Skocz do zawartości




- - - - -

klima - uszkodzony przekaznik sterownik.


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 12 maja 2011 - 11:19

Witam
Jak w temacie padła klima- tzn włącając auto sprezarka zaskakuje na ok. 2-3s i się rozłącza.
Wyłaczając klime i właczając ją przyciskiem nie reaguje (tzn reaguje na przycisk włączenia tylko raz po ponownym uruchomieniu auta).
Gaz jest , czujniki cisnieniowe ok. , przekaźnik srebrny za aku ok.
Nie chce zaskoczyc na krótko omijając ten srebrny przepięciowy , ale działa na krótko bezposrednio do sprezarki z aku.
Sprawdziłem przekaznik klimy i okazało się ze wyjmujac go i wkładając do instalacji na włączonym silniku za kazdym razem elektromagnes załącza na 2 – 3 s i potem puszcza.

Czy mieliscie taki przypadek .
Jak sprawdzic ten sterownik, jest to auto z 95 roku z IX sterownik nr 003 545 51 05 z napisem D-KLIM.- które piny na krótko? Ewentualnie który sygnał go wzbudza.

Czy jest taka opcjka ze zły sygnał z czujnika w srodku auta np. od temp parownika „mówi” mu ze parownik jest wystarczająco zimny i go nie załacza.

Po co jest czujnik obrotów na spręzarce i jak działą na układ. Ewentualnie jak sprawdzic jego działanie.

Dzis poszukam wsród taksówkarzy podobnego auta i może sterownik będzie taki sam .

Będę wdzieczny za jakies wskazówki
Pozdrawiam



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2011 - 12:00

merc80 napisał:

Po co jest czujnik obrotów na spręzarce i jak działą na układ.
Od tego bym zaczął. Najwyraźniej cos blokuje układ.
Czujnik przędkości jest po to aby porównać prędkość sprężarki z prędkościa silnika-jeśli się różnią, a może to oznaczać np ślizganie się paska, sterownik wysprzęgla sprężarkę.
Opisywana sytuacja wskazuje że po krótkiej chwili zanim układ zdazy porównac obie prędkości wywala spręzarkę.

Sprawdź wtyczkę na spręzarce. Czy klima wczesniej działała normalnie?

Sposób w jaki spradza się czujnik prędkości podam ci wieczorem

#3 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 12 maja 2011 - 13:52

jesli to moze byc bład predkosci to czujnik jest tez na wale - czekam na info w sprawie tego sprawdzania - co gorsza własnie stanął wentylator ok nawiewu - czy za 200zł opłaca si ego regenerowac w serwisie boscha?
nowe tulejki szczotki i komutator.
pozdrawiam

#4 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2011 - 21:14

serwisówka mówi co następuje:

"Sterownik porównuje dwa sygnały prędkości z koła zamachowego i sprezarki 2 sekundy po zasprzęgleniu sprężarki (w celu skompensowania poślizgu paska w początkowej fazie po zasprzęgleniu). Jeśli róznica prędkosci jest wieksza niż 30% w ciagu 200 milisekund następuje rozłaczenie sprzęgła sprężarki. Proces jest powtarzany po każdym wyłaczeniu i ponownym właczeniu zapłonu"

Także myślę że trop jest jak najbardziej trafny. Kopię dalej w papierach :E

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2011 - 21:39

roxa, o tym własnie mówimy :D
Już wyjasniam.
a) Aby sprawdzić czy sprężarka wogóle bedzie chodzić i coś się bedzie działo należy wyciągnąć sterownik klimy odpalic silnik i zewrzec ze sobą pin 5 i 7-sprężarka powinna się zasprzeglić
b) Sprawdzenie czujnika obrotów na sprężarce - wyjmij sterownik, zmierz rezystancję powmiedzy pinem 9 i 11 w gnieździe. Powinno byc około 350-450 Ohmów. Jeśli jest duzo więcej albo nieskończoność to albo jest walniety czujnik albo kabel/wtyczka na sprężarce.
Jeśli rezystancja jest ok, odpal silnik, zewrzyj ze soba piny 5 i 7 w gnieździe (sprężarka się zasprzęgli) i zmierz napięcie pomiędzy 9 a 11 (napięcie wytwarzane przez czujnik spręzarki) Powinno byc około 0,3V (napięcia przemiennego) na wolnych obrotach. Jesli nie ma to padł czujnik na sprężarce
c) Sprawdzenie czujnika obrotów na kole zamachowym - na pracujacym silniku zmierz napięcie pomiedzy pinem 1 i 2. Powinno byc około 4V (napięcia przemiennego) na wolnych obrotach.
Jesli nie ma napiecia to sprawdź rezystancję czujnika na-na zgaszonym silniku sprawdź omomierzem pomiedzy pinem 1 i 2. Powinno byc około 2 kOhmów. Jesli jest dużo wiecej albo nieskończoność to sprawdź kabel czujnika

Mam nadzieje że to co tu naprodukowałem się sprawdzi w praktyce ;) Diałaj :E

#6 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 13 maja 2011 - 12:49

Ok super napewno dziś posprawdzam te czujniki
a co w przypadku uszkodzonego czujnika na sprzearce - jest to wymienne? czy cała spręzarka do wymiany.
i czy nie trzeba spuszczac gazu ?
z autopsji wiem ze jak pojade ze szczelnym układem do jakiegos serwisu to te ch... zaraz coś znajda ze jest nieszczelność . a szkoda wypuszczac gaz w powietrze .

#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2011 - 12:52

Czujnik sam z siebie się nie popsuje. Ja stawiałbym na uszkodzone przewody do niego (jesli już) albo cos z wtyczka na sprężarce. Sprawdź najpierw oba

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2011 - 13:45

tak :mrgreen: Sam tego nie wymysliłem :star:

#9 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 13 maja 2011 - 15:02

jeszcze jedno - na pinach 1 i 2 na wtyczce do spręzarki mam 12 V(masa na silniku) bez wzgledu czy jest właczona klima czy nie ( na pulpicie) , tak ma być? :star:

#10 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2011 - 16:38

1 i 2 to złacza czujnika obrotów wiec coś tam na nich może być a przynajmniej nie ma to żadnego znaczenia - wiesz że kable ze sterownika do wtyczki masz dobre :star:








Podobne tematy Zwiń