ok
pomierzyłem raz jeszcze wszystkie wartosci na porządnym mierniku i porównałęm z odczytami z merca znajomego co sie okazało - brak napiecia pomiedzy pinem 9 i 11
u niego jest 0.3V na przemiennym , u mnie 0.03V . zapomnielismy ze sam czujnik nie zmierzy nic - trzeba go wzbudzić - i myslę ze własnie tu lezy przyczyna -podmieniłem równiez przekazniki - mój działa w aucie kolegi wiec jest ok .
ta przyczyna to brak wzbudzenia czujnika przez obrotowe czesci sprezarki .
pisałem wczesniej równiez o napeciu ok 13v pomiedzy pinami 9 11 i nadwoziem - wystepowało to tylko podczas zapiecia jej na krótko - czy mozliwe jest "przebicie" na sprzarke z zasilania elektromagnesu?
chyba najłatweij bedzie kupic uzywaną sprezarke - chociaz tej pod wzgledem mechanicznym nic nie brakuje.
pozdrawiam
1
klima - uszkodzony przekaznik sterownik.
Rozpoczęty przez merc80, maj 12 2011 11:19
36 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 06 czerwca 2011 - 22:12
#22
Napisano 06 czerwca 2011 - 22:53
bienias87 napisał:
To przy odłączonym czujniku z silnika i ze sprężarki porównał by ze sobą dwie, zerowe wartości, co mieściło by się w tolerancji 30% więc generalnie powinien załączyć sprzęgło sprężarki
#23
Napisano 07 czerwca 2011 - 09:46
wymieniłem czujnik który nie działa - jest taka możliwosc - jak równiez taka mozliwosć ze czujnik nie ma co mierzyc bo nic go nie wzbudza.
piotrek mam prosbe czy mozesz zmierzyć napiecie na pinach 9 i 11 względem nadwozia podczas załączenia sprezarki na krótko .
u mnie jest napiecie 14 V na obu pinach
bede zobowiązany
piotrek mam prosbe czy mozesz zmierzyć napiecie na pinach 9 i 11 względem nadwozia podczas załączenia sprezarki na krótko .
u mnie jest napiecie 14 V na obu pinach
bede zobowiązany
#24
Napisano 07 czerwca 2011 - 10:52
witam i sory że się wtrące , ale nie chce zakładać nowego tematu
może ktoś mi podpowie co sprawdzić.
Klima mi chodzi jak najbardziej ok, tyko nie włączają mi się wentylatory, przed sezonem było wszystko ok, a teraz ups.
Wentylatory włączą się tylko jak nie da rady wiskoza już ale to temp. już pewnie ok 100 spokojnie a to chyba za dużo przy włączonej klimie, jest jakiś czujnik do wentylatorów? , jeżeli tak to który, może jakiś przekaznik zaśniedział, .
124 500e. 1992r. klima automatyczna.
Z góry dzięki.
może ktoś mi podpowie co sprawdzić.
Klima mi chodzi jak najbardziej ok, tyko nie włączają mi się wentylatory, przed sezonem było wszystko ok, a teraz ups.
Wentylatory włączą się tylko jak nie da rady wiskoza już ale to temp. już pewnie ok 100 spokojnie a to chyba za dużo przy włączonej klimie, jest jakiś czujnik do wentylatorów? , jeżeli tak to który, może jakiś przekaznik zaśniedział, .
124 500e. 1992r. klima automatyczna.
Z góry dzięki.
#25
Napisano 07 czerwca 2011 - 20:33
kawa1975, ze schematów elektrycznych coś kumasz? Bo jeśli tak to rozwiązanie jest w FAQ->Schematy elektryczne
#26
Napisano 07 czerwca 2011 - 22:01
uruchomiłem klime- ale sukces jest połowiczny - okazało sie ze złącza sie (i utrzymuje prace) dopiero przy ok 1000obr biegu jałowego ( po załączeniu spada do ok 750) .
zona nie chce zeby auto "wyło " jej na wolnych wiec jedyne wyjscie wymienić spręzarke .
dam znac jak zakończył sie temat .
pozdrawiam
zona nie chce zeby auto "wyło " jej na wolnych wiec jedyne wyjscie wymienić spręzarke .
dam znac jak zakończył sie temat .
pozdrawiam
#27
Napisano 07 czerwca 2011 - 22:46
merc80, jaka konkluzja? Walniety czujnik na sprężarce??
#28
Napisano 08 czerwca 2011 - 14:42
roxa napisał:
Nie za dużo, ostatnio, naoglądałeś się reklamy PeKaO
Nie oglądam TV
roxa napisał:
porównywania wartości 0, do wartości 0
Skoro sterownik porównuje obroty silknika i sprężrki to jak nie będzie dostawał sygnału z jednego i z drugiego to generalnie porówna 0 do 0
ale to były czysto teoretyczne rozważania. Ale piotrek.m5 uświadomił mi że z czujnika obrotów silnika najpierw musi coś dojść żeby przekaźnik zapiął sprzęgło na klimie.
piotrek.m5 napisał:
Teoretycznie tak, praktycznie nie Sterownik zasprzęgla sprężarke z opóźnieniem po rozruchu silnika
#29
Napisano 08 czerwca 2011 - 18:33
bienias87 napisał:
z czujnika obrotów silnika najpierw musi coś dojść żeby przekaźnik zapiął sprzęgło
Układ porównuje prędkości w ułamkach sekundy. Celem tego rozwiązania jest zmniejszenie obciążenia podczas rozruchu silnika i w pierwszych sekundach jego pracy
#30
Napisano 09 czerwca 2011 - 07:40
a powiedzcie mi jeszcze czy na oporniku tym ceramicznym( u mnie jakaś sprężyna tam jest) - na dojściu gdy klima chodzi , powinno być napięcie ?? , bo u mnie brak
czujnik ciśnienia chyba ok , jak zdejmę wsuwkę rozłącza klimę(nie łączyłem wsuwek niby - dziś sprawdzę)
czujnik ciśnienia chyba ok , jak zdejmę wsuwkę rozłącza klimę(nie łączyłem wsuwek niby - dziś sprawdzę)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
Klimatyzacja w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
|
|
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|