Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Dobor silnika - swap


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 05 listopada 2007 - 21:03

Witam

Buduje (prawie) od podstaw 190tke, do pewnego rodzaju sportu ... ale to jest tutaj mniej wazne, zreszta jak projekt bedzie skonczony to napewno zamieszcze szczegółową relacje wraz ze zdjęciami z budowy.

Samochod bedzie kompleksowo przerobiony i wzmcniony, praktycznie zmienione bedzie wiekszosc rzeczy, ale całosc utrzymana zostanie w seryjnym, oryginalnym klimacie.

A wiec do rzeczy... napewno poczciwe M102 musi zastąpic mocny motor. Coś relatywnie taniego (powiedzmy uzywka do 2500zł za sam kompletny silnik) no moze troche wiecej.

Silnik oczywiscie benzynowy z Mercedesa, zapotrzebowanie na paliwo nie gra roli, jednostka musi byc trwała, mocna, moment obrotowy najlepiej w jak najszerszym zakresie obrotow i czesci zamienne dostepne poza ASO :ok:
Silnik bedzie wspołpracował z manualną 5 biegową skrzynią. Dużą role odgrywa masa samego silnika, szukałem w sieci danych dot. mas poszczegolnych silnikow z rodziny M102, M103, M104, ewentualnie M111 ale niestety bez skutków.

Moje typy to :
- M103 3,0 - duzy wybor na rynku używek, prosta i trwała konstrukcja, mocna (ok 180 KM) czytając projeky zagranicznych userów MB - praktycznie nie do zaje... ;)

- M104 3,0 24V - z tym juz gorzej ze względu na dostepnosc, moc spora 220KM, z tego co czytałem niestety mniej trwalsza niz stare dobre M103, ale tez biore ja pod uwage

- M104 3,2 24V z e klasy- najwieksza zaleta duzy moment obrotowy i el wtrysk paliwa, oraz zapłon, koszty napewno spore ale lepsza baza do dalszego dłubania, niestety wiecej roboty zeby to dorezac do manualnej skrzyni biegow

- M111 2,3 kompressor - hmmm tutaj najwięcej niewiadomych ... zalety - niska masa, doładowanie (moment w calym zakresie), ale koszty chyba największe

Chcialbym poznac Wasze zdanie na ten temat. Moze doradzicie mi cos o czym nie napisałem.

Do projektu oczywiscie podchodze powaznie i juz go realizuje. Na razie zostało troche roboty do czasu swapu, takze prosze nie myslec, ze bredze sobie i wszystko to wymysł mojej chorej wyobraźni :D

pozdrawiam

MOD: Poprawiono tytul i interpunkcje.




#2 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 06 listopada 2007 - 09:46

Chyba najlepszym wyborem będzie M103 3L. Niewielkie zmieny pod maską biorąc pod uwagę, że 2.6 i 3.0 to ten sam silnik który jako M103 był fabrycznie pod maską W201. Dysponujesz mocą 180KM, łatwość w dostępności używek wszelkiego rodzaju oraz możliwość rozbudowy o doładowanie wzorując się na firmie Mosselmann. Silniki sa solidnie wykonane, szalenie trwałe i wiele zniosą pod warunkiem, że lejesz dobrą oliwe. Dodatkowo możesz pobawić się w obróbkę mechaniczną jak plan głociwy, kolektorów ssących, zmienić pełen uklad wydechowy, zmienić dyfer w zależności do czego ma być to autko. Można wiele, tylko wiąże się to wszystko z nakładami kasy, często nie małymi.

Dla przykładu uzbrojoną głowicę z wałkiem i cała resztą duperszwancy można kupić na allegro z pewnego źródła które znam za 450zł
http://www.allegro.pl/item262785013_mer ... 3_3_0.html

#3 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 06 listopada 2007 - 10:32

siemka, 3litry to bedzie najlepszy wybor patrzac na ekonomie projektu i wogole ja jednak bym wsadzil tam 3,2 i mam taki plan na przyszly rok :)

#4 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 06 listopada 2007 - 11:13

ja tutaj pokusilbym sie o 3.0 24v ;) :) :) jezeli ma to byc auto do sportu to zawsze dodatkowe 40 koni w porownaniu z 3.0 M103 sie przyda,a masa samego silnika praktycznie taka sama. :evil:

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 06 listopada 2007 - 13:07

M102 ok 155kg
M103 166kg 2.6 / 175kg 3.0
M104 228kg - więc trudno mowić, że masa porównywalna do M103 :-)
M111 152
M116 4,2l 198kg
M119 230kg

Najsensowaniej napompować M102 albo M103.

Pozdrawiam Łukasz

#6 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2007 - 23:32

:coto: Znaczna różnica w masie M103 a M104 (mówie o 3 litrach)

Z tego co napisał Ukaniu to rzeczywiście najsensowaniej było by wpakować np M103 3.0

#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 listopada 2007 - 00:15

Wagi silników znalazłem wpisując numer z EPC do cennika MB - silnik z podstawowym wyposażeniem. I sam się dziwię nad tą różnicą wagi - warto by to jeszcze zweryfikować, jednak kiedyś czytałem dyskusję o tym fakcie i tam był on potwierdzony.
Jeśli wcześniej siedział M102 zamontowanie M103 pociągnie zmiany w pasie przednim - inaczej mocowana chłodnica, odkręcana belka. Ale to nie wiele. Przynajmniej w porównaniu do wstawienia M104 z elektroniką czy M111...

#8 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 07 listopada 2007 - 01:01

Dokładnie, dlatego naspiałem, że M103 3L to najsensowniejsze z najekonomiczniejszych wyjść osiągnięcia mocy i tańsze w ekspoatacji oraz łatwość z częściami.

Radosław, nie wiem jak stoisz budzetowo, ale 3.2L ze świecą szukać to raz, a dwa za na prawde spora kasa jeśli jest, wiec pakowanie w auto lekko nieopłacalne, chyba, że planujesz zrobić z tego zabaweczkę na uciearanie nosa i w ogóle jej nie sprzedawać.

#9 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 07 listopada 2007 - 07:54

Po pierwsze - dzieki Ukaniu za tak szczegołowe dane ;) nie spodziewałem sie ze gdzies to mozna znalzezc.

Zastanawia mnie prawie identyczna masa M104 i M119, bo to jakby nie było dwa razy wiekszy silnik. Widac ile daje zastosowanie lzejszych materiałów itp :jump:

O roznicy w pasie przednim przy wkładaniu m103 juz kiedys słyszałem i mysle ze nie bedzie z tym duzej rzeźby :)

Narazie najkorzystniejsza opcja jest M103 3,0 ze względu na koszty samego silnika i bogatego rynku czesci uzywanych, ale jeszcze nie podjąłem decyzji bo jest na to czas. Przekładke zrobie dopiero jak całe nadwozie, podwozie, wnętzre będzie odpowiednio przygotowane na tip-top. Wtedy przejdziemy do najprzyjemniejszej rzeczy jaką jest mechanika ;)

Kudłaty napisał:

chyba, że planujesz zrobić z tego zabaweczkę na uciearanie nosa i w ogóle jej nie sprzedawać.

samochod napewno bedzie dopuszczony do ruchu po drogach, wiec i do tego celu od czasu do czasu posłuży ;)

Tematu oczywiscie nie zamykam i bede wdzieczny za kolejne uwagi/podpowiedzi w tej sprawie :slinka:

pozdrawiam

#10 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2007 - 22:52

A ja korzystając z okazji podepnę się delikatnie pod temat co trzeba wymienić i czy wogóle się tak da aby z M103 2.6 zrobić M103 3.0. :jump:








Podobne tematy Zwiń