Witam wszystkich,
Od niedawna jestem właścicielem mercedesa w 124 250D z 1993 sportline
sprzed faceliftingu z mechaniczną skrzynią biegów.
Mam problem z głośną pracą zimnego silnika. Po uruchomieniu są
słyszalne nierównomierne głośne stuki dochodzące wyraźnie z głowicy
cylindrów. Najgłośniej są słyszalne na podwyższonych obrotach ok.
1000-2500 obr/min, od ok. 2500 obr/min praca się wycisza. Odgłosy są
słyszalne także podczas jazdy lecz gdy hamuje silnikiem od razu wszystko
cichnie i nie ma żadnych stuków. Odgłos jest zależny wyraźnie od
dawkowania paliwa jak daje noge na "gaz". Odgłos ten przypomina głośny
warkot połączony z nieregularnym metalicznym stukiem. Po nagrzaniu po
około 20 minutach jazdy stukot ten jest słyszalny dużo mniej i
głównie przy obrotach ok. 2000obr/min.
Sprawdziłem popychacze hydrauliczne zaworów zgodnie z instrukcją,
wszystkie były twarde jak powinny. Następnie luzowałem kolejno przewody
wtryskowe podczas pracy w celu wykrycia niesprawnego wtryskiwacza lecz za
każdym razem obroty spadały i niezależnie od poluzowanego przewodu stuk
był słyszalny. Silnik pracuje regularnie we wszystkich zakresach obrotów
na zimno i gorąco,
nie faluje na obrotach, ma moc, nie kopci ani na czarno ani na niebiesko
nawet po zimnym rozruchu. Zapala bez problemów. Ciśnienie oleju przy
mocno nagrzanym silniku na wskaźniku fabrycznym 1,5-1,8. Przebieg 265
tyś. km. Proszę o radę co może być przyczyną i za co mam się
zabrać.
Dzięki za pomoc, Pozdrawiam Marek
1
[w124] OM602 Stuki w silniku.
Rozpoczęty przez markslew, kwi 02 2011 13:08
53 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 kwietnia 2011 - 13:08
#2
Napisano 02 kwietnia 2011 - 13:34
Nie przejmowalbym sie tym o ile stukanie nie jest bardzo glosne a ciezko ocenic bez dzwieku. W moim mietku jest podobnie. Wtryski sa ok, szklanki nowiutkie a w pewnym zakresie obrotow stukanie jest bardziej slyszalne i to tylko na zimnym silniku. Moze po prostu sa luzy w gniazdach popychaczy? Albo walek rozrzadu juz sie lekko wykrzywil? W kazdym razie dla przebiegu 265 tys to na pewno nienormalna rzecz, ale predzej stawialbym na wiekszy przebieg niz na uszkodzenie
#3
Napisano 02 kwietnia 2011 - 18:52
Stuki są głośne zwłaszcza w stanie zimnym póki się silnik nie zagrzeje do ok 70 stopni, słychać je w kabinie lecz tylko podczas dodawania gazu nawet lekkiego podczas powolnej jazdy z małym obciążeniem, gdy hamuje silnikiem np. z góry wszystko cichnie.
#4
Napisano 02 kwietnia 2011 - 19:57
Możesz sprawdzić kąt wtrysku i rozciągnięcie łańcucha.
Kąt wtrysku można również minimalnie korygować na słuch, na pracującym silniku, aby ładnie i cicho silnik pracował.
Kąt wtrysku można również minimalnie korygować na słuch, na pracującym silniku, aby ładnie i cicho silnik pracował.
#5
Napisano 02 kwietnia 2011 - 20:24
Podaję link do nagranego dzwięku pracy silnika :http://markslew.wrzuta.pl/audio/aAWtqsBhu9I/praca_silnika_mercedes_124_2_5_diesel
#6
Napisano 02 kwietnia 2011 - 20:28
Właśnie także próbowałem na słuch korygować ustawienie pompy lecz niestety nic to nie dało, kąt wtrysku zmnieniałem obracając pompą w prawo w celu opóźnienia wtrysku lecz bez rezultatów niestety.
Może to uszkodzony regulator odśrodkowy pompy wtryskowej bądz zbyt wczesne otwieranie niektórych wtryskiwaczy?
Może to uszkodzony regulator odśrodkowy pompy wtryskowej bądz zbyt wczesne otwieranie niektórych wtryskiwaczy?
#7
Napisano 02 kwietnia 2011 - 22:25
markslew napisał:
bądz zbyt wczesne otwieranie niektórych wtryskiwaczy
O ile nie stuka nic innego (amortyzatorek napinacza, napinacz, pompa podciśnienia,...).
#8
Napisano 05 kwietnia 2011 - 19:56
Dzięki za radę, zdjąłem pasek na chwilę i zapaliłem lecz stuki nadal pozostały, ostatnio wziąłem się za odkręcenie wtryskiwaczy i pod jednym na podkładce był nagar, pozostałe były czyste, teraz je rozkręce i obejrze dokładnie, zastanawiem się czy to nie komora wstępna? Jak ją sprawdzić? Da się ją odkręcić bądz zdjąć? Robiłem także próbę i odkręcałem przewody przy nich przy pracującym silniku lecz stuki były zawsze takie same a obroty za każdym razem spadały prawidłowo, pompa podciśnienia myślę że jest dobra bo hałas dobiega wyraźnie z głowicy na samej jej górze, pozdrawiam wszystkich
#9
Napisano 05 kwietnia 2011 - 19:57
Nagrana praca silnika :http://markslew.wrzuta.pl/audio/aAWtqsBhu9I/praca_silnika_mercedes_124_2_5_diesel
#10
Napisano 05 kwietnia 2011 - 20:03
Wyraźnie coś słychac, szczególnie przy wyższych obrotach.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[W124] nagar w silniku? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|