Skocz do zawartości




- - - - -

Sam przełącza się na benzynę [230e]


38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 maja 2011 - 23:58

Witam!

Mam problem z moim :E czasem jest gitara, a czasem szaleje. :?
Jak odpalę go na benzynie i przełączy się na gaz to po jakimś czasie nieraz przerzuca sam na benzynę.
Nie ma co do tego żadnej reguły, raz przejadę 100m i przełączy a nieraz cały tydzień jest super.
Jaka może być tego przyczyna? W sumie to przypomniałem sobie, że wcześniej tego nie było i dopiero jak z miesiąc temu wystrzelił mi gaz to zgłupiał.
Ale wystrzelił wywaliło ten wężyk pod kolektorem wsadziłem i przejechałem jeszcze z 500km bez problemu.
Ale czytałem o wystrzałach i nigdzie się nie doczytałem o samoczynnym przełączeniu na PB...
Jeżeli chodzi o bezpiecznik to wymieniłem razem z przewodami i oprawką.

Kiedy doszło do tego, że ni w ząb nie chciał jechać na gazie to grzebałem w nim cały dzień i nie zrobiłem właściwie nic bo rozebrałem całą instalacje (komputer, parownik, cewki) oraz przejrzałem węże gumowe i nic nie znalazłem. złożyłem to do kupy i jeździłem 2 tygodnie bez problemu...

Dodam jeszcze,że oczywiście na benzynie pracuje w miarę normalnie tzn. troszkę falują obroty nieraz, ale jedzie...
I naczytałem się też sporo o jakiejś klapie spiętrzającej, ale chyba skoro działa na benzynie to nie jest jej wina?

Skąd to się bierze?

Proszę o jakieś podpowiedzi :D



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 13 maja 2011 - 20:51

może jakaś wilgoć na elektrozaworze albo w centralce?

#3 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 13 maja 2011 - 22:38

A jaki masz przełącznik gaz-benzyna? Ma 3 pozycje? Gaz,Benzyna,Automat? Możesz odpalić auto na gazie?

#4 Offline   antonito


  • Postów: 52
  • Na forum od: 16 gru 2010
  • Miejscowość: Chojna/Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 maja 2011 - 00:47

Mialem taki sam problem, napisz jaki masz gaz, ja mialem zrabany czujnik temperatury u mnie cena to 50 zl a objawy sie zgadzaja.

#5 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 maja 2011 - 21:40

Nie przełącznik jest inny niż ten z 3 pozycjami, ale mogę opalić na samym gazie, lecz nie daje to nic...
Instalacje mam taką:
- komputer i elektryka Autronic AL-700
- parownik BRC AT90E
- wielozawóz Tomasetto.

No właśnie też myślałem o czujniku temperatury, ale okazało się, że u mnie nie ma go wcale! :(
Tym bardziej, iż zauważyłem, że gaz zaczyna wariować kiedy są upały. Jak dziś było chłodniej i deszcz to nic się nie działo :)

#6 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 16 maja 2011 - 21:21

Hmm, musisz znaleźć schemat, i zobaczyć gdzie masz podłączone zasilanie "po stacyjce" czyli to robocze, najczęściej gazownicy wrzucają je pod cewke, a tam czesto panują zakłucenia które zakłucają prace sterownika, u mnie było to samo, podpiąłem Sobie ten kabel pod światła, i jak ręka odjał. (Teraz po odpaleniu dopiero jak włącze światła włącza się instalacja), czasem gdy cewka się kończy to tak się dzieje.
Oczywiście to nie jedna z prognoz, może po prostu gubi napięcie? styki przy akumulatorze, masowe, przerabiałem ten temat dobry miesiąc, i ciężko było dojść do ładu. Ew jedź do gazowników, jeżeli maja laptopa z programem pod twoja instalacje, a raczej to muszą mieć, to niech przejada się z Tobą, i na kompie wyskoczy im błąd który powinien Ci pomóc, w dochodzeniu co dolega. Może być też zanikający sygnał obrotów.
Ogólnie Autronic to raczej dobre instalacje (napewno lepsze niż moje Polskie Bingo :x ), rodzice mają w BMW, i chodzi bez zarzutów :)

#7 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maja 2011 - 15:10

A o tym to nie wiedziałem, ale faktycznie już schematy i wszystko przeglądałem i faktycznie mam zasilanie "po stacyjce" podłączone pod cewkę... :jump:
Czyli muszę je przełożyć gdzieś indziej tylko gdzie? Nie pod światła bo mi to utrudni życie ponieważ często jeżdżę na samej benzynie 8)
Aha i kupiłem już czujnik temperatury i go założę. Bo narazie śmiga elegancko bo zrobiłem jedną rzecz...
Uzupełniłem płyn chłodniczy i wsypałem uszczelniacz bo mi płyn wyciekał, ale nie wiem gdzie i możliwe, że się parownik przegrzewał :smiech2:

#8 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 17 maja 2011 - 15:43

DirtyBoyz, prędzej zamarzał... on jest wpięty w obieg bo LPG przy gwałtownej zmianie stanu skupienia z płynnego na gazowy pobiera dużo energii z otoczenia (czyt. odbiera ciepło, sładza etc.), a płyn chłodniczy ma za zadanie dostarczyć tej energii (ciepła) conajmniej tyle aby nie zamarzł.

#9 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maja 2011 - 21:46

A no tak faktycznie, coś mi się w głowie już pomieszało bo szukam tej przyczyny już tyle czasu i nic... :?

#10 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 17 maja 2011 - 22:41

Hmm, najlepiej znaleźć przy stacyjce ten kabel :spokoj:, ew jak ja chce pośmigać na benzynce to przecież można włączyć przyciskiem zasilanie benzynką, i nie ma problemu :star:








Podobne tematy Zwiń