Fatum powróciło... :cry:
Dzisiaj znowu oszalał a tyle czasu było wszystko OK
saturnin - Prawie wszystko o czym mówisz już robiłem i sprawdzałem i poprawiałem, oprócz klapy spiętrzającej bo nie mam o tym pojęcia.
Co to w ogóle jest i gdzie się znajduje?
Wyczytałem już, że klapa ta lubi się przygiąć i trzeba ją prostować jakoś...
A jeżeli chodzi o elektrozawory to wszystko się odpala prawidłowo jak przełącza na LPG to cykają wszystkie ten przy butli też.
Chyba zamówię nowy sterownik i zestaw naprawczy parownika, jak to nie pomoże to już będę musiał jechać do gazownika... :evil:
0
Sam przełącza się na benzynę [230e]
Rozpoczęty przez DirtyBoyz, maj 12 2011 23:58
38 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 26 maja 2011 - 22:19
#22
Napisano 26 maja 2011 - 22:22
Jak wtrysk to da rade żeby sam przerzucal, podejrzewam że jakiś prosty układzik da sie zlutować, ktory będzie za to odpowiadał, ale tutaj do już Radek lepiej pomoże
#23
Napisano 26 maja 2011 - 22:30
DirtyBoyz, spróbuj zastosować Klatke Faradaya, a prościej mówiąc obwiń sterownik dosyć grubą wartstą foli aluminiowej (do pieczenia ciasta), ja u mnie mam tak z 8 warstw, cały na około, podłącz do tej folii kabelek i przykręc do masy, u mnie ostatnio problem też powrócił (temperatura otoczenia wyższa?), zrobiłem to co wyżej napisałem, i znów cieszę sie spokojem, a takie zjawiska spowodowane są najczęściej zniszczoną cewką zapłonową, ktora śle zakłucenia, ja u mnie cewke też ma tym obwiniętą, wiem że może nieestetycznie to wygląda, ale nie stać mnie ani na nową cewke ani sterownik, ani na jedno i drugie. Sposób sprawdzony przez nie jednego mechanika:)
Wiem też że sterownik przełącza się na pb gdy ginie mu tps ( w naszym przypadku potencjometr klapy), ale też nie jestem pewien na 100procent, bo ostatnio odpaliłem miecia z odłączonym potencjometrem, i szalał na wolnych obrotach, ale nie przełączał się na Pb.
Spróbuj z tą klatką, jak nie bedzie efektu, bedziemy myśleli dalej
Klapa z samym przełączaniem nie ma nic wspólnego, ew jej potencjomer, ale o tym kilka linijek wyżej napisałem
Wiem też że sterownik przełącza się na pb gdy ginie mu tps ( w naszym przypadku potencjometr klapy), ale też nie jestem pewien na 100procent, bo ostatnio odpaliłem miecia z odłączonym potencjometrem, i szalał na wolnych obrotach, ale nie przełączał się na Pb.
Spróbuj z tą klatką, jak nie bedzie efektu, bedziemy myśleli dalej
Klapa z samym przełączaniem nie ma nic wspólnego, ew jej potencjomer, ale o tym kilka linijek wyżej napisałem
#24
Napisano 26 maja 2011 - 22:41
To to zobacze, ale dopiero w poniedziałek.
A właśnie zauważyłem, że gdy robi się cieplej to zaczyna wariować faktycznie, ale dlaczego :?:
W sumie to gdzie szukać tego "potencjometra klapy"? bo mi się coś wydaję, że ja nie mam wcale podłączonego kabla do tego...
Myślałem, też nad świecami, kablami zapłonowymi :?:
A właśnie zauważyłem, że gdy robi się cieplej to zaczyna wariować faktycznie, ale dlaczego :?:
W sumie to gdzie szukać tego "potencjometra klapy"? bo mi się coś wydaję, że ja nie mam wcale podłączonego kabla do tego...
Myślałem, też nad świecami, kablami zapłonowymi :?:
#25
Napisano 26 maja 2011 - 23:17
Patryk, wszystko się da, no może nie da się okopać w wodzie i założyć hełmu na lewą stronę, ale poza tym...
Co do klatki - owijanie sterownika to OK, ale cewka... Myślałem nad tym, i to chyba niezbyt dobry pomysł - zmniejszasz w ten sposób rezystancję przebicia do masy przecież
Jak ściągniesz obudowę filtra powietrza, będzie wkręcony w czarnej plastikowej obudowie, w podstawie "aparatu wtryskowego" niemal dokładnie pod rozdzielaczem wtrysku, na lewo od "komina" w którym chodzi klapa. Jedna wtyczka, 3 piny.
Foto poglądowe, bo z silnika M103, ale różni się to niewiele:
Na fotce śrubokręt wskazuje właśnie potencjometr AFS mądrze mówiąc
Co do klatki - owijanie sterownika to OK, ale cewka... Myślałem nad tym, i to chyba niezbyt dobry pomysł - zmniejszasz w ten sposób rezystancję przebicia do masy przecież
DirtyBoyz napisał:
W sumie to gdzie szukać tego "potencjometra klapy"? bo mi się coś wydaję, że ja nie mam wcale podłączonego kabla do tego...
Foto poglądowe, bo z silnika M103, ale różni się to niewiele:
Na fotce śrubokręt wskazuje właśnie potencjometr AFS mądrze mówiąc
#26
Napisano 27 maja 2011 - 11:11
przełącznik lecho jak sie nie mylę. 3 pozycje. Gaz benzyna i automat.
#27
Napisano 27 maja 2011 - 11:20
michal93 napisał:
przełącznik lecho jak sie nie mylę. 3 pozycje. Gaz benzyna i automat.
EDIT:
Nie odrzucam. To Frankenstein - I generacja założona do auta z wtryskiem, więc sprawdź co na przełączniku pisze - musisz wybrać z poniższych
http://www.lecholpg....produkty&pid=p1
#28
Napisano 27 maja 2011 - 15:34
Radhezz, sprawdzilem to dzis, odwinąłem folie z cewki i puki co sie nie przełącza, natomiast gdy ruszylem folie ze sterownika, od razu wariacje...
Co do potencjometru, to do niego raczej nie bedziesz miał nic przypiętego, bardziej gdzieś przy sterowniku benzyny (ecu czy jakos tak ) bedzie wpięte, bynajmniej u mnie tak jest, ja nadal uważam że klatka pomoże
EDIT: twoje Al700, nie bedzie sie przełączało na benzyne nawet gdy zniknie tps.
Co do potencjometru, to do niego raczej nie bedziesz miał nic przypiętego, bardziej gdzieś przy sterowniku benzyny (ecu czy jakos tak ) bedzie wpięte, bynajmniej u mnie tak jest, ja nadal uważam że klatka pomoże
EDIT: twoje Al700, nie bedzie sie przełączało na benzyne nawet gdy zniknie tps.
#29
Napisano 27 maja 2011 - 15:37
jest to WR. Teraz sprawdziłem.
#30
Napisano 27 maja 2011 - 15:58
michal93 napisał:
jest to WR. Teraz sprawdziłem.
Co do ekranowania cewki i nie przełączenia - to w sumie ma sens, ale cewka musi naprawdę mocno "siać" dookoła... Jest na to teoretycznie jeszcze inny sposób - pociągnięcie sygnału odpowiednim kablem, odpowiednikiem Ethernetowego SFTP, tylko nawet nie wiem czy takowe są dostępne w sprzedaży, więc może trzeba będzie użyć właśnie takiej skrętki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odtwarzacz MP3 na Androida do samochodu |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Damian85 |
|
||
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
Brak mocy i szarpanie skrzynią m102 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xc124 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|