Skocz do zawartości




- - - - -

Sam przełącza się na benzynę [230e]


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maja 2011 - 22:19

Fatum powróciło... :cry:
Dzisiaj znowu oszalał a tyle czasu było wszystko OK

saturnin - Prawie wszystko o czym mówisz już robiłem i sprawdzałem i poprawiałem, oprócz klapy spiętrzającej bo nie mam o tym pojęcia.
Co to w ogóle jest i gdzie się znajduje?
Wyczytałem już, że klapa ta lubi się przygiąć i trzeba ją prostować jakoś...
A jeżeli chodzi o elektrozawory to wszystko się odpala prawidłowo jak przełącza na LPG to cykają wszystkie ten przy butli też.
Chyba zamówię nowy sterownik i zestaw naprawczy parownika, jak to nie pomoże to już będę musiał jechać do gazownika... :evil:



#22 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 26 maja 2011 - 22:22

Jak wtrysk to da rade żeby sam przerzucal, podejrzewam że jakiś prosty układzik da sie zlutować, ktory będzie za to odpowiadał, ale tutaj do już Radek lepiej pomoże ;)

#23 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 26 maja 2011 - 22:30

DirtyBoyz, spróbuj zastosować Klatke Faradaya, a prościej mówiąc obwiń sterownik dosyć grubą wartstą foli aluminiowej (do pieczenia ciasta), ja u mnie mam tak z 8 warstw, cały na około, podłącz do tej folii kabelek i przykręc do masy, u mnie ostatnio problem też powrócił (temperatura otoczenia wyższa?), zrobiłem to co wyżej napisałem, i znów cieszę sie spokojem, a takie zjawiska spowodowane są najczęściej zniszczoną cewką zapłonową, ktora śle zakłucenia, ja u mnie cewke też ma tym obwiniętą, wiem że może nieestetycznie to wygląda, ale nie stać mnie ani na nową cewke ani sterownik, ani na jedno i drugie. Sposób sprawdzony przez nie jednego mechanika:)

Wiem też że sterownik przełącza się na pb gdy ginie mu tps ( w naszym przypadku potencjometr klapy), ale też nie jestem pewien na 100procent, bo ostatnio odpaliłem miecia z odłączonym potencjometrem, i szalał na wolnych obrotach, ale nie przełączał się na Pb.

Spróbuj z tą klatką, jak nie bedzie efektu, bedziemy myśleli dalej ;)

Klapa z samym przełączaniem nie ma nic wspólnego, ew jej potencjomer, ale o tym kilka linijek wyżej napisałem :)

#24 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maja 2011 - 22:41

To to zobacze, ale dopiero w poniedziałek.
A właśnie zauważyłem, że gdy robi się cieplej to zaczyna wariować faktycznie, ale dlaczego :?:

W sumie to gdzie szukać tego "potencjometra klapy"? bo mi się coś wydaję, że ja nie mam wcale podłączonego kabla do tego...

Myślałem, też nad świecami, kablami zapłonowymi :?:

#25 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 maja 2011 - 23:17

Patryk, wszystko się da, no może nie da się okopać w wodzie i założyć hełmu na lewą stronę, ale poza tym... :D

Co do klatki - owijanie sterownika to OK, ale cewka... Myślałem nad tym, i to chyba niezbyt dobry pomysł - zmniejszasz w ten sposób rezystancję przebicia do masy przecież :)

DirtyBoyz napisał:

W sumie to gdzie szukać tego "potencjometra klapy"? bo mi się coś wydaję, że ja nie mam wcale podłączonego kabla do tego...
Jak ściągniesz obudowę filtra powietrza, będzie wkręcony w czarnej plastikowej obudowie, w podstawie "aparatu wtryskowego" niemal dokładnie pod rozdzielaczem wtrysku, na lewo od "komina" w którym chodzi klapa. Jedna wtyczka, 3 piny.

Foto poglądowe, bo z silnika M103, ale różni się to niewiele:
Dołączona grafika
Na fotce śrubokręt wskazuje właśnie potencjometr AFS mądrze mówiąc ;)

#26 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 27 maja 2011 - 11:11

przełącznik lecho jak sie nie mylę. 3 pozycje. Gaz benzyna i automat.

#27 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 maja 2011 - 11:20

michal93 napisał:

przełącznik lecho jak sie nie mylę. 3 pozycje. Gaz benzyna i automat.
Ale GR, czy GRM? Bo WR i WRM od razu odrzucam jako możliwość, chociaż teoretycznie też mogą działać...
EDIT:
Nie odrzucam. To Frankenstein - I generacja założona do auta z wtryskiem, więc sprawdź co na przełączniku pisze - musisz wybrać z poniższych
http://www.lecholpg....produkty&pid=p1

#28 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 27 maja 2011 - 15:34

Radhezz, sprawdzilem to dzis, odwinąłem folie z cewki i puki co sie nie przełącza, natomiast gdy ruszylem folie ze sterownika, od razu wariacje...


Co do potencjometru, to do niego raczej nie bedziesz miał nic przypiętego, bardziej gdzieś przy sterowniku benzyny (ecu czy jakos tak ;) ) bedzie wpięte, bynajmniej u mnie tak jest, ja nadal uważam że klatka pomoże :)


EDIT: twoje Al700, nie bedzie sie przełączało na benzyne nawet gdy zniknie tps.

#29 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 27 maja 2011 - 15:37

jest to WR. Teraz sprawdziłem.

#30 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 maja 2011 - 15:58

michal93 napisał:

jest to WR. Teraz sprawdziłem.
Trzeba dobudować układ, który przy zadanej temperaturze wysteruje przekaźnik, załączający sygnał prędkości obrotowej silnika idący do sterownika gazu. To się da zaprojektować, złożenie powinno być banalne, może nawet gdzieś na necie są podobne konstrukcje - a jak nie to potrzebuję tylko trochę czasu :P

Co do ekranowania cewki i nie przełączenia - to w sumie ma sens, ale cewka musi naprawdę mocno "siać" dookoła... Jest na to teoretycznie jeszcze inny sposób - pociągnięcie sygnału odpowiednim kablem, odpowiednikiem Ethernetowego SFTP, tylko nawet nie wiem czy takowe są dostępne w sprzedaży, więc może trzeba będzie użyć właśnie takiej skrętki :zeby:








Podobne tematy Zwiń