Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Niskie ciśnienie oleju - coś poważnego?



171 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 31 października 2007 - 07:40

Witam!!

Zamierzam kupić MB W124 e-klasa 2.5D 20V (113KM) automat. Autko jest idealne, tylko niepokoi mnie jedna rzecz. Po osiągnięciu właściwej temperatury wskaźnik ciśnienia oleju spada do 1 . Dodam, że po lekkim dodaniu gazu wędruje od razu na 3. Byłem z tym u mojego mechnika. Posłuchał, obejrzał i stwierdził że silnik chodzi idealnie a tym ciśnieniem mam się nie przejmować, bo min. to 0,5 bara. Nie mniej jednak mnie to cały czas martwi, bo nie chce mieć czegokolwiek w aucie co ledwo się mieści w tej dolnej granicy normy
Auto ma mieć przejechane 230tys. Obecnie jest zalane olejem Shell Helix 15W40. Szukałem 2 lata W124 i takiego idealnego jeszcze nie widziałem jak ten i mimo tego ciśnienia oleju zamierzam go brać
Czym może być spowodowane to niskie ciśnienie?? Czy jest coś poważnego??
Oleju ponoć nie bierze wcale.

I jeszcze jedno :grin: Czy w automacie przy przełączaniu z N na D takie lekki szarpnięcie jest czymś normalnym czy też to wróży wydatki??

Autko jest naprawdę super i z pewnej ręki - poprzedni właściciel się tym ciśnieniem nie przejmował ale ja jestem taki, że u mnie w aucie musi być wszystko lux 8-)

Pozdrawiam i czekam na rady co z tym fantem zrobić :smt006



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2007 - 07:45

Pepton napisał:

Po osiągnięciu właściwej temperatury wskaźnik ciśnienia oleju spada do 1

no to dosc nisko... ale nie ma sie co zalamywac. Przyczyn moze byc wiele (oprocz tych najgorszych) - stary filtr oleju, stary przegrzany olej. Zapytaj sie kiedy zmienial olej z filtrem i zobacz jak wyglada olej - jak jest brudny i "dziwnie pachnie" to znaczy ze juz swoje polatal.

Pepton napisał:

bo min. to 0,5 bara.

fabryk a dopuszcza nawet 0.3 bara.

Moze w tym przypadku warto by bylo zainwestowac te 150 zl i zmienic olej przed kupnem? :) 150 zl wydasz a glowa pozniej spokojna...

Cytat

Auto ma mieć przejechane 230tys.

jesli jest orginalny to przeicez nowe auto :grin:

#3 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 31 października 2007 - 07:55

Oczywiście po kupnie auta zaraz zmienię, tylko co się stanie jeśli sytuacja się nie poprawi... :sad:
Jaki może być najgorszy scenariusz i ile trzeba kasy naszykować :) ??

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2007 - 07:56

Pepton napisał:

tylko co się stanie jeśli sytuacja się nie poprawi...

dlatego napisalem, ze moze warto to zrobic przed kupnem? Ugadasz sie ze sprzedajacym ze zmienicie i pojezdzicie troche... jak sie poprawi to bierzesz i oddasz mu kase za olej i filtr, a jak sie nie poprawi to nie bierzesz a on ma zmieniony olej :)

najpierw ocen stan oleju organoleptycznie...

#5 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 31 października 2007 - 08:01

Mimo wszystko i tak go będę brał bo auto jest naprawdę super, także olej zmienię po kupnie. Chcę tylko wiedzieć jakich napraw się mogę w związku z tym ciśnieniem spodziewać... :D ?
Cena jest atrakcyjna, także mogę trochę włożyć w auto :)

Pozdrawiam

#6 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 31 października 2007 - 09:05

witam

Pepton napisał:

Dodam, że po lekkim dodaniu gazu wędruje od razu na 3.
Przy jakich obrotach wędruje wskaźnik na max?
Czy jadąc na 4 biegu przy szybkości 50 km/h wskazówka opada czy stoi na max?

#7 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2007 - 15:16

ja u siebie w 3.0 E mam dziwne zachowanie wskazówki ciśnienia...

Dzisiaj np prawie ciągle 3 ale puszcze gaz i nie opada . Z kolei innego dnia będzie 2,3 (podczas jazdy)

Na biegu jałowym raz jest 1,5 innego razu 1... Właśnie na czasie będę jechać zmieniać olej i zobacze czy coś się zmieni

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 31 października 2007 - 16:44

romek napisał:

Czy jadąc na 4 biegu przy szybkości 50 km/h wskazówka opada czy stoi na max?

Może bardziej skupmy się na obrotach silnika nie na V :mlot:

#9 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 31 października 2007 - 17:55

Cisnienie skacze na 3 tak przy około 2tys. obrotach.. :roll:

#10 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 31 października 2007 - 18:05

No generalnie bys musiał zobaczyc silnik czy przypadkowo uszczegla nie jest walnieta o ile silnik juz nie był myty no i jesli jest takie niste cisnienie to moze ci oleju łykac, a kepci ?? jesli na niebiesko to znaczy ze pali olej .
Jesli chodzi o automat to mozliwe ze poduszki w tylnim moscie są wybite, w tym przypadku most uderza o belke i dochodzi glośny stuk podczas zmiany biegu lub (jesli to nowszy model W124) nie dociskasz hamulca do konca.
Ale jak jest w stanie idealnym to bierza sie dogadaj z cena i najwyzej bedzeisz musial go naprawic :ok: :mlot: :ok: :ok: :mlot:








Podobne tematy Zwiń