W moim om601 pękło mocowanie pompy wspomagania.
Dzisiaj jadąc trasą ni stąd ni z owąd coś strzeliło- a przygrzałem wtedy na drugim biegu do jakichś 60km/h więc blisko maksymalnych obrotów silnika. Za chwilkę patrzę- kontrolki mi świecą a silnik pracuje. Temperatura doszła prawie do 120*C. Zjechałem na bok, o0twieram maskę i oto przykry widok- spadł pasek wielorowkowy, woda się gotuje.
Jako że musiałem wrócić, szybko założyłem pasek na nowo. Przejechałem spokojnie 10KM.
W domu oględziny- pęknięte mocowanie pompy wspomagania. I to nie ucho pompy, a ten wystający element bloku silnika, do którego kręcona jest pompa. Pękł jak by to powiedzieć, od góry i w połowie między jedną a drugą śrubą się pęknięcie kończy.
Czy ten element jest jakoś demontowany, czy to całość razem z blokiem? Przecież kur... nie będę wymieniał silnika :cry:
1
[w201/w124] Zerwane mocowanie pompy wspomagania.
Rozpoczęty przez starykot, kwi 06 2011 16:41
24 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06 kwietnia 2011 - 16:41
#2
Napisano 06 kwietnia 2011 - 17:44
Pokrywa łańcucha rozrządu do wymiany.
#3
Napisano 06 kwietnia 2011 - 17:45
da się to wykręcić. Miałem takie coś w starym silniku przed swapem. Urwało tak, że szpilki całe pourywało. Jeśli jeszcze widzisz końcówki śrub i możesz to kluczem odkręcić to czeka Cię "tylko" wymiana pompy wspomagania. Jeśli nie ma już śrub to niestety trzeba będzie trzeba wspawać się szpilek i to powykręcać.
#4
Napisano 06 kwietnia 2011 - 19:16
rajter napisał:
czeka Cię "tylko" wymiana pompy wspomagania.
starykot napisał:
I to nie ucho pompy, a ten wystający element bloku silnika, do którego kręcona jest pompa.
Czaro napisał:
Pokrywa łańcucha rozrządu do wymiany.
#5
Napisano 06 kwietnia 2011 - 19:31
To w końcu pękła łapa czy monoblok się rozpadł bo już nie rozumiem? Fotki by rozjaśniły sprawę
#6
Napisano 06 kwietnia 2011 - 19:37
No zakładając, że potrafię czytać ze zrozumieniem, to obstawiam na osłonę rozrządu, ale i to bardzo
rajter napisał:
Fotki by rozjaśniły sprawę
#7
Napisano 06 kwietnia 2011 - 19:43
Nie chce nic mówić ale ten temat juz był męczony na forum w innym wątku... :roll:
#8
Napisano 07 kwietnia 2011 - 03:42
lukaszstas napisał:
starykot, jeżeli tylko pokrywa rozrządu jest cała, ale pęknięta w podobnym miejscu jak ta na moich zdjęciach, to porządny spawacz powinien sobie poradzić z pospawaniem tego
Pęknięcie identyczne jak u Ciebie. Więc albo spawanie albo wymiana dekla łańcucha.. chyba pokuszę się na to drugie.
Tylko mnie zastanawia jakim cudem to się stało? Że pasek nagle spadł. A "na poboczu" zdemontowałem obudowę chłodnicy, wiatrak, założyłem pasek i 10 KM przejechałem i nic się nie stało?? Kurde kiedyś zastanawiałem się jak ten pasek jest zdejmowany, kombinowałem pół godziny i go nie zdjąłem. A na poboczu w 15 minut wiatrak, obudowa chłodnicy w bagażniku, 3 cygary spalone no i pasek założony
Panowie mam nadzieje że to zagotowanie wody w silniku na 120*C zbyt wiele mu nie zaszkodziło?
#9
Napisano 07 kwietnia 2011 - 05:39
starykot napisał:
Panowie mam nadzieje że to zagotowanie wody w silniku na 120*C zbyt wiele mu nie zaszkodziło?
#10
Napisano 07 kwietnia 2011 - 06:47
starykot napisał:
Tylko mnie zastanawia jakim cudem to się stało?
1. Koła pasowe napędzane paskiem nie były w jednej lini;
2. Koło pompy wspomagania straciło wyważenie, co spowodowało wibracje;
3. Luz na napinaczu.
To są najczęstrze przyczyny zerwania mocowań pompy, lub takiego pęknięcia osłony jak w Naszym przypadku.
Dopóki nie zorganizujesz sobie nowego dekla silnika i zanim wykręcisz u siebie ten pęknięty, możesz nadal jeździć MB - musisz jedynie zaopatrzyć się w pasek do wersji bez wspomagania ( kosztuje coś koło 20-paru złotych )
EDIT:
Przypomniało mi się, że jak rozkręcałem wszystko, to zauważyłem, że miałem urwane jedno mocowanie na pompie ( w linku do swojej galerii jest zdjęcie jak to wyglądało) i najprawdopodobniej to ono, a raczej jego brak było odpowiedzialne za "przygodę".
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W140] Mocowanie chłodnicy |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
|
|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|