Witam
Buduje (prawie) od podstaw 190tke, do pewnego rodzaju sportu ... ale to jest tutaj mniej wazne, zreszta jak projekt bedzie skonczony to napewno zamieszcze szczegółową relacje wraz ze zdjęciami z budowy.
Samochod bedzie kompleksowo przerobiony i wzmcniony, praktycznie zmienione bedzie wiekszosc rzeczy, ale całosc utrzymana zostanie w seryjnym, oryginalnym klimacie.
A wiec do rzeczy... napewno poczciwe M102 musi zastąpic mocny motor. Coś relatywnie taniego (powiedzmy uzywka do 2500zł za sam kompletny silnik) no moze troche wiecej.
Silnik oczywiscie benzynowy z Mercedesa, zapotrzebowanie na paliwo nie gra roli, jednostka musi byc trwała, mocna, moment obrotowy najlepiej w jak najszerszym zakresie obrotow i czesci zamienne dostepne poza ASO
Silnik bedzie wspołpracował z manualną 5 biegową skrzynią. Dużą role odgrywa masa samego silnika, szukałem w sieci danych dot. mas poszczegolnych silnikow z rodziny M102, M103, M104, ewentualnie M111 ale niestety bez skutków.
Moje typy to :
- M103 3,0 - duzy wybor na rynku używek, prosta i trwała konstrukcja, mocna (ok 180 KM) czytając projeky zagranicznych userów MB - praktycznie nie do zaje...
- M104 3,0 24V - z tym juz gorzej ze względu na dostepnosc, moc spora 220KM, z tego co czytałem niestety mniej trwalsza niz stare dobre M103, ale tez biore ja pod uwage
- M104 3,2 24V z e klasy- najwieksza zaleta duzy moment obrotowy i el wtrysk paliwa, oraz zapłon, koszty napewno spore ale lepsza baza do dalszego dłubania, niestety wiecej roboty zeby to dorezac do manualnej skrzyni biegow
- M111 2,3 kompressor - hmmm tutaj najwięcej niewiadomych ... zalety - niska masa, doładowanie (moment w calym zakresie), ale koszty chyba największe
Chcialbym poznac Wasze zdanie na ten temat. Moze doradzicie mi cos o czym nie napisałem.
Do projektu oczywiscie podchodze powaznie i juz go realizuje. Na razie zostało troche roboty do czasu swapu, takze prosze nie myslec, ze bredze sobie i wszystko to wymysł mojej chorej wyobraźni
pozdrawiam
MOD: Poprawiono tytul i interpunkcje.
2
[W201] Dobor silnika - swap
Rozpoczęty przez przemek, lis 05 2007 21:03
28 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 listopada 2007 - 21:03
#2
Napisano 06 listopada 2007 - 09:46
Chyba najlepszym wyborem będzie M103 3L. Niewielkie zmieny pod maską biorąc pod uwagę, że 2.6 i 3.0 to ten sam silnik który jako M103 był fabrycznie pod maską W201. Dysponujesz mocą 180KM, łatwość w dostępności używek wszelkiego rodzaju oraz możliwość rozbudowy o doładowanie wzorując się na firmie Mosselmann. Silniki sa solidnie wykonane, szalenie trwałe i wiele zniosą pod warunkiem, że lejesz dobrą oliwe. Dodatkowo możesz pobawić się w obróbkę mechaniczną jak plan głociwy, kolektorów ssących, zmienić pełen uklad wydechowy, zmienić dyfer w zależności do czego ma być to autko. Można wiele, tylko wiąże się to wszystko z nakładami kasy, często nie małymi.
Dla przykładu uzbrojoną głowicę z wałkiem i cała resztą duperszwancy można kupić na allegro z pewnego źródła które znam za 450zł
http://www.allegro.pl/item262785013_mer ... 3_3_0.html
Dla przykładu uzbrojoną głowicę z wałkiem i cała resztą duperszwancy można kupić na allegro z pewnego źródła które znam za 450zł
http://www.allegro.pl/item262785013_mer ... 3_3_0.html
#3
Napisano 06 listopada 2007 - 10:32
siemka, 3litry to bedzie najlepszy wybor patrzac na ekonomie projektu i wogole ja jednak bym wsadzil tam 3,2 i mam taki plan na przyszly rok
#4
Napisano 06 listopada 2007 - 11:13
ja tutaj pokusilbym sie o 3.0 24v jezeli ma to byc auto do sportu to zawsze dodatkowe 40 koni w porownaniu z 3.0 M103 sie przyda,a masa samego silnika praktycznie taka sama. :evil:
#5
Napisano 06 listopada 2007 - 13:07
M102 ok 155kg
M103 166kg 2.6 / 175kg 3.0
M104 228kg - więc trudno mowić, że masa porównywalna do M103 :-)
M111 152
M116 4,2l 198kg
M119 230kg
Najsensowaniej napompować M102 albo M103.
Pozdrawiam Łukasz
M103 166kg 2.6 / 175kg 3.0
M104 228kg - więc trudno mowić, że masa porównywalna do M103 :-)
M111 152
M116 4,2l 198kg
M119 230kg
Najsensowaniej napompować M102 albo M103.
Pozdrawiam Łukasz
#6
Napisano 06 listopada 2007 - 23:32
:coto: Znaczna różnica w masie M103 a M104 (mówie o 3 litrach)
Z tego co napisał Ukaniu to rzeczywiście najsensowaniej było by wpakować np M103 3.0
Z tego co napisał Ukaniu to rzeczywiście najsensowaniej było by wpakować np M103 3.0
#7
Napisano 07 listopada 2007 - 00:15
Wagi silników znalazłem wpisując numer z EPC do cennika MB - silnik z podstawowym wyposażeniem. I sam się dziwię nad tą różnicą wagi - warto by to jeszcze zweryfikować, jednak kiedyś czytałem dyskusję o tym fakcie i tam był on potwierdzony.
Jeśli wcześniej siedział M102 zamontowanie M103 pociągnie zmiany w pasie przednim - inaczej mocowana chłodnica, odkręcana belka. Ale to nie wiele. Przynajmniej w porównaniu do wstawienia M104 z elektroniką czy M111...
Jeśli wcześniej siedział M102 zamontowanie M103 pociągnie zmiany w pasie przednim - inaczej mocowana chłodnica, odkręcana belka. Ale to nie wiele. Przynajmniej w porównaniu do wstawienia M104 z elektroniką czy M111...
#8
Napisano 07 listopada 2007 - 01:01
Dokładnie, dlatego naspiałem, że M103 3L to najsensowniejsze z najekonomiczniejszych wyjść osiągnięcia mocy i tańsze w ekspoatacji oraz łatwość z częściami.
Radosław, nie wiem jak stoisz budzetowo, ale 3.2L ze świecą szukać to raz, a dwa za na prawde spora kasa jeśli jest, wiec pakowanie w auto lekko nieopłacalne, chyba, że planujesz zrobić z tego zabaweczkę na uciearanie nosa i w ogóle jej nie sprzedawać.
Radosław, nie wiem jak stoisz budzetowo, ale 3.2L ze świecą szukać to raz, a dwa za na prawde spora kasa jeśli jest, wiec pakowanie w auto lekko nieopłacalne, chyba, że planujesz zrobić z tego zabaweczkę na uciearanie nosa i w ogóle jej nie sprzedawać.
#9
Napisano 07 listopada 2007 - 07:54
Po pierwsze - dzieki Ukaniu za tak szczegołowe dane nie spodziewałem sie ze gdzies to mozna znalzezc.
Zastanawia mnie prawie identyczna masa M104 i M119, bo to jakby nie było dwa razy wiekszy silnik. Widac ile daje zastosowanie lzejszych materiałów itp
O roznicy w pasie przednim przy wkładaniu m103 juz kiedys słyszałem i mysle ze nie bedzie z tym duzej rzeźby
Narazie najkorzystniejsza opcja jest M103 3,0 ze względu na koszty samego silnika i bogatego rynku czesci uzywanych, ale jeszcze nie podjąłem decyzji bo jest na to czas. Przekładke zrobie dopiero jak całe nadwozie, podwozie, wnętzre będzie odpowiednio przygotowane na tip-top. Wtedy przejdziemy do najprzyjemniejszej rzeczy jaką jest mechanika
samochod napewno bedzie dopuszczony do ruchu po drogach, wiec i do tego celu od czasu do czasu posłuży
Tematu oczywiscie nie zamykam i bede wdzieczny za kolejne uwagi/podpowiedzi w tej sprawie
pozdrawiam
Zastanawia mnie prawie identyczna masa M104 i M119, bo to jakby nie było dwa razy wiekszy silnik. Widac ile daje zastosowanie lzejszych materiałów itp
O roznicy w pasie przednim przy wkładaniu m103 juz kiedys słyszałem i mysle ze nie bedzie z tym duzej rzeźby
Narazie najkorzystniejsza opcja jest M103 3,0 ze względu na koszty samego silnika i bogatego rynku czesci uzywanych, ale jeszcze nie podjąłem decyzji bo jest na to czas. Przekładke zrobie dopiero jak całe nadwozie, podwozie, wnętzre będzie odpowiednio przygotowane na tip-top. Wtedy przejdziemy do najprzyjemniejszej rzeczy jaką jest mechanika
Kudłaty napisał:
chyba, że planujesz zrobić z tego zabaweczkę na uciearanie nosa i w ogóle jej nie sprzedawać.
samochod napewno bedzie dopuszczony do ruchu po drogach, wiec i do tego celu od czasu do czasu posłuży
Tematu oczywiscie nie zamykam i bede wdzieczny za kolejne uwagi/podpowiedzi w tej sprawie
pozdrawiam
#10
Napisano 07 listopada 2007 - 22:52
A ja korzystając z okazji podepnę się delikatnie pod temat co trzeba wymienić i czy wogóle się tak da aby z M103 2.6 zrobić M103 3.0.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|