no i wszystko jasne
miedzy 5i7 pinem 850 ohmów
zworka miedzy 9 i 11 uruchamia sprezarke
miedzy 1i2 pinem ok 3,28v - obrotomierz działą poprawnie wiec powinno byc dobrze .
no i co teraz - da sie jakoś kupic-zregenerowac ten czujnik ?
najwazniejsze ze znalazłem przyczynę - duzy browar piotrek .
1
klima - uszkodzony przekaznik sterownik.
Rozpoczęty przez merc80, maj 12 2011 11:19
36 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 13 maja 2011 - 18:30
#12
Napisano 13 maja 2011 - 20:51
merc80 napisał:
zworka miedzy 9 i 11 uruchamia sprezarke
Czujnik na sprężarce nie daje żadnego napięcia?
#13
Napisano 13 maja 2011 - 22:21
nie no , piatek juz pozno - jest dokładnie jak napisałeś - miedzy 9i 11 850 ohm itd...
co teraz?
jak odratowac tą sprezarke najlepiej bez rozszczelniania układu?
co teraz?
jak odratowac tą sprezarke najlepiej bez rozszczelniania układu?
#14
Napisano 14 maja 2011 - 08:57
merc80, jakie napięcie jest między tymi 9 i 11 jak zasprzęglisz sprężarke? 850 Ohmów to nie jest jakaś straszna róznica.
#15
Napisano 14 maja 2011 - 23:10
w tym problem ze napiecie nie jest stałe "pływa " sobie od 0 do 1v.
nie wiem dokłądnie jaki to model mojej sprezarki ale jesli to nippondenso 17 cos tam - takie były na llegro te które udało sie odczytac cos z tabliczki . to taki czujnik kosztuje od 61 zł w sklepie w łodzi (laser-sinex) do 360-660zł za taki czujnik w ASO.
niestety nie da sie uniknąc rozszczelnienia układu przy jego wymianie.
pozdrawiam.
nie wiem dokłądnie jaki to model mojej sprezarki ale jesli to nippondenso 17 cos tam - takie były na llegro te które udało sie odczytac cos z tabliczki . to taki czujnik kosztuje od 61 zł w sklepie w łodzi (laser-sinex) do 360-660zł za taki czujnik w ASO.
niestety nie da sie uniknąc rozszczelnienia układu przy jego wymianie.
pozdrawiam.
#16
Napisano 15 maja 2011 - 13:53
ok roxa pomiar był nie na tym zakresie - ale tym bardziej upewniłem sie ze czujnik jest walniety - pomiar wykazuje 0 - słownie zero.
przy okazji zmierzyłem jeszcze raz oporność i przy stałych obrotach wacha sie od 760 do 1100ohmów.
w firmach zajmujacych sie sprezarkami to wcale nie tak rzadki przypadek i na telefon wyceniono mi to na 120zł razem z usługą - ale musze sam wyjąc sprezarkę -wiec dodatkowo dochodzi koszt czynnika.
przy okazji zmierzyłem jeszcze raz oporność i przy stałych obrotach wacha sie od 760 do 1100ohmów.
w firmach zajmujacych sie sprezarkami to wcale nie tak rzadki przypadek i na telefon wyceniono mi to na 120zł razem z usługą - ale musze sam wyjąc sprezarkę -wiec dodatkowo dochodzi koszt czynnika.
#17
Napisano 15 maja 2011 - 21:12
Jeśli chcesz samemu zdejmować sprężarkę to lepiej jedź do nich niech ci ten czynnik odciągnąć bo jak rozkręcisz przewody, jak pier...nie ciśnienie razem z olejem to będziesz miał cały silnik zielony. Profesjonalniej i ekologiczniej
#18
Napisano 05 czerwca 2011 - 21:24
czujnik wymieniony - parametry w normie a niestety klima nie działa- te same objawy załącza sie na 2s i rozłącza sie .
ciekawi mnie troche ze na pinach 9 i 11 jest napiecie 13 v po podpieciu sie czujnikiem do nadwozia jako masy - tak ma być?
ciekawi mnie troche ze na pinach 9 i 11 jest napiecie 13 v po podpieciu sie czujnikiem do nadwozia jako masy - tak ma być?
#19
Napisano 06 czerwca 2011 - 07:19
roxa - pisze parametry w normie tzn napiecie i opornośc czujników wg podanych przez piotrka danych -po wymianie jest 386ohm-450ohm i 0.3v na przemiennym .
wg instalacji piny 9 i 11 idą bezpośrednio do czujnika na sprezarce wiec zastanawiam sie skąd bierze sie na nich napiecie - tzn robiąc pomiar pomiedzy pinem 9 i nadwoziem oraz 11 i nadwoziem jest 13v na pracujacym silniku i zapietej na króko klimie
nr nadwozia to 1241861f335958 a sterownik to 0035455105 z napisem d klim - skrzynia manualna .
dzis podjade do znajomego podmienić sterowniki .
Piotrek pytanie do Ciebie- skąd masz te dane na temat wartości na czujnikach tzn do jakiego silnika
wg instalacji piny 9 i 11 idą bezpośrednio do czujnika na sprezarce wiec zastanawiam sie skąd bierze sie na nich napiecie - tzn robiąc pomiar pomiedzy pinem 9 i nadwoziem oraz 11 i nadwoziem jest 13v na pracujacym silniku i zapietej na króko klimie
nr nadwozia to 1241861f335958 a sterownik to 0035455105 z napisem d klim - skrzynia manualna .
dzis podjade do znajomego podmienić sterowniki .
Piotrek pytanie do Ciebie- skąd masz te dane na temat wartości na czujnikach tzn do jakiego silnika
#20
Napisano 06 czerwca 2011 - 08:55
merc80 napisał:
wg instalacji piny 9 i 11 idą bezpośrednio do czujnika na sprezarce wiec zastanawiam sie skąd bierze sie na nich napiecie - tzn robiąc pomiar pomiedzy pinem 9 i nadwoziem oraz 11 i nadwoziem jest 13v na pracujacym silniku i zapietej na króko klimie
Czujnik indukcyjny... Jak się kreci to się wytwarza SEM (siła elektromotoryczna) i masz napięcie. Dlatego na takich czujnikach pomiar względem masy nic nie wnosi. Mierzy się zawsze pomiędzy wejściem i wyjściem czujnika...
A teraz czysto teoretyczne rozważania do znawców... Skoro sterownik porównuje prędkości obrotowe sprężarki i silnika... To przy odłączonym czujniku z silnika i ze sprężarki porównał by ze sobą dwie, zerowe wartości, co mieściło by się w tolerancji 30% więc generalnie powinien załączyć sprzęgło sprężarki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
Klimatyzacja w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
|
|
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|