaźnika, i wtedy obroty na LPG będziecie mieli stabilne jak niemiecka emerytura, a auto wam nigdy nie zgaśnie. Ale powtórzę za przedpiścami na których chyba nie zwracacie uwagi : po co?
Żeby powalczyć z wariującym LPG po pierwsze - autko musi chodzić idealnie na Pb. I tu nie ma żadnych wyjątków.
1. Nie mamy żadnych "lewych luftów". Wszystkie wężyki, obudowy filtra, kalosze itd, są szczelne i elastyczne
2. Jesli KE - to idealnie wyregulowane
3.Odma prawidłowo połączona i szczelna
4.Potencjometr (czujnik) klapy spiętrzającej nie wytarty, chodzący bez "trzasków" i prawidłowo ustawiony na jałowym
5. Kontrola zwykłym miernikiem tzw. wypełnienia pozytywna - jesli nie - patrzymy w mozliwość uszkodzenie w/g tabelki procentowego wypełnienia.
6. O podstawach: kable, świece, kopułka, palec rozdzielacza, poziom płynu chłodniczego (! tak, tak!) nie wspominając.

I wtedy dopiero możemy szukać przyczyn wariacji na LPG. Tyle mojego skromnego zdania.
Sorry, ale jak czytam że "autko na benzynie nie pali, a na LPG to muszę pedałem gazu raz tak, raz śmak i co to może być?" - to się czytać odechciewa....

#49 Offline   hub1


  • Postów: 26
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: Karnice

Napisano 22 czerwca 2013 - 16:14

Witam mam podobny problem, od ponad roku mam dość jazdy tym moim "sznurkiem" od kiedy jest gaz. Auto gaśnie praktycznie co każde ostre zatrzymanie. Na PB wszystko jest i było dobrze. Jednak na PB jazda jest stanowczo za droga. Poza tym jadąc na PB przy otwartym oknie strasznie czuć spalinami. Walczyłem na wszystkie znane mi sposoby, przeczytałem wiele, wiele, wiele postów na różnych forach, i co wielkie G.








Podobne tematy Zwiń