Skocz do zawartości




- - - - -

klima - uszkodzony przekaznik sterownik.


36 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 13 maja 2011 - 18:30

no i wszystko jasne
miedzy 5i7 pinem 850 ohmów
zworka miedzy 9 i 11 uruchamia sprezarke
miedzy 1i2 pinem ok 3,28v - obrotomierz działą poprawnie wiec powinno byc dobrze .
no i co teraz - da sie jakoś kupic-zregenerowac ten czujnik ?
najwazniejsze ze znalazłem przyczynę - duzy browar piotrek . :star:



#12 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2011 - 20:51

merc80 napisał:

zworka miedzy 9 i 11 uruchamia sprezarke
Czuli jest odwrotnie jak ci pisałem?? 5 i 7 powinno startować sprężarkę :D
Czujnik na sprężarce nie daje żadnego napięcia?

#13 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 13 maja 2011 - 22:21

nie no :D , piatek juz pozno - jest dokładnie jak napisałeś - miedzy 9i 11 850 ohm itd...
co teraz?
jak odratowac tą sprezarke najlepiej bez rozszczelniania układu?

#14 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2011 - 08:57

merc80, jakie napięcie jest między tymi 9 i 11 jak zasprzęglisz sprężarke? 850 Ohmów to nie jest jakaś straszna róznica.

#15 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 14 maja 2011 - 23:10

w tym problem ze napiecie nie jest stałe "pływa " sobie od 0 do 1v.
nie wiem dokłądnie jaki to model mojej sprezarki ale jesli to nippondenso 17 cos tam - takie były na llegro te które udało sie odczytac cos z tabliczki . to taki czujnik kosztuje od 61 zł w sklepie w łodzi (laser-sinex) do 360-660zł za taki czujnik w ASO.
niestety nie da sie uniknąc rozszczelnienia układu przy jego wymianie.
pozdrawiam.

#16 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 15 maja 2011 - 13:53

ok roxa pomiar był nie na tym zakresie - ale tym bardziej upewniłem sie ze czujnik jest walniety - pomiar wykazuje 0 - słownie zero.
przy okazji zmierzyłem jeszcze raz oporność i przy stałych obrotach wacha sie od 760 do 1100ohmów.
w firmach zajmujacych sie sprezarkami to wcale nie tak rzadki przypadek i na telefon wyceniono mi to na 120zł razem z usługą - ale musze sam wyjąc sprezarkę -wiec dodatkowo dochodzi koszt czynnika.

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maja 2011 - 21:12

Jeśli chcesz samemu zdejmować sprężarkę to lepiej jedź do nich niech ci ten czynnik odciągnąć bo jak rozkręcisz przewody, jak pier...nie ciśnienie razem z olejem to będziesz miał cały silnik zielony. Profesjonalniej i ekologiczniej :D

#18 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 05 czerwca 2011 - 21:24

czujnik wymieniony - parametry w normie a niestety klima nie działa- te same objawy załącza sie na 2s i rozłącza sie .
ciekawi mnie troche ze na pinach 9 i 11 jest napiecie 13 v po podpieciu sie czujnikiem do nadwozia jako masy - tak ma być?

#19 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 06 czerwca 2011 - 07:19

roxa - pisze parametry w normie tzn napiecie i opornośc czujników wg podanych przez piotrka danych -po wymianie jest 386ohm-450ohm i 0.3v na przemiennym .
wg instalacji piny 9 i 11 idą bezpośrednio do czujnika na sprezarce wiec zastanawiam sie skąd bierze sie na nich napiecie - tzn robiąc pomiar pomiedzy pinem 9 i nadwoziem oraz 11 i nadwoziem jest 13v na pracujacym silniku i zapietej na króko klimie

nr nadwozia to 1241861f335958 a sterownik to 0035455105 z napisem d klim - skrzynia manualna .
dzis podjade do znajomego podmienić sterowniki .
Piotrek pytanie do Ciebie- skąd masz te dane na temat wartości na czujnikach tzn do jakiego silnika

#20 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2011 - 08:55

merc80 napisał:

wg instalacji piny 9 i 11 idą bezpośrednio do czujnika na sprezarce wiec zastanawiam sie skąd bierze sie na nich napiecie - tzn robiąc pomiar pomiedzy pinem 9 i nadwoziem oraz 11 i nadwoziem jest 13v na pracujacym silniku i zapietej na króko klimie

Czujnik indukcyjny... Jak się kreci to się wytwarza SEM (siła elektromotoryczna) i masz napięcie. Dlatego na takich czujnikach pomiar względem masy nic nie wnosi. Mierzy się zawsze pomiędzy wejściem i wyjściem czujnika...


A teraz czysto teoretyczne rozważania do znawców... Skoro sterownik porównuje prędkości obrotowe sprężarki i silnika... To przy odłączonym czujniku z silnika i ze sprężarki porównał by ze sobą dwie, zerowe wartości, co mieściło by się w tolerancji 30% :hahaha: więc generalnie powinien załączyć sprzęgło sprężarki :hahaha:








Podobne tematy Zwiń